Detinguts a Alacant un pare i el germà d’una menor per maltractar-la i concertar-li un matrimoni al Marroc

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant al pare i al germà d'una menor de 17 anys acusats de coaccionar-la i concertar el seu matrimoni amb un home de 37 al Marroc, per al que anaven a traslladar a la xica fins al país per a consumar l'enllaç. Segons ha informat l'institut armat en un comunicat, l'operatiu es va haver d'organitzar «d'urgència» per a evitar el trasllat de la menor, de la situació de la qual van tindre coneixement els agents hores abans. Els agents van tindre constància hores abans de la situació de la menor, a la qual els seus familiars impedien eixir de casa sense anar acompanyada i fins i tot anar a l'institut des de feia mesos, a través d'una persona que coneixia el que estava ocorrent i van haver de preparar una trobada «d'urgència» amb ella per a verificar la seua situació. La trobada va ser complicada perquè no podia eixir de casa i, quan ho feia, anava sempre acompanyada per familiars.

Després d'aconseguir entrevistar-se amb ella, sense que ningú es percatara, la jove va explicar als agents que portava patint coaccions i maltractaments des que havia iniciat l'adolescència. Segons va relatar, no podia usar determinades peces de roba i l'obligaven a usar el vel islàmic, sempre que anara a eixir de casa. A més, li revisaven el telèfon mòbil contínuament, fins que va arribar un moment que li van prohibir gastar-lo. La menor tan sols havia aconseguit, després de «moltes súpliques», que li donaren permís per a assistir als exàmens de juny. Malgrat no haver assistit a classe, va aconseguir aprovar totes les assignatures menys una. La seua situació s'havia intensificat al començament d'este any, ja que la seua família tenia la intenció de concertar el seu matrimoni amb un home major que ella i, d'aquesta forma, «volia que fóra sotmetent-se al nou estat».

El matrimoni anava a tindre lloc en una localitat del Marroc de la qual eren originaris els pares, on ella havia de traslladar-se una vegada se celebrara les noces. Aquesta situació va generar tant estrés en la menor que en el mes de març va intentar suïcidar-se, encara que els metges van aconseguir salvar-li la vida. Després d'aquesta temptativa de suïcidi, els pares van decidir portar-la al país veí per a conéixer al seu futur marit i veure si així la jove anava acceptant la situació. Després de conéixer-lo i de tornada a Espanya, malgrat el rebuig de la menor, era obligada a mantindre converses telefòniques diàries amb el qual anava a ser el seu marit. En eixes converses solament parlava ell segons va dir. La menor també va narrar als agents de la Guàrdia Civil diverses agressions protagonitzades pel seu germà major, un jove de 29 anys, per no acceptar les imposicions de la seua família respecte als seus costums religiosos i culturals.

Amb totes aquestes dades i en comunicació amb el jutge de Guàrdia, els agents van traslladar a la menor a dependències de la Guàrdia Civil i van detindre el seu pare i el germà com a presumptes autors d'un delicte de maltractaments en l'àmbit familiar i un altre de coaccions. La jove, nascuda a Espanya, ha al·legat que no vol tornar a la casa familiar i que vol seguir els seus estudis, per la qual cosa es troba en un centre d'acolliment gestionat per l'entitat pública de protecció de menors.

Últimes notícies

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.