Detinguts per fer carreres il·legals dins del municipi de Chelva sense carnet

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona i una altra està sent investigada per delictes de conduir un vehicle sense haver obtingut mai autorització, atemptat contra agent de l’autoritat, conducció temerària i detenció il·legal en grau de temptativa.

Segons ha explicat l’Institut Armat a través d’un comunicat, van tindre coneixement que s’estaven produint una sèrie de carreres de cotxes il·legals pel nucli de població de la localitat de Chelva. Els autors dels fets circulaven a tota velocitat realitzant virolles i derrapatges pels carrers del municipi, sense dubtar a posar en perill a la població. 

 

El dia 15 de juliol un dels vehicles que realitzava aquestes pràctiques temeràries va tindre un accident en el pont del riu Tuéjar, única entrada a la població. Els dos conductors van aconseguir posar en marxa el cotxe
danyat i ocultar-lo als afores del municipi. Després de l’accident, tots dos van veure a una jove de 14 anys que passejava amb bicicleta. Van decidir seguir-la i increpar-la amb la intenció d’atrapar-la. La jove, intuint les intencions dels subjectes, va poder aconseguir escapar.

 

Un agent ferit

El passat dia 26 de juliol a les 20.00 hores, la Guàrdia Civil va preparar un dispositiu per a donar-li l’alt a un dels vehicles ressenyats. Quan l’agent va realitzar els senyals pertinents per a la detenció del cotxe, es va veure obligat a llançar-se a un costat de la calçada per a evitar ser atropellat. A conseqüència d’aquest fet l’agent va patir lesions lleus.

 

El conductor es va centrar en fer maniobres evasives amb la finalitat de fugir. Va manejar el cotxe a una alta velocitat pel nucli de població de Chelva, posant en risc tant a xiquets com a persones majors que transitaven pel municipi i que van haver d’apartar-se per a no provocar cap accident. Finalment, el vehicle va ser abandonat pròxim a una massa forestal i l’autor dels fets es va entregar més tard voluntàriament a la guàrdia civil.

Aquesta intervenció s’ha saldat amb la detenció, per part de la Guàrdia Civil de Chelva, d’un jove de 22 anys de nacionalitat espanyola i un altre investigat de 25 anys de la mateixa nacionalitat per delictes de conduir vehicle sense haver obtingut mai autorització, atemptat contra agent de l’autoritat, conducció temerària i detenció il·legal en grau de temptativa. A més, s’ha intervingut un vehicle d’alta gamma. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Llíria.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.