15.3 C
València
Dimecres, 29 octubre, 2025

Detinguts a Alacant un pare i el germà d’una menor per maltractar-la i concertar-li un matrimoni al Marroc

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant al pare i al germà d'una menor de 17 anys acusats de coaccionar-la i concertar el seu matrimoni amb un home de 37 al Marroc, per al que anaven a traslladar a la xica fins al país per a consumar l'enllaç. Segons ha informat l'institut armat en un comunicat, l'operatiu es va haver d'organitzar «d'urgència» per a evitar el trasllat de la menor, de la situació de la qual van tindre coneixement els agents hores abans. Els agents van tindre constància hores abans de la situació de la menor, a la qual els seus familiars impedien eixir de casa sense anar acompanyada i fins i tot anar a l'institut des de feia mesos, a través d'una persona que coneixia el que estava ocorrent i van haver de preparar una trobada «d'urgència» amb ella per a verificar la seua situació. La trobada va ser complicada perquè no podia eixir de casa i, quan ho feia, anava sempre acompanyada per familiars.

Després d'aconseguir entrevistar-se amb ella, sense que ningú es percatara, la jove va explicar als agents que portava patint coaccions i maltractaments des que havia iniciat l'adolescència. Segons va relatar, no podia usar determinades peces de roba i l'obligaven a usar el vel islàmic, sempre que anara a eixir de casa. A més, li revisaven el telèfon mòbil contínuament, fins que va arribar un moment que li van prohibir gastar-lo. La menor tan sols havia aconseguit, després de «moltes súpliques», que li donaren permís per a assistir als exàmens de juny. Malgrat no haver assistit a classe, va aconseguir aprovar totes les assignatures menys una. La seua situació s'havia intensificat al començament d'este any, ja que la seua família tenia la intenció de concertar el seu matrimoni amb un home major que ella i, d'aquesta forma, «volia que fóra sotmetent-se al nou estat».

El matrimoni anava a tindre lloc en una localitat del Marroc de la qual eren originaris els pares, on ella havia de traslladar-se una vegada se celebrara les noces. Aquesta situació va generar tant estrés en la menor que en el mes de març va intentar suïcidar-se, encara que els metges van aconseguir salvar-li la vida. Després d'aquesta temptativa de suïcidi, els pares van decidir portar-la al país veí per a conéixer al seu futur marit i veure si així la jove anava acceptant la situació. Després de conéixer-lo i de tornada a Espanya, malgrat el rebuig de la menor, era obligada a mantindre converses telefòniques diàries amb el qual anava a ser el seu marit. En eixes converses solament parlava ell segons va dir. La menor també va narrar als agents de la Guàrdia Civil diverses agressions protagonitzades pel seu germà major, un jove de 29 anys, per no acceptar les imposicions de la seua família respecte als seus costums religiosos i culturals.

Amb totes aquestes dades i en comunicació amb el jutge de Guàrdia, els agents van traslladar a la menor a dependències de la Guàrdia Civil i van detindre el seu pare i el germà com a presumptes autors d'un delicte de maltractaments en l'àmbit familiar i un altre de coaccions. La jove, nascuda a Espanya, ha al·legat que no vol tornar a la casa familiar i que vol seguir els seus estudis, per la qual cosa es troba en un centre d'acolliment gestionat per l'entitat pública de protecció de menors.

Últimes notícies

El València seca al campió Fenerbahce amb una defensa de manual (92-79)

València Basket va derrotar 92-79 al vigent campió amb un pla defensiu que va desactivar el seu atac i el domini del rebot. Montero, Taylor i Badio van marcar el ritme.

València accelera després del descans i goleja 0-5 al Maracena en la Copa del Rei

L'equip de Carlos Corberán es va classificar per a la segona ronda amb una golejada construïda en 25 minuts després d'un primer temps igualat. El Maracena va resistir fins al 55 i es va desfonar al final.

Xantatge i llagoteria; submissió i rebel·lia

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre com Donald Trump utilitza el seu poder per a portar a la submissió i qui es proposa

Vox s’alia amb l’oposició i el ple de València tomba l’ordenança de la ZBE

El ple ha rebutjat l'ordenança de la Zona de Baixes Emissions amb els vots de l'oposició i de Vox, soci del PP. La decisió frena el calendari previst i obri un risc sobre 115 milions i ajudes vinculades, segons l'oposició

El MICOF ha creat un Pla d’Emergències en Farmàcies per a respondre a futures danes

El Col·legi de Farmacèutics de València ha posat en marxa un pla específic per a mantindre l'atenció en farmàcies davant episodis de pluges extremes. La iniciativa naix després de la DANA que va deixar mig centenar d'oficines en sinistre total.

Xúquer i Segura pugen les seues reserves mentres la mitjana espanyola cau

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 6 hm³ cada una en l'última setmana, enfront del descens del 0,5% en el conjunt del país, segons el Miteco.

Aprovat un transvasament de 81 hm³ del Tajo al Segura per a l’últim trimestre de 2025

La comissió d'explotació ha aprovat transferir 81 hm³ del Tajo al Segura a l'octubre, novembre i desembre de 2025, a raó de 27 hm³ per mes. Els embassaments estan en nivell 2 i no s'han anunciat noves regles malgrat les sentències sobre cabals ecològics.

Solidaritat sobre Rodes entrega 27 vehicles a Cheste i aconseguix la fita de 550 donats

La fundació ha entregat 27 vehicles solidaris en el Circuit Ricardo Tormo i ha aconseguit 550 donacions des de l'inici de la iniciativa. L'acte ha coincidit amb el primer aniversari de la DANA.