Detinguts dos hòmens per furtar en 20 cases amb els propietaris dins en Xàbia

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal que robava en cases de Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), amb els seus propietaris dins i ha detingut a dos dels seus tres membres, als que se’ls imputa un total de 20 delictes de robatori amb força en les coses.

 

Els detinguts, de 42 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, qui ha decretat presó provisional per a un d’ells per considerar-ho el líder d’este entramat delictiu, i l’altre ha quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera del juí. Segons fonts de l’Institut Armat, també forma part del grup criminal una dona de 40 anys que actualment està en busca.

 

L’operació denominada ‘Toxu2020’ va començar al setembre de 2020, quan els agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Xàbia van detectar un increment molt significatiu en la comissió de fets delictius contra el patrimoni.

 

Amagaven els objectes furtats en zulos

Els autors usaven un mètode que seguia un patró molt paregut en tots els casos: entraven a la casa trencant el pany de la porta d’accés, mentres els propietaris estaven dins i, una volta dins, furtaven els efectes. Les investigacions van començar fent dispositius per al control perimetral dels cotxes que circulaven prop de la zona a on s’estaven produint els robatoris.

 

Durant un dels dispositius, van donar l’alt a un conductor que al vore la presència dels agents, va emprendre la fugida a peu, abandonant el cotxe que conduïa. Després de la inspecció de l’automòbil, els agents van trobar en el seu interior efectes furtats en cases de la zona i es va seguir la pista del titular del cotxe, un conegut delinqüent de la zona.

 

El mètode d’esta persona en altres delictes comesos era amagar els objectes que robava en zulos i, per això, els agents van fer batudes per zones pròximes a sa casa i a altres a on s’havien produït els robatoris. Finalment, la Guàrdia Civil va trobar un zulo prop de la casa de l’autor, consistent en un buit en terra, a on els autors amagaven tots els objectes robats.

 

El líder de la banda, a presó

Trobat el lloc, van fer dispositius de tancament perimetral en eixa zona per a localitzar als autors, durant els que es va interceptar un cotxe amb un ocupant, un home de 42 anys, i en el seu maleter van trobar gran quantitat d’objectes relacionats amb els robatoris.

 

Els agents també van saber que l’altre suposat autor feia amb freqüència viatges a les localitats d’Elx, Gandia i Dénia amb la finalitat de vendre el material robat en botigues de segona mà. Finalment esta persona, considerada el líder del grup criminal, va ser localitzat, detingut i lloc a disposició judicial.

 

Durant els registres domiciliaris en Xàbia van ser intervinguts televisors, gran quantitat d’eines, un patinet, una bicicleta elèctrica, radiadors, electrodomèstics, màquines de cosir, sabatilles, radiocassets, aspiradores, telèfons i una gorra de la Guàrdia Civil.

 

Als detinguts com a presumptes autors d’un total de 20 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmica, se’ls imputa els robatoris amb força a l’interior de cases amb habitants, un delicte de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt, un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de desobediència greu de l’autoritat i dos delictes d’estafa, un d’ells en temptativa.

Últimes notícies

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Tanquen fins dimarts una piscina municipal d’Elx per restes de femta a l’aigua

La piscina gran del complex esportiu municipal d’El Pla, a Elx, ha tancat fins dimarts 21 de juliol després de detectar-se femta a l’aigua i aplicar un tractament de xoc de desinfecció.