Detinguts dos hòmens per furtar en 20 cases amb els propietaris dins en Xàbia

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal que robava en cases de Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), amb els seus propietaris dins i ha detingut a dos dels seus tres membres, als que se’ls imputa un total de 20 delictes de robatori amb força en les coses.

 

Els detinguts, de 42 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, qui ha decretat presó provisional per a un d’ells per considerar-ho el líder d’este entramat delictiu, i l’altre ha quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera del juí. Segons fonts de l’Institut Armat, també forma part del grup criminal una dona de 40 anys que actualment està en busca.

 

L’operació denominada ‘Toxu2020’ va començar al setembre de 2020, quan els agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Xàbia van detectar un increment molt significatiu en la comissió de fets delictius contra el patrimoni.

 

Amagaven els objectes furtats en zulos

Els autors usaven un mètode que seguia un patró molt paregut en tots els casos: entraven a la casa trencant el pany de la porta d’accés, mentres els propietaris estaven dins i, una volta dins, furtaven els efectes. Les investigacions van començar fent dispositius per al control perimetral dels cotxes que circulaven prop de la zona a on s’estaven produint els robatoris.

 

Durant un dels dispositius, van donar l’alt a un conductor que al vore la presència dels agents, va emprendre la fugida a peu, abandonant el cotxe que conduïa. Després de la inspecció de l’automòbil, els agents van trobar en el seu interior efectes furtats en cases de la zona i es va seguir la pista del titular del cotxe, un conegut delinqüent de la zona.

 

El mètode d’esta persona en altres delictes comesos era amagar els objectes que robava en zulos i, per això, els agents van fer batudes per zones pròximes a sa casa i a altres a on s’havien produït els robatoris. Finalment, la Guàrdia Civil va trobar un zulo prop de la casa de l’autor, consistent en un buit en terra, a on els autors amagaven tots els objectes robats.

 

El líder de la banda, a presó

Trobat el lloc, van fer dispositius de tancament perimetral en eixa zona per a localitzar als autors, durant els que es va interceptar un cotxe amb un ocupant, un home de 42 anys, i en el seu maleter van trobar gran quantitat d’objectes relacionats amb els robatoris.

 

Els agents també van saber que l’altre suposat autor feia amb freqüència viatges a les localitats d’Elx, Gandia i Dénia amb la finalitat de vendre el material robat en botigues de segona mà. Finalment esta persona, considerada el líder del grup criminal, va ser localitzat, detingut i lloc a disposició judicial.

 

Durant els registres domiciliaris en Xàbia van ser intervinguts televisors, gran quantitat d’eines, un patinet, una bicicleta elèctrica, radiadors, electrodomèstics, màquines de cosir, sabatilles, radiocassets, aspiradores, telèfons i una gorra de la Guàrdia Civil.

 

Als detinguts com a presumptes autors d’un total de 20 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmica, se’ls imputa els robatoris amb força a l’interior de cases amb habitants, un delicte de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt, un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de desobediència greu de l’autoritat i dos delictes d’estafa, un d’ells en temptativa.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.