Detingut per amenaçar i extorsionar a xiquets en Santa Pola

Detingut per extorsionar i amenaçar a menors en Alacant

El detingut té 19 anys | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un xic, de 19 anys,  com a presumpte autor de quatre delictes d’extorsió, amenaces, coaccions i un delicte de lesions, presumptament comesos sobre menors d’edat en Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Des de finals de gener, agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Santa Pola han estat buscant a este xic, de 19 anys, per amenaçar a diversos menors. A demés, els coaccionava, extorsionava i, fins i tot, els havia provocat lesions. 

 

El detingut esperava als xiquets al llarg del camí que feien entre les seues cases i l’escola i quan veia que es quedaven sols, anava a per ells per a demanar-los diners o altres objectes de valor baix l’amenaça d’una navalla. Una vegada seleccionava a una víctima, continuava amb les amenaces sobre esta de manera contínua tant en persona com per via telefònica o a través d’altres amics.

 

Els xiquets no volien anar a l’escola

Les víctimes tenien tanta por que van començar a negar-se a anar a l’escola i van canviar radicalment el seu comportament cap a un més reservat. Segons les investigacions inicials, hi havia quatre menors entre les víctimes, als que hauria furtat videoconsoles, mòbils, roba i fins a 1000 euros en efectiu.

 

Per a conseguir identificar al presumpte autor, els agents van comptar amb una informació molt escassa: un simple nom de pila i la zona d’actuació del xic, ja que molt pocs dels afectats s’atrevien a denunciar-lo. Les contínues vigilàncies realitzades sobre les diferents àrees en les que s’havien produït els fets, van permetre finalment la detenció del xic.

 

A demés, es van recuperar diferents objectes robats, com un mòbil d’alta gamma, una videoconsola i una caçadora. Després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Elx, ha quedat en llibertat amb tres ordres d’allunyament i la prohibició de comunicació sobre tres dels menors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.