11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Detingut per amenaçar i extorsionar a xiquets en Santa Pola

Detingut per extorsionar i amenaçar a menors en Alacant

El detingut té 19 anys | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un xic, de 19 anys,  com a presumpte autor de quatre delictes d’extorsió, amenaces, coaccions i un delicte de lesions, presumptament comesos sobre menors d’edat en Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Des de finals de gener, agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Santa Pola han estat buscant a este xic, de 19 anys, per amenaçar a diversos menors. A demés, els coaccionava, extorsionava i, fins i tot, els havia provocat lesions. 

 

El detingut esperava als xiquets al llarg del camí que feien entre les seues cases i l’escola i quan veia que es quedaven sols, anava a per ells per a demanar-los diners o altres objectes de valor baix l’amenaça d’una navalla. Una vegada seleccionava a una víctima, continuava amb les amenaces sobre esta de manera contínua tant en persona com per via telefònica o a través d’altres amics.

 

Els xiquets no volien anar a l’escola

Les víctimes tenien tanta por que van començar a negar-se a anar a l’escola i van canviar radicalment el seu comportament cap a un més reservat. Segons les investigacions inicials, hi havia quatre menors entre les víctimes, als que hauria furtat videoconsoles, mòbils, roba i fins a 1000 euros en efectiu.

 

Per a conseguir identificar al presumpte autor, els agents van comptar amb una informació molt escassa: un simple nom de pila i la zona d’actuació del xic, ja que molt pocs dels afectats s’atrevien a denunciar-lo. Les contínues vigilàncies realitzades sobre les diferents àrees en les que s’havien produït els fets, van permetre finalment la detenció del xic.

 

A demés, es van recuperar diferents objectes robats, com un mòbil d’alta gamma, una videoconsola i una caçadora. Després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Elx, ha quedat en llibertat amb tres ordres d’allunyament i la prohibició de comunicació sobre tres dels menors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.

El Vila-real s’imposa a l’Alabés amb un 3-1 després d’una gran segona part

Una gran arrancada de la segona mitat va donar la victòria al Vila-real. Moleiro va firmar un gol i una assistència i Gerard Moreno també va marcar.