18 detinguts en una macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en la Marina

 

Macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en el territori valencià. La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 18 persones —de nacionalitat marroquina, francesa, índia i espanyola— per la presumpta comissió de sis delictes: tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, detenció il·legal, robatori de vehicle, falsificació de documents i simulació de delicte.

 

La investigació va començar en la província d’Alacant a mitjan mes d’abril de 2020, en ple estat d’alarma. Les primeres investigacions van començar després de conéixer la possible existència d’una complexa organització criminal que estaria dedicada al tràfic de drogues

 

Els agents es van centrar en un primer moment en les comarques alacantines de la Marina Alta i la Marina Baixa, a on vivien alguns dels investigats. Poc després, es van descobrir les connexions existents d’estes persones amb altres individus, assentats en la Costa del Sol i altres països com són el Marroc i França.

 

Dos branques diferenciades: la Costa del Sol i la Marina

Al principi de la investigació es va poder saber que hi havia dos branques diferenciades dins de l’organització. Una assentada en les localitats d’Estepona i Benahavís (Màlaga) que es dedicava a adquirir directament la droga en el Marroc. Esta branca estava formada per individus altament perillosos (fet que va dificultar considerablement la investigació), de nacionalitats marroquina, francesa i índia.

 

Tal com es va poder comprovar en els dos registres domiciliaris de la Costa del Sol, esta part de l’organització disposava d’armes semiautomàtiques. A demés, també s’ha pogut constatar que els principals capitostos tenien numerosos contactes amb sicaris i amb tota classe de delinqüents, amb amplis historials delictius. 

 

La segona branca estava assentada en la província d’Alacant, concretament en les localitats de Gata de Gorgos, Teulada, Moraira i Calp. Estava formada per individus de nacionalitat marroquina i espanyola i s’encarregaven de guardar l’haixix que rebien de la branca malaguenya per a després transportar-lo a França

 

Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber que estos membres van fer contactes per a la compra de llanxes ràpides, utilitzades per al narcotràfic, valorades en més de 200.000 euros. 

 

A demés del transport internacional de la droga també es dedicaven a vendre haixix i altres substàncies en les zones en les que residien. En este sentit, s’han desarticulat tres punts de venda de droga en Gata de Gorgos, Teulada i Calp. En este últim cas, el punt de venda es tractava d’una peluqueria, regentada per un dels detinguts.

 

Tensió entre les dos branques amb segrests en ple estat d’alarma

En el transcurs de la investigació, els agents van poder comprovar la tensió existent entre les dos branques. Els capitostos, assentats en Màlaga, van sospitar que la branca alacantina els podia haver fet una ‘bolcada’ de droga, és a dir, que s’havien quedat ells amb l’haixix. Per eixa raó, van segrestar a un dels membres assentats en la comarca de la Marina i el van retindre durant més d’una vintena de dies, com a garantia de pagament de la droga, presumptament desapareguda durant un dels transports.

 

Finalment va ser posat en llibertat, després de què alguns membres de la branca malaguenya es desplaçaren fins a la localitat de Calp, en ple estat d’alarma (amb les seues corresponents mesures de restricció de mobilitat en vigor) i s’emportaren retingut a un altre segon membre de la part alacantina per a que els facilitara proves del lloc en el que efectivament es trobava la droga. A banda d’això, li van exigir que els pagara més de 300.000 euros

 

 

Resultat de l’operació

Les detencions es van produir el passat 2 de juny, amb un total de 18 arrestats —8 en la província alacantina i 2 en la malaguenya—, totes elles de manera simultània. En l’operatiu, van participar més de 80 agents.

 

L’operació s’ha saldat amb la intervenció de més de 400 quilos d’haixix, diverses armes de foc semiautomàtiques amb munició, més de 220.000 euros en efectiu i 6 vehicles d’alta gamma. Fins al moment, han sigut detinguts 18 membres de l’organització, dels que 12 ja han ingressat en la presó a l’espera de juí.

 

La investigació s’ha fet baix la instrucció del Jutjat número 1 de Dénia (Alacant).

Últimes notícies

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.