Set detinguts per participar en una baralla amb pals i una pistola tàser en Santa Pola

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), als participants en una baralla tumultuària, en la que es van utilitzar pals de grans dimensions i una tàser, a demés de provocar gran alarma entre els veïns.

 

Es tracta de set persones (sis hòmens i una dona), tots espanyols, d’entre 17 i 45 anys, als qui se’ls ha detingut com a presumptes autors d’un delicte menys greu de baralla tumultuària, tinença il·lícita d’armes prohibides i lesions.

 

El passat dilluns 13 de juliol, cap a les set de la vesprada, agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola van acudir fins a un carrer molt cèntric d’eixa localitat per a intervindre en una baralla en la que, segons testimonis, s’estaven utilitzant diverses armes.

 

A l’arribada dels agents, una de les parts implicades ja havia fugit, mentres que l’altra encara es trobava allí, ja que es tractava dels habitants de la casa a on va començar la baralla. En eixe moment, es va procedir a la identificació preventiva dels que estaven allà, fins que l’anàlisi del succés permetera conéixer el seu grau exacte de participació

 

D’altra banda, es van trobar amagades pels baixos dels vehicles, les armes utilitzades en la baralla –diversos pals de grans dimensions, de fusta i ferro, i una pistola elèctrica— que els agressors havien tirat, en sentir que s’arrimava el so de les sirenes. 

 

 

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola es va fer càrrec de les investigacions i va conseguir identificar a totes les persones involucrades, en el breu termini de dos dies, gràcies a l’exhaustiva anàlisi dels vídeos difosos en xarxes socials. També es va localitzar al propietari d’un vehicle, que va resultar danyat en l’incident.

 

L’endemà, el dimarts 14, es va detindre a tres persones, entre elles un menor de 17 anys. El dimecres dia 15, es van donar per finalitzades les actuacions, amb la detenció de quatre persones més, entre elles el portador de la pistola táser, que a pesar d’haver-la accionat, no va arribar a impactar contra cap dels seus oponents. 

 

Tots han quedat en llibertat, una volta han prestat declaració, en les dependències de la Guàrdia Civil, en presència del seu advocat.

 

La ràpida actuació dels investigadors ha sigut clau per a restaurar la calma entre els habitants de Santa Pola, que van quedar impactats pels vídeos publicats en les xarxes socials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.