Sis detinguts per diferents delictes d’estafa amb la tècnica del ‘Fals romanç’ en la província de València

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Usafus’, ha desarticulat una organització delictiva dedicada a l’estafa
coneguda com a ‘Frau del fals romanç’, després de detindre a sis persones en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria, València i Barcelona.

 

L’Equip de Policia Judicial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), va començar la seua operació arran de la denúncia d’una dona, qui denunciava haver sigut víctima d’un il·lícit penal d’estafa, a on els seus autors van conseguir produir en ella un engany suficient, per a causar-li un problema econòmic molt elevat en el seu patrimoni personal de més de 226.000 euros.

 

El modus operandi

El modus operandis del frau del fals romanç, s’està estenent entre els estafadors, els qui han centrat les seues
accions delictives en internet, aprofitant l’increment de les relaciones interpersonals per xarxes socials a causa de l’actual situació sanitària, els qui estan accedint a pàgines d’amistat, amor, creant perfils falsos, dien que són persones d’alt rang en el món militar, i en general vidus i com única família, un fill adolescent, per a demanar-li diners a la víctima, amb el suposat ganxo de rebre una caixa amb pertinences d’ell.

 

Durant el curs de la investigació, els agents van detectar una sèrie d’activitats vinculants amb una organització criminal concebuda per a la comissió d’estafes, usant una sèrie d’operatives bancàries per a intentar eludir els controls pertinents i d’esta forma intentar «llavar els diners» que havia sigut obtingut de manera il·lícita pels
diferents mules econòmiques repartides per diferents parts del país,
posseint inclusivament les seues ramificacions en l’àmbit internacional.

 

Apareça legal dels diners

Amb estes accions intentaven donar una aparença legal als diners que havia sigut desviat a altres comptes
corrents de membres de l’organització, per a posteriorment ser retirats en caixers automàtics o invertits en compres d’internet.

 

Identificats els presumptes responsables, agents de l’Equip de Policia Judicial, es van desplaçar a diferents localitats per a fer registres de manera simultània en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria , a on han detingut a una persona, en Barcelona a 4 persones i en València a dos. D’esta forma, han conseguit la desarticulació de l’organització, amb la detenció d’un total de sis persones.

 

Han intervingut al voltant de 40.000 euros

De la mateixa manera, els investigadors i amb el convenient auxili judicial del Jutjat competent, van conseguir bloquejar quatre comptes corrents i intervindre al voltant de 40.000 euros, a demés confiscar algun material relacionat amb la investigació i un cotxe de gamma alta.

 

Als detinguts, se’ls imputa els delictes d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal, usurpació d’estat civil, frau a la seguretat social i afavoriment a la immigració clandestina.

 

Per estos fets s’han detingut a sis persones, 5 xics i una xica d’edats compreses entre els 30 i 50 anys de nacionalitats espanyola i nigeriana. 

Últimes notícies

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.