20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Dos homes detinguts a Alacant per violar una menor als lavabos d’un supermercat

Agents de la Policia Nacional han detingut dos homes acusats, presumptament, de la violació d’una menor de 14 anys als lavabos d’un supermercat d‘Alacant.

Els fets haurien passat cap a les 16 hores d’ahir dimarts, 21 de març quan els dos individus haurien amenaçat amb un ganivet i obligat la xiqueta a entrar als lavabos d’un supermercat on l’haurien violat.

Posteriorment, també l’haurien obligat a acompanyar-los a una altra zona de la ciutat on la van tornar a agredir sexualment. Bernabé no ha confirmat si el lloc ha estat un supermercat ni l’edat de la víctima en estar obert la investigació.

La delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé, ha confirmat que els dos detinguts per la violació d’una menor a ple dia al barri del Plá, a Alacant, passaran a disposició judicial en les pròximes hores. Si bé, la delegada no ha pogut confirmar alguns dels detalls de la notícia en estar la investigació en curs sí que ha valorat l’eficàcia policial que va permetre identificar i aturar «immediatament» els dos sospitosos després del succés.

La delegada ha fet una crida pública a la ciutadania per denunciar en cas de sospitar agressions. «Cada un dels ciutadans i ciutadanes som i podem ser un punt violeta. Tots podem estar alerta i és molt important també que siguem conscients, que cada cop són més les persones i les dones i les joves que són conscients de les situacions que es puguen trobar de possibles agressions i per tant cada vegada són més les dones que denuncien situacions que anteriorment no es denunciaven».

Últimes notícies

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.

Urtasun defén que les llibreries són espais de dinamització i ciutadania crítica

El ministre de Cultura ha reivindicat en el XXVII Congrés de Llibreries el paper de les llibreries com a nodes comunitaris que fomenten pensament lliure. La trobada aborda bibliodiversidad, novetats de Todostuslibros.com i el debat sobre l'IVA cultural.