Sis detinguts per diferents delictes d’estafa amb la tècnica del ‘Fals romanç’ en la província de València

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Usafus’, ha desarticulat una organització delictiva dedicada a l’estafa
coneguda com a ‘Frau del fals romanç’, després de detindre a sis persones en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria, València i Barcelona.

 

L’Equip de Policia Judicial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), va començar la seua operació arran de la denúncia d’una dona, qui denunciava haver sigut víctima d’un il·lícit penal d’estafa, a on els seus autors van conseguir produir en ella un engany suficient, per a causar-li un problema econòmic molt elevat en el seu patrimoni personal de més de 226.000 euros.

 

El modus operandi

El modus operandis del frau del fals romanç, s’està estenent entre els estafadors, els qui han centrat les seues
accions delictives en internet, aprofitant l’increment de les relaciones interpersonals per xarxes socials a causa de l’actual situació sanitària, els qui estan accedint a pàgines d’amistat, amor, creant perfils falsos, dien que són persones d’alt rang en el món militar, i en general vidus i com única família, un fill adolescent, per a demanar-li diners a la víctima, amb el suposat ganxo de rebre una caixa amb pertinences d’ell.

 

Durant el curs de la investigació, els agents van detectar una sèrie d’activitats vinculants amb una organització criminal concebuda per a la comissió d’estafes, usant una sèrie d’operatives bancàries per a intentar eludir els controls pertinents i d’esta forma intentar «llavar els diners» que havia sigut obtingut de manera il·lícita pels
diferents mules econòmiques repartides per diferents parts del país,
posseint inclusivament les seues ramificacions en l’àmbit internacional.

 

Apareça legal dels diners

Amb estes accions intentaven donar una aparença legal als diners que havia sigut desviat a altres comptes
corrents de membres de l’organització, per a posteriorment ser retirats en caixers automàtics o invertits en compres d’internet.

 

Identificats els presumptes responsables, agents de l’Equip de Policia Judicial, es van desplaçar a diferents localitats per a fer registres de manera simultània en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria , a on han detingut a una persona, en Barcelona a 4 persones i en València a dos. D’esta forma, han conseguit la desarticulació de l’organització, amb la detenció d’un total de sis persones.

 

Han intervingut al voltant de 40.000 euros

De la mateixa manera, els investigadors i amb el convenient auxili judicial del Jutjat competent, van conseguir bloquejar quatre comptes corrents i intervindre al voltant de 40.000 euros, a demés confiscar algun material relacionat amb la investigació i un cotxe de gamma alta.

 

Als detinguts, se’ls imputa els delictes d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal, usurpació d’estat civil, frau a la seguretat social i afavoriment a la immigració clandestina.

 

Per estos fets s’han detingut a sis persones, 5 xics i una xica d’edats compreses entre els 30 i 50 anys de nacionalitats espanyola i nigeriana. 

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.