Detingut per amenaçar i extorsionar a xiquets en Santa Pola

Detingut per extorsionar i amenaçar a menors en Alacant

El detingut té 19 anys | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un xic, de 19 anys,  com a presumpte autor de quatre delictes d’extorsió, amenaces, coaccions i un delicte de lesions, presumptament comesos sobre menors d’edat en Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Des de finals de gener, agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Santa Pola han estat buscant a este xic, de 19 anys, per amenaçar a diversos menors. A demés, els coaccionava, extorsionava i, fins i tot, els havia provocat lesions. 

 

El detingut esperava als xiquets al llarg del camí que feien entre les seues cases i l’escola i quan veia que es quedaven sols, anava a per ells per a demanar-los diners o altres objectes de valor baix l’amenaça d’una navalla. Una vegada seleccionava a una víctima, continuava amb les amenaces sobre esta de manera contínua tant en persona com per via telefònica o a través d’altres amics.

 

Els xiquets no volien anar a l’escola

Les víctimes tenien tanta por que van començar a negar-se a anar a l’escola i van canviar radicalment el seu comportament cap a un més reservat. Segons les investigacions inicials, hi havia quatre menors entre les víctimes, als que hauria furtat videoconsoles, mòbils, roba i fins a 1000 euros en efectiu.

 

Per a conseguir identificar al presumpte autor, els agents van comptar amb una informació molt escassa: un simple nom de pila i la zona d’actuació del xic, ja que molt pocs dels afectats s’atrevien a denunciar-lo. Les contínues vigilàncies realitzades sobre les diferents àrees en les que s’havien produït els fets, van permetre finalment la detenció del xic.

 

A demés, es van recuperar diferents objectes robats, com un mòbil d’alta gamma, una videoconsola i una caçadora. Després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Elx, ha quedat en llibertat amb tres ordres d’allunyament i la prohibició de comunicació sobre tres dels menors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.