Detinguts dos hòmens per furtar en 20 cases amb els propietaris dins en Xàbia

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal que robava en cases de Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), amb els seus propietaris dins i ha detingut a dos dels seus tres membres, als que se’ls imputa un total de 20 delictes de robatori amb força en les coses.

 

Els detinguts, de 42 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, qui ha decretat presó provisional per a un d’ells per considerar-ho el líder d’este entramat delictiu, i l’altre ha quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera del juí. Segons fonts de l’Institut Armat, també forma part del grup criminal una dona de 40 anys que actualment està en busca.

 

L’operació denominada ‘Toxu2020’ va començar al setembre de 2020, quan els agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Xàbia van detectar un increment molt significatiu en la comissió de fets delictius contra el patrimoni.

 

Amagaven els objectes furtats en zulos

Els autors usaven un mètode que seguia un patró molt paregut en tots els casos: entraven a la casa trencant el pany de la porta d’accés, mentres els propietaris estaven dins i, una volta dins, furtaven els efectes. Les investigacions van començar fent dispositius per al control perimetral dels cotxes que circulaven prop de la zona a on s’estaven produint els robatoris.

 

Durant un dels dispositius, van donar l’alt a un conductor que al vore la presència dels agents, va emprendre la fugida a peu, abandonant el cotxe que conduïa. Després de la inspecció de l’automòbil, els agents van trobar en el seu interior efectes furtats en cases de la zona i es va seguir la pista del titular del cotxe, un conegut delinqüent de la zona.

 

El mètode d’esta persona en altres delictes comesos era amagar els objectes que robava en zulos i, per això, els agents van fer batudes per zones pròximes a sa casa i a altres a on s’havien produït els robatoris. Finalment, la Guàrdia Civil va trobar un zulo prop de la casa de l’autor, consistent en un buit en terra, a on els autors amagaven tots els objectes robats.

 

El líder de la banda, a presó

Trobat el lloc, van fer dispositius de tancament perimetral en eixa zona per a localitzar als autors, durant els que es va interceptar un cotxe amb un ocupant, un home de 42 anys, i en el seu maleter van trobar gran quantitat d’objectes relacionats amb els robatoris.

 

Els agents també van saber que l’altre suposat autor feia amb freqüència viatges a les localitats d’Elx, Gandia i Dénia amb la finalitat de vendre el material robat en botigues de segona mà. Finalment esta persona, considerada el líder del grup criminal, va ser localitzat, detingut i lloc a disposició judicial.

 

Durant els registres domiciliaris en Xàbia van ser intervinguts televisors, gran quantitat d’eines, un patinet, una bicicleta elèctrica, radiadors, electrodomèstics, màquines de cosir, sabatilles, radiocassets, aspiradores, telèfons i una gorra de la Guàrdia Civil.

 

Als detinguts com a presumptes autors d’un total de 20 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmica, se’ls imputa els robatoris amb força a l’interior de cases amb habitants, un delicte de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt, un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de desobediència greu de l’autoritat i dos delictes d’estafa, un d’ells en temptativa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.