18 detinguts en una macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en la Marina

 

Macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en el territori valencià. La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 18 persones —de nacionalitat marroquina, francesa, índia i espanyola— per la presumpta comissió de sis delictes: tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, detenció il·legal, robatori de vehicle, falsificació de documents i simulació de delicte.

 

La investigació va començar en la província d’Alacant a mitjan mes d’abril de 2020, en ple estat d’alarma. Les primeres investigacions van començar després de conéixer la possible existència d’una complexa organització criminal que estaria dedicada al tràfic de drogues

 

Els agents es van centrar en un primer moment en les comarques alacantines de la Marina Alta i la Marina Baixa, a on vivien alguns dels investigats. Poc després, es van descobrir les connexions existents d’estes persones amb altres individus, assentats en la Costa del Sol i altres països com són el Marroc i França.

 

Dos branques diferenciades: la Costa del Sol i la Marina

Al principi de la investigació es va poder saber que hi havia dos branques diferenciades dins de l’organització. Una assentada en les localitats d’Estepona i Benahavís (Màlaga) que es dedicava a adquirir directament la droga en el Marroc. Esta branca estava formada per individus altament perillosos (fet que va dificultar considerablement la investigació), de nacionalitats marroquina, francesa i índia.

 

Tal com es va poder comprovar en els dos registres domiciliaris de la Costa del Sol, esta part de l’organització disposava d’armes semiautomàtiques. A demés, també s’ha pogut constatar que els principals capitostos tenien numerosos contactes amb sicaris i amb tota classe de delinqüents, amb amplis historials delictius. 

 

La segona branca estava assentada en la província d’Alacant, concretament en les localitats de Gata de Gorgos, Teulada, Moraira i Calp. Estava formada per individus de nacionalitat marroquina i espanyola i s’encarregaven de guardar l’haixix que rebien de la branca malaguenya per a després transportar-lo a França

 

Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber que estos membres van fer contactes per a la compra de llanxes ràpides, utilitzades per al narcotràfic, valorades en més de 200.000 euros. 

 

A demés del transport internacional de la droga també es dedicaven a vendre haixix i altres substàncies en les zones en les que residien. En este sentit, s’han desarticulat tres punts de venda de droga en Gata de Gorgos, Teulada i Calp. En este últim cas, el punt de venda es tractava d’una peluqueria, regentada per un dels detinguts.

 

Tensió entre les dos branques amb segrests en ple estat d’alarma

En el transcurs de la investigació, els agents van poder comprovar la tensió existent entre les dos branques. Els capitostos, assentats en Màlaga, van sospitar que la branca alacantina els podia haver fet una ‘bolcada’ de droga, és a dir, que s’havien quedat ells amb l’haixix. Per eixa raó, van segrestar a un dels membres assentats en la comarca de la Marina i el van retindre durant més d’una vintena de dies, com a garantia de pagament de la droga, presumptament desapareguda durant un dels transports.

 

Finalment va ser posat en llibertat, després de què alguns membres de la branca malaguenya es desplaçaren fins a la localitat de Calp, en ple estat d’alarma (amb les seues corresponents mesures de restricció de mobilitat en vigor) i s’emportaren retingut a un altre segon membre de la part alacantina per a que els facilitara proves del lloc en el que efectivament es trobava la droga. A banda d’això, li van exigir que els pagara més de 300.000 euros

 

 

Resultat de l’operació

Les detencions es van produir el passat 2 de juny, amb un total de 18 arrestats —8 en la província alacantina i 2 en la malaguenya—, totes elles de manera simultània. En l’operatiu, van participar més de 80 agents.

 

L’operació s’ha saldat amb la intervenció de més de 400 quilos d’haixix, diverses armes de foc semiautomàtiques amb munició, més de 220.000 euros en efectiu i 6 vehicles d’alta gamma. Fins al moment, han sigut detinguts 18 membres de l’organització, dels que 12 ja han ingressat en la presó a l’espera de juí.

 

La investigació s’ha fet baix la instrucció del Jutjat número 1 de Dénia (Alacant).

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.