Detingut per amenaçar i extorsionar a xiquets en Santa Pola

Detingut per extorsionar i amenaçar a menors en Alacant

El detingut té 19 anys | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un xic, de 19 anys,  com a presumpte autor de quatre delictes d’extorsió, amenaces, coaccions i un delicte de lesions, presumptament comesos sobre menors d’edat en Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Des de finals de gener, agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Santa Pola han estat buscant a este xic, de 19 anys, per amenaçar a diversos menors. A demés, els coaccionava, extorsionava i, fins i tot, els havia provocat lesions. 

 

El detingut esperava als xiquets al llarg del camí que feien entre les seues cases i l’escola i quan veia que es quedaven sols, anava a per ells per a demanar-los diners o altres objectes de valor baix l’amenaça d’una navalla. Una vegada seleccionava a una víctima, continuava amb les amenaces sobre esta de manera contínua tant en persona com per via telefònica o a través d’altres amics.

 

Els xiquets no volien anar a l’escola

Les víctimes tenien tanta por que van començar a negar-se a anar a l’escola i van canviar radicalment el seu comportament cap a un més reservat. Segons les investigacions inicials, hi havia quatre menors entre les víctimes, als que hauria furtat videoconsoles, mòbils, roba i fins a 1000 euros en efectiu.

 

Per a conseguir identificar al presumpte autor, els agents van comptar amb una informació molt escassa: un simple nom de pila i la zona d’actuació del xic, ja que molt pocs dels afectats s’atrevien a denunciar-lo. Les contínues vigilàncies realitzades sobre les diferents àrees en les que s’havien produït els fets, van permetre finalment la detenció del xic.

 

A demés, es van recuperar diferents objectes robats, com un mòbil d’alta gamma, una videoconsola i una caçadora. Després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Elx, ha quedat en llibertat amb tres ordres d’allunyament i la prohibició de comunicació sobre tres dels menors.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.