18 detinguts en una macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en la Marina

 

Macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en el territori valencià. La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 18 persones —de nacionalitat marroquina, francesa, índia i espanyola— per la presumpta comissió de sis delictes: tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, detenció il·legal, robatori de vehicle, falsificació de documents i simulació de delicte.

 

La investigació va començar en la província d’Alacant a mitjan mes d’abril de 2020, en ple estat d’alarma. Les primeres investigacions van començar després de conéixer la possible existència d’una complexa organització criminal que estaria dedicada al tràfic de drogues

 

Els agents es van centrar en un primer moment en les comarques alacantines de la Marina Alta i la Marina Baixa, a on vivien alguns dels investigats. Poc després, es van descobrir les connexions existents d’estes persones amb altres individus, assentats en la Costa del Sol i altres països com són el Marroc i França.

 

Dos branques diferenciades: la Costa del Sol i la Marina

Al principi de la investigació es va poder saber que hi havia dos branques diferenciades dins de l’organització. Una assentada en les localitats d’Estepona i Benahavís (Màlaga) que es dedicava a adquirir directament la droga en el Marroc. Esta branca estava formada per individus altament perillosos (fet que va dificultar considerablement la investigació), de nacionalitats marroquina, francesa i índia.

 

Tal com es va poder comprovar en els dos registres domiciliaris de la Costa del Sol, esta part de l’organització disposava d’armes semiautomàtiques. A demés, també s’ha pogut constatar que els principals capitostos tenien numerosos contactes amb sicaris i amb tota classe de delinqüents, amb amplis historials delictius. 

 

La segona branca estava assentada en la província d’Alacant, concretament en les localitats de Gata de Gorgos, Teulada, Moraira i Calp. Estava formada per individus de nacionalitat marroquina i espanyola i s’encarregaven de guardar l’haixix que rebien de la branca malaguenya per a després transportar-lo a França

 

Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber que estos membres van fer contactes per a la compra de llanxes ràpides, utilitzades per al narcotràfic, valorades en més de 200.000 euros. 

 

A demés del transport internacional de la droga també es dedicaven a vendre haixix i altres substàncies en les zones en les que residien. En este sentit, s’han desarticulat tres punts de venda de droga en Gata de Gorgos, Teulada i Calp. En este últim cas, el punt de venda es tractava d’una peluqueria, regentada per un dels detinguts.

 

Tensió entre les dos branques amb segrests en ple estat d’alarma

En el transcurs de la investigació, els agents van poder comprovar la tensió existent entre les dos branques. Els capitostos, assentats en Màlaga, van sospitar que la branca alacantina els podia haver fet una ‘bolcada’ de droga, és a dir, que s’havien quedat ells amb l’haixix. Per eixa raó, van segrestar a un dels membres assentats en la comarca de la Marina i el van retindre durant més d’una vintena de dies, com a garantia de pagament de la droga, presumptament desapareguda durant un dels transports.

 

Finalment va ser posat en llibertat, després de què alguns membres de la branca malaguenya es desplaçaren fins a la localitat de Calp, en ple estat d’alarma (amb les seues corresponents mesures de restricció de mobilitat en vigor) i s’emportaren retingut a un altre segon membre de la part alacantina per a que els facilitara proves del lloc en el que efectivament es trobava la droga. A banda d’això, li van exigir que els pagara més de 300.000 euros

 

 

Resultat de l’operació

Les detencions es van produir el passat 2 de juny, amb un total de 18 arrestats —8 en la província alacantina i 2 en la malaguenya—, totes elles de manera simultània. En l’operatiu, van participar més de 80 agents.

 

L’operació s’ha saldat amb la intervenció de més de 400 quilos d’haixix, diverses armes de foc semiautomàtiques amb munició, més de 220.000 euros en efectiu i 6 vehicles d’alta gamma. Fins al moment, han sigut detinguts 18 membres de l’organització, dels que 12 ja han ingressat en la presó a l’espera de juí.

 

La investigació s’ha fet baix la instrucció del Jutjat número 1 de Dénia (Alacant).

Últimes notícies

Cano alerta que la congelació de tarifes de l’Imserso posa en perill els hotels valencians

La consellera Marián Cano ha acusat el Govern central de condemnar el programa de Turisme Social de l'Imserso en mantindre congelades unes tarifes que el sector hoteler valencià considera inviables i que podrien fer caure places i hotels en la temporada 2026-27.

Diverses famílies evacuades per l’incendi d’una vivenda de tres plantes a El Campello

Un incendi en una casa unifamiliar de tres altures al barri del Poble Nou d’El Campello ha obligat a evacuar diverses famílies dels edificis pròxims. Els bombers han actuat per apagar el foc i evitar que es propagara als immobles colindants.

Aemet activa avís roig per 44 graus en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a dimecres l’avís roig per calor extrema al litoral de València i al litoral nord d’Alacant, on les màximes podrien arribar als 44 graus a partir de les 13.00 hores.

El Valencia Basket estrena la segona equipació negra ‘Carácter’ per al curs 2026-27

El Valencia Basket ha presentat ‘Carácter’, la nova segona equipació per a la temporada 2026-27, que manté el negre com a color principal i adopta la identitat del 40 aniversari del club.

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.