Detinguts dos hòmens per furtar en 20 cases amb els propietaris dins en Xàbia

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal que robava en cases de Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), amb els seus propietaris dins i ha detingut a dos dels seus tres membres, als que se’ls imputa un total de 20 delictes de robatori amb força en les coses.

 

Els detinguts, de 42 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, qui ha decretat presó provisional per a un d’ells per considerar-ho el líder d’este entramat delictiu, i l’altre ha quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera del juí. Segons fonts de l’Institut Armat, també forma part del grup criminal una dona de 40 anys que actualment està en busca.

 

L’operació denominada ‘Toxu2020’ va començar al setembre de 2020, quan els agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Xàbia van detectar un increment molt significatiu en la comissió de fets delictius contra el patrimoni.

 

Amagaven els objectes furtats en zulos

Els autors usaven un mètode que seguia un patró molt paregut en tots els casos: entraven a la casa trencant el pany de la porta d’accés, mentres els propietaris estaven dins i, una volta dins, furtaven els efectes. Les investigacions van començar fent dispositius per al control perimetral dels cotxes que circulaven prop de la zona a on s’estaven produint els robatoris.

 

Durant un dels dispositius, van donar l’alt a un conductor que al vore la presència dels agents, va emprendre la fugida a peu, abandonant el cotxe que conduïa. Després de la inspecció de l’automòbil, els agents van trobar en el seu interior efectes furtats en cases de la zona i es va seguir la pista del titular del cotxe, un conegut delinqüent de la zona.

 

El mètode d’esta persona en altres delictes comesos era amagar els objectes que robava en zulos i, per això, els agents van fer batudes per zones pròximes a sa casa i a altres a on s’havien produït els robatoris. Finalment, la Guàrdia Civil va trobar un zulo prop de la casa de l’autor, consistent en un buit en terra, a on els autors amagaven tots els objectes robats.

 

El líder de la banda, a presó

Trobat el lloc, van fer dispositius de tancament perimetral en eixa zona per a localitzar als autors, durant els que es va interceptar un cotxe amb un ocupant, un home de 42 anys, i en el seu maleter van trobar gran quantitat d’objectes relacionats amb els robatoris.

 

Els agents també van saber que l’altre suposat autor feia amb freqüència viatges a les localitats d’Elx, Gandia i Dénia amb la finalitat de vendre el material robat en botigues de segona mà. Finalment esta persona, considerada el líder del grup criminal, va ser localitzat, detingut i lloc a disposició judicial.

 

Durant els registres domiciliaris en Xàbia van ser intervinguts televisors, gran quantitat d’eines, un patinet, una bicicleta elèctrica, radiadors, electrodomèstics, màquines de cosir, sabatilles, radiocassets, aspiradores, telèfons i una gorra de la Guàrdia Civil.

 

Als detinguts com a presumptes autors d’un total de 20 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmica, se’ls imputa els robatoris amb força a l’interior de cases amb habitants, un delicte de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt, un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de desobediència greu de l’autoritat i dos delictes d’estafa, un d’ells en temptativa.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.