Detingut per amenaçar i extorsionar a xiquets en Santa Pola

Detingut per extorsionar i amenaçar a menors en Alacant

El detingut té 19 anys | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un xic, de 19 anys,  com a presumpte autor de quatre delictes d’extorsió, amenaces, coaccions i un delicte de lesions, presumptament comesos sobre menors d’edat en Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Des de finals de gener, agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Santa Pola han estat buscant a este xic, de 19 anys, per amenaçar a diversos menors. A demés, els coaccionava, extorsionava i, fins i tot, els havia provocat lesions. 

 

El detingut esperava als xiquets al llarg del camí que feien entre les seues cases i l’escola i quan veia que es quedaven sols, anava a per ells per a demanar-los diners o altres objectes de valor baix l’amenaça d’una navalla. Una vegada seleccionava a una víctima, continuava amb les amenaces sobre esta de manera contínua tant en persona com per via telefònica o a través d’altres amics.

 

Els xiquets no volien anar a l’escola

Les víctimes tenien tanta por que van començar a negar-se a anar a l’escola i van canviar radicalment el seu comportament cap a un més reservat. Segons les investigacions inicials, hi havia quatre menors entre les víctimes, als que hauria furtat videoconsoles, mòbils, roba i fins a 1000 euros en efectiu.

 

Per a conseguir identificar al presumpte autor, els agents van comptar amb una informació molt escassa: un simple nom de pila i la zona d’actuació del xic, ja que molt pocs dels afectats s’atrevien a denunciar-lo. Les contínues vigilàncies realitzades sobre les diferents àrees en les que s’havien produït els fets, van permetre finalment la detenció del xic.

 

A demés, es van recuperar diferents objectes robats, com un mòbil d’alta gamma, una videoconsola i una caçadora. Després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Elx, ha quedat en llibertat amb tres ordres d’allunyament i la prohibició de comunicació sobre tres dels menors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.