Detinguts a Alacant un pare i el germà d’una menor per maltractar-la i concertar-li un matrimoni al Marroc

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant al pare i al germà d'una menor de 17 anys acusats de coaccionar-la i concertar el seu matrimoni amb un home de 37 al Marroc, per al que anaven a traslladar a la xica fins al país per a consumar l'enllaç. Segons ha informat l'institut armat en un comunicat, l'operatiu es va haver d'organitzar «d'urgència» per a evitar el trasllat de la menor, de la situació de la qual van tindre coneixement els agents hores abans. Els agents van tindre constància hores abans de la situació de la menor, a la qual els seus familiars impedien eixir de casa sense anar acompanyada i fins i tot anar a l'institut des de feia mesos, a través d'una persona que coneixia el que estava ocorrent i van haver de preparar una trobada «d'urgència» amb ella per a verificar la seua situació. La trobada va ser complicada perquè no podia eixir de casa i, quan ho feia, anava sempre acompanyada per familiars.

Després d'aconseguir entrevistar-se amb ella, sense que ningú es percatara, la jove va explicar als agents que portava patint coaccions i maltractaments des que havia iniciat l'adolescència. Segons va relatar, no podia usar determinades peces de roba i l'obligaven a usar el vel islàmic, sempre que anara a eixir de casa. A més, li revisaven el telèfon mòbil contínuament, fins que va arribar un moment que li van prohibir gastar-lo. La menor tan sols havia aconseguit, després de «moltes súpliques», que li donaren permís per a assistir als exàmens de juny. Malgrat no haver assistit a classe, va aconseguir aprovar totes les assignatures menys una. La seua situació s'havia intensificat al començament d'este any, ja que la seua família tenia la intenció de concertar el seu matrimoni amb un home major que ella i, d'aquesta forma, «volia que fóra sotmetent-se al nou estat».

El matrimoni anava a tindre lloc en una localitat del Marroc de la qual eren originaris els pares, on ella havia de traslladar-se una vegada se celebrara les noces. Aquesta situació va generar tant estrés en la menor que en el mes de març va intentar suïcidar-se, encara que els metges van aconseguir salvar-li la vida. Després d'aquesta temptativa de suïcidi, els pares van decidir portar-la al país veí per a conéixer al seu futur marit i veure si així la jove anava acceptant la situació. Després de conéixer-lo i de tornada a Espanya, malgrat el rebuig de la menor, era obligada a mantindre converses telefòniques diàries amb el qual anava a ser el seu marit. En eixes converses solament parlava ell segons va dir. La menor també va narrar als agents de la Guàrdia Civil diverses agressions protagonitzades pel seu germà major, un jove de 29 anys, per no acceptar les imposicions de la seua família respecte als seus costums religiosos i culturals.

Amb totes aquestes dades i en comunicació amb el jutge de Guàrdia, els agents van traslladar a la menor a dependències de la Guàrdia Civil i van detindre el seu pare i el germà com a presumptes autors d'un delicte de maltractaments en l'àmbit familiar i un altre de coaccions. La jove, nascuda a Espanya, ha al·legat que no vol tornar a la casa familiar i que vol seguir els seus estudis, per la qual cosa es troba en un centre d'acolliment gestionat per l'entitat pública de protecció de menors.

Últimes notícies

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.

La jutgessa de la DANA rebutja una nova víctima per lesions psíquiques

La jutgessa de Catarroja ha refusat que un home s’incorpore com a víctima per lesions psíquiques en la causa de la DANA, però ha admés noves proves i una declaració testifical d’un bomber de València.

La crisi de la vivenda marcarà el pròxim ple de Les Corts amb xoc de models entre blocs

El ple de Les Corts de la pròxima setmana estarà marcat pel debat sobre la crisi de la vivenda, amb iniciatives enfrontades de PP, PSPV, Compromís i Vox sobre preus, VPO, ajudes fiscals i immigració.

Pérez Llorca carrega contra l’amnistia de la malversació per “ambició de poder”

El president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, ha expressat la seua indignació per l’aval del Tribunal Constitucional a l’amnistia del delicte de malversació i ha assenyalat el PSOE per “massa corrupció i massa impunitat”.

Els activistes de Greenpeace absolts a València després de cinc anys d’incertesa

Un jutjat de València ha absolt els 11 activistes de Greenpeace acusats de desordes públics agreujats per una acció al port de Sagunt en 2021. L’organització celebra que es reconega el caràcter pacífic de la protesta i defensa el dret a manifestar-se.

La Comunitat Valenciana es manté entre les autonomies amb menys sanitat privatitzada

La Comunitat Valenciana figura entre les autonomies amb menor grau de privatització sanitària, amb un índex 19, tot i que la despesa en assegurances privades per habitant s’ha disparat quasi un 78 % des de 2014.