20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

18 detinguts en una macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en la Marina

 

Macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en el territori valencià. La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 18 persones —de nacionalitat marroquina, francesa, índia i espanyola— per la presumpta comissió de sis delictes: tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, detenció il·legal, robatori de vehicle, falsificació de documents i simulació de delicte.

 

La investigació va començar en la província d’Alacant a mitjan mes d’abril de 2020, en ple estat d’alarma. Les primeres investigacions van començar després de conéixer la possible existència d’una complexa organització criminal que estaria dedicada al tràfic de drogues

 

Els agents es van centrar en un primer moment en les comarques alacantines de la Marina Alta i la Marina Baixa, a on vivien alguns dels investigats. Poc després, es van descobrir les connexions existents d’estes persones amb altres individus, assentats en la Costa del Sol i altres països com són el Marroc i França.

 

Dos branques diferenciades: la Costa del Sol i la Marina

Al principi de la investigació es va poder saber que hi havia dos branques diferenciades dins de l’organització. Una assentada en les localitats d’Estepona i Benahavís (Màlaga) que es dedicava a adquirir directament la droga en el Marroc. Esta branca estava formada per individus altament perillosos (fet que va dificultar considerablement la investigació), de nacionalitats marroquina, francesa i índia.

 

Tal com es va poder comprovar en els dos registres domiciliaris de la Costa del Sol, esta part de l’organització disposava d’armes semiautomàtiques. A demés, també s’ha pogut constatar que els principals capitostos tenien numerosos contactes amb sicaris i amb tota classe de delinqüents, amb amplis historials delictius. 

 

La segona branca estava assentada en la província d’Alacant, concretament en les localitats de Gata de Gorgos, Teulada, Moraira i Calp. Estava formada per individus de nacionalitat marroquina i espanyola i s’encarregaven de guardar l’haixix que rebien de la branca malaguenya per a després transportar-lo a França

 

Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber que estos membres van fer contactes per a la compra de llanxes ràpides, utilitzades per al narcotràfic, valorades en més de 200.000 euros. 

 

A demés del transport internacional de la droga també es dedicaven a vendre haixix i altres substàncies en les zones en les que residien. En este sentit, s’han desarticulat tres punts de venda de droga en Gata de Gorgos, Teulada i Calp. En este últim cas, el punt de venda es tractava d’una peluqueria, regentada per un dels detinguts.

 

Tensió entre les dos branques amb segrests en ple estat d’alarma

En el transcurs de la investigació, els agents van poder comprovar la tensió existent entre les dos branques. Els capitostos, assentats en Màlaga, van sospitar que la branca alacantina els podia haver fet una ‘bolcada’ de droga, és a dir, que s’havien quedat ells amb l’haixix. Per eixa raó, van segrestar a un dels membres assentats en la comarca de la Marina i el van retindre durant més d’una vintena de dies, com a garantia de pagament de la droga, presumptament desapareguda durant un dels transports.

 

Finalment va ser posat en llibertat, després de què alguns membres de la branca malaguenya es desplaçaren fins a la localitat de Calp, en ple estat d’alarma (amb les seues corresponents mesures de restricció de mobilitat en vigor) i s’emportaren retingut a un altre segon membre de la part alacantina per a que els facilitara proves del lloc en el que efectivament es trobava la droga. A banda d’això, li van exigir que els pagara més de 300.000 euros

 

 

Resultat de l’operació

Les detencions es van produir el passat 2 de juny, amb un total de 18 arrestats —8 en la província alacantina i 2 en la malaguenya—, totes elles de manera simultània. En l’operatiu, van participar més de 80 agents.

 

L’operació s’ha saldat amb la intervenció de més de 400 quilos d’haixix, diverses armes de foc semiautomàtiques amb munició, més de 220.000 euros en efectiu i 6 vehicles d’alta gamma. Fins al moment, han sigut detinguts 18 membres de l’organització, dels que 12 ja han ingressat en la presó a l’espera de juí.

 

La investigació s’ha fet baix la instrucció del Jutjat número 1 de Dénia (Alacant).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.