18 detinguts en una macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en la Marina

 

Macrooperació contra el tràfic de drogues internacional en el territori valencià. La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 18 persones —de nacionalitat marroquina, francesa, índia i espanyola— per la presumpta comissió de sis delictes: tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, detenció il·legal, robatori de vehicle, falsificació de documents i simulació de delicte.

 

La investigació va començar en la província d’Alacant a mitjan mes d’abril de 2020, en ple estat d’alarma. Les primeres investigacions van començar després de conéixer la possible existència d’una complexa organització criminal que estaria dedicada al tràfic de drogues

 

Els agents es van centrar en un primer moment en les comarques alacantines de la Marina Alta i la Marina Baixa, a on vivien alguns dels investigats. Poc després, es van descobrir les connexions existents d’estes persones amb altres individus, assentats en la Costa del Sol i altres països com són el Marroc i França.

 

Dos branques diferenciades: la Costa del Sol i la Marina

Al principi de la investigació es va poder saber que hi havia dos branques diferenciades dins de l’organització. Una assentada en les localitats d’Estepona i Benahavís (Màlaga) que es dedicava a adquirir directament la droga en el Marroc. Esta branca estava formada per individus altament perillosos (fet que va dificultar considerablement la investigació), de nacionalitats marroquina, francesa i índia.

 

Tal com es va poder comprovar en els dos registres domiciliaris de la Costa del Sol, esta part de l’organització disposava d’armes semiautomàtiques. A demés, també s’ha pogut constatar que els principals capitostos tenien numerosos contactes amb sicaris i amb tota classe de delinqüents, amb amplis historials delictius. 

 

La segona branca estava assentada en la província d’Alacant, concretament en les localitats de Gata de Gorgos, Teulada, Moraira i Calp. Estava formada per individus de nacionalitat marroquina i espanyola i s’encarregaven de guardar l’haixix que rebien de la branca malaguenya per a després transportar-lo a França

 

Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber que estos membres van fer contactes per a la compra de llanxes ràpides, utilitzades per al narcotràfic, valorades en més de 200.000 euros. 

 

A demés del transport internacional de la droga també es dedicaven a vendre haixix i altres substàncies en les zones en les que residien. En este sentit, s’han desarticulat tres punts de venda de droga en Gata de Gorgos, Teulada i Calp. En este últim cas, el punt de venda es tractava d’una peluqueria, regentada per un dels detinguts.

 

Tensió entre les dos branques amb segrests en ple estat d’alarma

En el transcurs de la investigació, els agents van poder comprovar la tensió existent entre les dos branques. Els capitostos, assentats en Màlaga, van sospitar que la branca alacantina els podia haver fet una ‘bolcada’ de droga, és a dir, que s’havien quedat ells amb l’haixix. Per eixa raó, van segrestar a un dels membres assentats en la comarca de la Marina i el van retindre durant més d’una vintena de dies, com a garantia de pagament de la droga, presumptament desapareguda durant un dels transports.

 

Finalment va ser posat en llibertat, després de què alguns membres de la branca malaguenya es desplaçaren fins a la localitat de Calp, en ple estat d’alarma (amb les seues corresponents mesures de restricció de mobilitat en vigor) i s’emportaren retingut a un altre segon membre de la part alacantina per a que els facilitara proves del lloc en el que efectivament es trobava la droga. A banda d’això, li van exigir que els pagara més de 300.000 euros

 

 

Resultat de l’operació

Les detencions es van produir el passat 2 de juny, amb un total de 18 arrestats —8 en la província alacantina i 2 en la malaguenya—, totes elles de manera simultània. En l’operatiu, van participar més de 80 agents.

 

L’operació s’ha saldat amb la intervenció de més de 400 quilos d’haixix, diverses armes de foc semiautomàtiques amb munició, més de 220.000 euros en efectiu i 6 vehicles d’alta gamma. Fins al moment, han sigut detinguts 18 membres de l’organització, dels que 12 ja han ingressat en la presó a l’espera de juí.

 

La investigació s’ha fet baix la instrucció del Jutjat número 1 de Dénia (Alacant).

Últimes notícies

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.

Les persones amb diversitat funcional tindran millor accés als jutjats d’Alacant

La Conselleria de Justicia, Transparencia y Participación ha finalitzat unes obres de 371.712 euros per a eliminar barreres i millorar l’accessibilitat a la seu judicial d’Alacant del carrer Pardo Gimeno.

Oratge tranquil este diumenge: temperatures a l’alça i cel poc núvol en la Comunitat

Este diumenge l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc núvol, vent fluix i temperatures en lleuger ascens, sobretot les màximes a l’interior de la província de València.

Dubljevic penja les botes i el seu mític 14 quedarà retirat al València Basket

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket retirarà el dorsal 14 de la primera plantilla masculina en homenatge al pivot montenegrí.

Crida de la UPV per a ajudar dues germanes de Gaza que han arribat a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.

Alumnat de música, dansa i arts plàstiques podrà optar a nous premis d’excel·lència a la Comunitat

Educació ha convocat els premis de les ensenyances professionals de Música, Dansa i Arts Plàstiques i Disseny del curs 2025-2026 per a distingir l’esforç i l’excel·lència acadèmica de l’alumnat de la Comunitat Valenciana.

Crida de la UPV per a ajudar dos germanes gazatines que han arribat a València fugint de la guerra

La UPV ha obert una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar estudiant després de fugir de Gaza.

Campanya de la UPV per a ajudar dues germanes refugiades de Gaza que ja estudien a València

La Universitat Politècnica de València ha posat en marxa una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar els seus estudis.