Sis detinguts per diferents delictes d’estafa amb la tècnica del ‘Fals romanç’ en la província de València

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Usafus’, ha desarticulat una organització delictiva dedicada a l’estafa
coneguda com a ‘Frau del fals romanç’, després de detindre a sis persones en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria, València i Barcelona.

 

L’Equip de Policia Judicial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), va començar la seua operació arran de la denúncia d’una dona, qui denunciava haver sigut víctima d’un il·lícit penal d’estafa, a on els seus autors van conseguir produir en ella un engany suficient, per a causar-li un problema econòmic molt elevat en el seu patrimoni personal de més de 226.000 euros.

 

El modus operandi

El modus operandis del frau del fals romanç, s’està estenent entre els estafadors, els qui han centrat les seues
accions delictives en internet, aprofitant l’increment de les relaciones interpersonals per xarxes socials a causa de l’actual situació sanitària, els qui estan accedint a pàgines d’amistat, amor, creant perfils falsos, dien que són persones d’alt rang en el món militar, i en general vidus i com única família, un fill adolescent, per a demanar-li diners a la víctima, amb el suposat ganxo de rebre una caixa amb pertinences d’ell.

 

Durant el curs de la investigació, els agents van detectar una sèrie d’activitats vinculants amb una organització criminal concebuda per a la comissió d’estafes, usant una sèrie d’operatives bancàries per a intentar eludir els controls pertinents i d’esta forma intentar «llavar els diners» que havia sigut obtingut de manera il·lícita pels
diferents mules econòmiques repartides per diferents parts del país,
posseint inclusivament les seues ramificacions en l’àmbit internacional.

 

Apareça legal dels diners

Amb estes accions intentaven donar una aparença legal als diners que havia sigut desviat a altres comptes
corrents de membres de l’organització, per a posteriorment ser retirats en caixers automàtics o invertits en compres d’internet.

 

Identificats els presumptes responsables, agents de l’Equip de Policia Judicial, es van desplaçar a diferents localitats per a fer registres de manera simultània en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria , a on han detingut a una persona, en Barcelona a 4 persones i en València a dos. D’esta forma, han conseguit la desarticulació de l’organització, amb la detenció d’un total de sis persones.

 

Han intervingut al voltant de 40.000 euros

De la mateixa manera, els investigadors i amb el convenient auxili judicial del Jutjat competent, van conseguir bloquejar quatre comptes corrents i intervindre al voltant de 40.000 euros, a demés confiscar algun material relacionat amb la investigació i un cotxe de gamma alta.

 

Als detinguts, se’ls imputa els delictes d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal, usurpació d’estat civil, frau a la seguretat social i afavoriment a la immigració clandestina.

 

Per estos fets s’han detingut a sis persones, 5 xics i una xica d’edats compreses entre els 30 i 50 anys de nacionalitats espanyola i nigeriana. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.