Detinguts dos hòmens per furtar en 20 cases amb els propietaris dins en Xàbia

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal que robava en cases de Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), amb els seus propietaris dins i ha detingut a dos dels seus tres membres, als que se’ls imputa un total de 20 delictes de robatori amb força en les coses.   Els detinguts, de 42 […]

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal que robava en cases de Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), amb els seus propietaris dins i ha detingut a dos dels seus tres membres, als que se’ls imputa un total de 20 delictes de robatori amb força en les coses.

 

Els detinguts, de 42 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, qui ha decretat presó provisional per a un d’ells per considerar-ho el líder d’este entramat delictiu, i l’altre ha quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera del juí. Segons fonts de l’Institut Armat, també forma part del grup criminal una dona de 40 anys que actualment està en busca.

 

L’operació denominada ‘Toxu2020’ va començar al setembre de 2020, quan els agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Xàbia van detectar un increment molt significatiu en la comissió de fets delictius contra el patrimoni.

 

Amagaven els objectes furtats en zulos

Els autors usaven un mètode que seguia un patró molt paregut en tots els casos: entraven a la casa trencant el pany de la porta d’accés, mentres els propietaris estaven dins i, una volta dins, furtaven els efectes. Les investigacions van començar fent dispositius per al control perimetral dels cotxes que circulaven prop de la zona a on s’estaven produint els robatoris.

 

Durant un dels dispositius, van donar l’alt a un conductor que al vore la presència dels agents, va emprendre la fugida a peu, abandonant el cotxe que conduïa. Després de la inspecció de l’automòbil, els agents van trobar en el seu interior efectes furtats en cases de la zona i es va seguir la pista del titular del cotxe, un conegut delinqüent de la zona.

 

El mètode d’esta persona en altres delictes comesos era amagar els objectes que robava en zulos i, per això, els agents van fer batudes per zones pròximes a sa casa i a altres a on s’havien produït els robatoris. Finalment, la Guàrdia Civil va trobar un zulo prop de la casa de l’autor, consistent en un buit en terra, a on els autors amagaven tots els objectes robats.

 

El líder de la banda, a presó

Trobat el lloc, van fer dispositius de tancament perimetral en eixa zona per a localitzar als autors, durant els que es va interceptar un cotxe amb un ocupant, un home de 42 anys, i en el seu maleter van trobar gran quantitat d’objectes relacionats amb els robatoris.

 

Els agents també van saber que l’altre suposat autor feia amb freqüència viatges a les localitats d’Elx, Gandia i Dénia amb la finalitat de vendre el material robat en botigues de segona mà. Finalment esta persona, considerada el líder del grup criminal, va ser localitzat, detingut i lloc a disposició judicial.

 

Durant els registres domiciliaris en Xàbia van ser intervinguts televisors, gran quantitat d’eines, un patinet, una bicicleta elèctrica, radiadors, electrodomèstics, màquines de cosir, sabatilles, radiocassets, aspiradores, telèfons i una gorra de la Guàrdia Civil.

 

Als detinguts com a presumptes autors d’un total de 20 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmica, se’ls imputa els robatoris amb força a l’interior de cases amb habitants, un delicte de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt, un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de desobediència greu de l’autoritat i dos delictes d’estafa, un d’ells en temptativa.

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva