9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Set detinguts per participar en una baralla amb pals i una pistola tàser en Santa Pola

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), als participants en una baralla tumultuària, en la que es van utilitzar pals de grans dimensions i una tàser, a demés de provocar gran alarma entre els veïns.

 

Es tracta de set persones (sis hòmens i una dona), tots espanyols, d’entre 17 i 45 anys, als qui se’ls ha detingut com a presumptes autors d’un delicte menys greu de baralla tumultuària, tinença il·lícita d’armes prohibides i lesions.

 

El passat dilluns 13 de juliol, cap a les set de la vesprada, agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola van acudir fins a un carrer molt cèntric d’eixa localitat per a intervindre en una baralla en la que, segons testimonis, s’estaven utilitzant diverses armes.

 

A l’arribada dels agents, una de les parts implicades ja havia fugit, mentres que l’altra encara es trobava allí, ja que es tractava dels habitants de la casa a on va començar la baralla. En eixe moment, es va procedir a la identificació preventiva dels que estaven allà, fins que l’anàlisi del succés permetera conéixer el seu grau exacte de participació

 

D’altra banda, es van trobar amagades pels baixos dels vehicles, les armes utilitzades en la baralla –diversos pals de grans dimensions, de fusta i ferro, i una pistola elèctrica— que els agressors havien tirat, en sentir que s’arrimava el so de les sirenes. 

 

 

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola es va fer càrrec de les investigacions i va conseguir identificar a totes les persones involucrades, en el breu termini de dos dies, gràcies a l’exhaustiva anàlisi dels vídeos difosos en xarxes socials. També es va localitzar al propietari d’un vehicle, que va resultar danyat en l’incident.

 

L’endemà, el dimarts 14, es va detindre a tres persones, entre elles un menor de 17 anys. El dimecres dia 15, es van donar per finalitzades les actuacions, amb la detenció de quatre persones més, entre elles el portador de la pistola táser, que a pesar d’haver-la accionat, no va arribar a impactar contra cap dels seus oponents. 

 

Tots han quedat en llibertat, una volta han prestat declaració, en les dependències de la Guàrdia Civil, en presència del seu advocat.

 

La ràpida actuació dels investigadors ha sigut clau per a restaurar la calma entre els habitants de Santa Pola, que van quedar impactats pels vídeos publicats en les xarxes socials.

Últimes notícies

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.