Detinguts a Alacant un pare i el germà d’una menor per maltractar-la i concertar-li un matrimoni al Marroc

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant al pare i al germà d'una menor de 17 anys acusats de coaccionar-la i concertar el seu matrimoni amb un home de 37 al Marroc, per al que anaven a traslladar a la xica fins al país per a consumar l'enllaç. Segons ha informat l'institut armat en un comunicat, l'operatiu es va haver d'organitzar «d'urgència» per a evitar el trasllat de la menor, de la situació de la qual van tindre coneixement els agents hores abans. Els agents van tindre constància hores abans de la situació de la menor, a la qual els seus familiars impedien eixir de casa sense anar acompanyada i fins i tot anar a l'institut des de feia mesos, a través d'una persona que coneixia el que estava ocorrent i van haver de preparar una trobada «d'urgència» amb ella per a verificar la seua situació. La trobada va ser complicada perquè no podia eixir de casa i, quan ho feia, anava sempre acompanyada per familiars.

Després d'aconseguir entrevistar-se amb ella, sense que ningú es percatara, la jove va explicar als agents que portava patint coaccions i maltractaments des que havia iniciat l'adolescència. Segons va relatar, no podia usar determinades peces de roba i l'obligaven a usar el vel islàmic, sempre que anara a eixir de casa. A més, li revisaven el telèfon mòbil contínuament, fins que va arribar un moment que li van prohibir gastar-lo. La menor tan sols havia aconseguit, després de «moltes súpliques», que li donaren permís per a assistir als exàmens de juny. Malgrat no haver assistit a classe, va aconseguir aprovar totes les assignatures menys una. La seua situació s'havia intensificat al començament d'este any, ja que la seua família tenia la intenció de concertar el seu matrimoni amb un home major que ella i, d'aquesta forma, «volia que fóra sotmetent-se al nou estat».

El matrimoni anava a tindre lloc en una localitat del Marroc de la qual eren originaris els pares, on ella havia de traslladar-se una vegada se celebrara les noces. Aquesta situació va generar tant estrés en la menor que en el mes de març va intentar suïcidar-se, encara que els metges van aconseguir salvar-li la vida. Després d'aquesta temptativa de suïcidi, els pares van decidir portar-la al país veí per a conéixer al seu futur marit i veure si així la jove anava acceptant la situació. Després de conéixer-lo i de tornada a Espanya, malgrat el rebuig de la menor, era obligada a mantindre converses telefòniques diàries amb el qual anava a ser el seu marit. En eixes converses solament parlava ell segons va dir. La menor també va narrar als agents de la Guàrdia Civil diverses agressions protagonitzades pel seu germà major, un jove de 29 anys, per no acceptar les imposicions de la seua família respecte als seus costums religiosos i culturals.

Amb totes aquestes dades i en comunicació amb el jutge de Guàrdia, els agents van traslladar a la menor a dependències de la Guàrdia Civil i van detindre el seu pare i el germà com a presumptes autors d'un delicte de maltractaments en l'àmbit familiar i un altre de coaccions. La jove, nascuda a Espanya, ha al·legat que no vol tornar a la casa familiar i que vol seguir els seus estudis, per la qual cosa es troba en un centre d'acolliment gestionat per l'entitat pública de protecció de menors.

Últimes notícies

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.