13.9 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Sis detinguts per diferents delictes d’estafa amb la tècnica del ‘Fals romanç’ en la província de València

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Usafus’, ha desarticulat una organització delictiva dedicada a l’estafa
coneguda com a ‘Frau del fals romanç’, després de detindre a sis persones en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria, València i Barcelona.

 

L’Equip de Policia Judicial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), va començar la seua operació arran de la denúncia d’una dona, qui denunciava haver sigut víctima d’un il·lícit penal d’estafa, a on els seus autors van conseguir produir en ella un engany suficient, per a causar-li un problema econòmic molt elevat en el seu patrimoni personal de més de 226.000 euros.

 

El modus operandi

El modus operandis del frau del fals romanç, s’està estenent entre els estafadors, els qui han centrat les seues
accions delictives en internet, aprofitant l’increment de les relaciones interpersonals per xarxes socials a causa de l’actual situació sanitària, els qui estan accedint a pàgines d’amistat, amor, creant perfils falsos, dien que són persones d’alt rang en el món militar, i en general vidus i com única família, un fill adolescent, per a demanar-li diners a la víctima, amb el suposat ganxo de rebre una caixa amb pertinences d’ell.

 

Durant el curs de la investigació, els agents van detectar una sèrie d’activitats vinculants amb una organització criminal concebuda per a la comissió d’estafes, usant una sèrie d’operatives bancàries per a intentar eludir els controls pertinents i d’esta forma intentar «llavar els diners» que havia sigut obtingut de manera il·lícita pels
diferents mules econòmiques repartides per diferents parts del país,
posseint inclusivament les seues ramificacions en l’àmbit internacional.

 

Apareça legal dels diners

Amb estes accions intentaven donar una aparença legal als diners que havia sigut desviat a altres comptes
corrents de membres de l’organització, per a posteriorment ser retirats en caixers automàtics o invertits en compres d’internet.

 

Identificats els presumptes responsables, agents de l’Equip de Policia Judicial, es van desplaçar a diferents localitats per a fer registres de manera simultània en les províncies de Las Palmas de Gran Canaria , a on han detingut a una persona, en Barcelona a 4 persones i en València a dos. D’esta forma, han conseguit la desarticulació de l’organització, amb la detenció d’un total de sis persones.

 

Han intervingut al voltant de 40.000 euros

De la mateixa manera, els investigadors i amb el convenient auxili judicial del Jutjat competent, van conseguir bloquejar quatre comptes corrents i intervindre al voltant de 40.000 euros, a demés confiscar algun material relacionat amb la investigació i un cotxe de gamma alta.

 

Als detinguts, se’ls imputa els delictes d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal, usurpació d’estat civil, frau a la seguretat social i afavoriment a la immigració clandestina.

 

Per estos fets s’han detingut a sis persones, 5 xics i una xica d’edats compreses entre els 30 i 50 anys de nacionalitats espanyola i nigeriana. 

Últimes notícies

Afectats de la dana esperen la dimissió de Mazón un any tard per a tancar un capítol

Col·lectius d'afectats s'han concentrat davant el Palau de la Generalitat i han expressat que la renúncia hauria d'arribar sense condicions. Apunten al funeral d'Estat i a la tensió generada com a detonants del gir, mentres Mazón compareixerà este dilluns.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un valent Elx

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc després d'un inici fulgurant i un segon temps de transicions. Els de Sarabia van competir i van fregar l'empat.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un Elx valent

Un doble colp en 11 minuts i un obús de Rashford van segellar el 3-1 en Montjuïc davant un Elx valent que va discutir la possessió i va estrényer fins al final.

Afectats per la DANA demanen la dimissió de Mazón davant el Palau de la Generalitat

Desenes de persones, moltes d'elles familiars de víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024, s'han concentrat davant el Palau per a demanar la dimissió de Carlos Mazón. La protesta, improvisada, ha coincidit amb la conversa prevista entre Mazón i Alberto Núñez Feijóo en plena discussió interna del PP.

El Barça va recuperar la pegada: 3-1 davant un Elx que va competir fins al final

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc amb dos urpades inicials i una canonada de Rashford després del descans. L'Elx va pressionar alt i va tindre opcions.

Álvaro Núñez defén la identitat de l’Elx malgrat el 3-1 davant el Barcelona

El defensa de l'Elx ha subratllat que l'equip manté la seua idea de joc malgrat la derrota per 3-1 davant el Barcelona i ha valorat la reacció després d'un inici advers.

La pegada del Barça tomba a un gran Elx (3-1)

El Barcelona va véncer 3-1 a l'Elx en l'Estadi Olímpic Lluís Companys gràcies a dos gols primerencs i un tercer a l'hora de joc. L'Elx va competir la possessió i va estrényer fins al final.

Mazón anunciarà demà la seua decisió després de parlar amb Feijóo

El president de la Generalitat informarà este dilluns davant els mitjans del resultat de les seues converses del diumenge amb Alberto Núñez Feijóo sobre el seu futur polític.