Detinguts a Alacant un pare i el germà d’una menor per maltractar-la i concertar-li un matrimoni al Marroc

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant al pare i al germà d'una menor de 17 anys acusats de coaccionar-la i concertar el seu matrimoni amb un home de 37 al Marroc, per al que anaven a traslladar a la xica fins al país per a consumar l'enllaç. Segons ha informat l'institut armat en un comunicat, l'operatiu es va haver d'organitzar «d'urgència» per a evitar el trasllat de la menor, de la situació de la qual van tindre coneixement els agents hores abans. Els agents van tindre constància hores abans de la situació de la menor, a la qual els seus familiars impedien eixir de casa sense anar acompanyada i fins i tot anar a l'institut des de feia mesos, a través d'una persona que coneixia el que estava ocorrent i van haver de preparar una trobada «d'urgència» amb ella per a verificar la seua situació. La trobada va ser complicada perquè no podia eixir de casa i, quan ho feia, anava sempre acompanyada per familiars.

Després d'aconseguir entrevistar-se amb ella, sense que ningú es percatara, la jove va explicar als agents que portava patint coaccions i maltractaments des que havia iniciat l'adolescència. Segons va relatar, no podia usar determinades peces de roba i l'obligaven a usar el vel islàmic, sempre que anara a eixir de casa. A més, li revisaven el telèfon mòbil contínuament, fins que va arribar un moment que li van prohibir gastar-lo. La menor tan sols havia aconseguit, després de «moltes súpliques», que li donaren permís per a assistir als exàmens de juny. Malgrat no haver assistit a classe, va aconseguir aprovar totes les assignatures menys una. La seua situació s'havia intensificat al començament d'este any, ja que la seua família tenia la intenció de concertar el seu matrimoni amb un home major que ella i, d'aquesta forma, «volia que fóra sotmetent-se al nou estat».

El matrimoni anava a tindre lloc en una localitat del Marroc de la qual eren originaris els pares, on ella havia de traslladar-se una vegada se celebrara les noces. Aquesta situació va generar tant estrés en la menor que en el mes de març va intentar suïcidar-se, encara que els metges van aconseguir salvar-li la vida. Després d'aquesta temptativa de suïcidi, els pares van decidir portar-la al país veí per a conéixer al seu futur marit i veure si així la jove anava acceptant la situació. Després de conéixer-lo i de tornada a Espanya, malgrat el rebuig de la menor, era obligada a mantindre converses telefòniques diàries amb el qual anava a ser el seu marit. En eixes converses solament parlava ell segons va dir. La menor també va narrar als agents de la Guàrdia Civil diverses agressions protagonitzades pel seu germà major, un jove de 29 anys, per no acceptar les imposicions de la seua família respecte als seus costums religiosos i culturals.

Amb totes aquestes dades i en comunicació amb el jutge de Guàrdia, els agents van traslladar a la menor a dependències de la Guàrdia Civil i van detindre el seu pare i el germà com a presumptes autors d'un delicte de maltractaments en l'àmbit familiar i un altre de coaccions. La jove, nascuda a Espanya, ha al·legat que no vol tornar a la casa familiar i que vol seguir els seus estudis, per la qual cosa es troba en un centre d'acolliment gestionat per l'entitat pública de protecció de menors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.

El València Basket tanca la fase regular de l’Eurolliga a Bòsnia amb el treball fet

El València Basket afronta a Bòsnia davant el Dubai un tancament de fase regular de l'Eurolliga sense urgències classificatòries, ja amb el bitllet directe a quarts i avantatge de pista assegurats.

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.

Compromís i PSPV rebutgen les explicacions de Catalá i preparen noves accions judicials

Compromís i PSPV qüestionen la defensa de María José Catalá sobre els contractes vinculats al Consorci València 2007 i anuncien noves iniciatives davant la Fiscalia Anticorrupció.

Sara Sorribes afronta el Masters 1.000 de Madrid amb bones sensacions i una mentalitat renovada

Sara Sorribes arriba al Masters 1.000 de Madrid amb una mentalitat distinta, menys pressió i la confiança reforçada després de ser clau en la classificació d'Espanya per a les Finals de la Billie Jean King Cup.

Els instituts tecnològics valencians creguen REDIT Defensa per a impulsar la Seguretat i la Defensa

Els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana, integrats en REDIT, llancen REDIT Defensa per a coordinar les seues capacitats i reforçar el sector de Seguretat, Defensa i Aeroespacial a la regió.