Set detinguts per participar en una baralla amb pals i una pistola tàser en Santa Pola

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), als participants en una baralla tumultuària, en la que es van utilitzar pals de grans dimensions i una tàser, a demés de provocar gran alarma entre els veïns.

 

Es tracta de set persones (sis hòmens i una dona), tots espanyols, d’entre 17 i 45 anys, als qui se’ls ha detingut com a presumptes autors d’un delicte menys greu de baralla tumultuària, tinença il·lícita d’armes prohibides i lesions.

 

El passat dilluns 13 de juliol, cap a les set de la vesprada, agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola van acudir fins a un carrer molt cèntric d’eixa localitat per a intervindre en una baralla en la que, segons testimonis, s’estaven utilitzant diverses armes.

 

A l’arribada dels agents, una de les parts implicades ja havia fugit, mentres que l’altra encara es trobava allí, ja que es tractava dels habitants de la casa a on va començar la baralla. En eixe moment, es va procedir a la identificació preventiva dels que estaven allà, fins que l’anàlisi del succés permetera conéixer el seu grau exacte de participació

 

D’altra banda, es van trobar amagades pels baixos dels vehicles, les armes utilitzades en la baralla –diversos pals de grans dimensions, de fusta i ferro, i una pistola elèctrica— que els agressors havien tirat, en sentir que s’arrimava el so de les sirenes. 

 

 

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola es va fer càrrec de les investigacions i va conseguir identificar a totes les persones involucrades, en el breu termini de dos dies, gràcies a l’exhaustiva anàlisi dels vídeos difosos en xarxes socials. També es va localitzar al propietari d’un vehicle, que va resultar danyat en l’incident.

 

L’endemà, el dimarts 14, es va detindre a tres persones, entre elles un menor de 17 anys. El dimecres dia 15, es van donar per finalitzades les actuacions, amb la detenció de quatre persones més, entre elles el portador de la pistola táser, que a pesar d’haver-la accionat, no va arribar a impactar contra cap dels seus oponents. 

 

Tots han quedat en llibertat, una volta han prestat declaració, en les dependències de la Guàrdia Civil, en presència del seu advocat.

 

La ràpida actuació dels investigadors ha sigut clau per a restaurar la calma entre els habitants de Santa Pola, que van quedar impactats pels vídeos publicats en les xarxes socials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.