Sis detinguts per diferents delictes d’estafa amb la tècnica del ‘Fals romanç’ en la província de València

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Usafus’, ha desarticulat una organització delictiva dedicada a l’estafa
coneguda com a ‘Frau del fals romanç’, després de detindre a sis persones en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria, València i Barcelona.

 

L’Equip de Policia Judicial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), va començar la seua operació arran de la denúncia d’una dona, qui denunciava haver sigut víctima d’un il·lícit penal d’estafa, a on els seus autors van conseguir produir en ella un engany suficient, per a causar-li un problema econòmic molt elevat en el seu patrimoni personal de més de 226.000 euros.

 

El modus operandi

El modus operandis del frau del fals romanç, s’està estenent entre els estafadors, els qui han centrat les seues
accions delictives en internet, aprofitant l’increment de les relaciones interpersonals per xarxes socials a causa de l’actual situació sanitària, els qui estan accedint a pàgines d’amistat, amor, creant perfils falsos, dien que són persones d’alt rang en el món militar, i en general vidus i com única família, un fill adolescent, per a demanar-li diners a la víctima, amb el suposat ganxo de rebre una caixa amb pertinences d’ell.

 

Durant el curs de la investigació, els agents van detectar una sèrie d’activitats vinculants amb una organització criminal concebuda per a la comissió d’estafes, usant una sèrie d’operatives bancàries per a intentar eludir els controls pertinents i d’esta forma intentar «llavar els diners» que havia sigut obtingut de manera il·lícita pels
diferents mules econòmiques repartides per diferents parts del país,
posseint inclusivament les seues ramificacions en l’àmbit internacional.

 

Apareça legal dels diners

Amb estes accions intentaven donar una aparença legal als diners que havia sigut desviat a altres comptes
corrents de membres de l’organització, per a posteriorment ser retirats en caixers automàtics o invertits en compres d’internet.

 

Identificats els presumptes responsables, agents de l’Equip de Policia Judicial, es van desplaçar a diferents localitats per a fer registres de manera simultània en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria , a on han detingut a una persona, en Barcelona a 4 persones i en València a dos. D’esta forma, han conseguit la desarticulació de l’organització, amb la detenció d’un total de sis persones.

 

Han intervingut al voltant de 40.000 euros

De la mateixa manera, els investigadors i amb el convenient auxili judicial del Jutjat competent, van conseguir bloquejar quatre comptes corrents i intervindre al voltant de 40.000 euros, a demés confiscar algun material relacionat amb la investigació i un cotxe de gamma alta.

 

Als detinguts, se’ls imputa els delictes d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal, usurpació d’estat civil, frau a la seguretat social i afavoriment a la immigració clandestina.

 

Per estos fets s’han detingut a sis persones, 5 xics i una xica d’edats compreses entre els 30 i 50 anys de nacionalitats espanyola i nigeriana. 

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU