39 detinguts en una operació contra l’afavoriment de la immigració il·legal en la província de València

 

La Policia Nacional de València ha desarticulat una organització criminal dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal i falsedat documental. Es calcula que han obtingut uns beneficis de més de 100.000 euros per la seua activitat delictiva en regularitzar a més de 130 reagrupats de manera fraudulenta. Durant la investigació ha sigut fonamental la col·laboració internacional amb Ghana, a través de l’Agregadoria espanyola en este país, per a assegurar la falsedat dels documents usats pel grup criminal.

 

Activitat de l’organització en Espanya i Europa

La investigació va començar fa onze mesos en Màlaga quan els agents van tindre coneixement d’una xarxa dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal. Els agents van constatar que es tractava d’una organització criminal de caràcter internacional, amb una estructura assentada en Espanya en operar en diferents províncies i localitats dins del territori nacional, la seua activitat es dirigia a promoure el tràfic il·legal de ciutadans subsaharians, no només en Espanya sinó també en Europa.

 

Després de diferents gestions es va poder comprovar que els reagrupants eren nacionals de diferents països europeus com Alemanya, Àustria, Regne Unit, Itàlia, Bèlgica i Països Baixos, encara que feien els tràmits en territori nacional. L’organització acreditava el vincle familiar de manera fraudulenta entre un reagrupant d’origen ghanés, encara que també membre d’algun
estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, i un o alguns reagrupats, estrangers en situació irregular que es feien passar per la seua parella o pels seus fills.

 

S’han calculat beneficis de més de 100.000 euros, tenint en compte els conceptes de les quantitats cobrades pels tràmits fets. Es cobrava la quantitat de 300 euros per falsos empadronaments, 1.600 euros amb motiu de la tramitació de certificats de naixement, 7.500 euros per sol·licituds d’arrelament i 9.000 euros per un pack d’adopció que incloïa el tràmit de reagrupació fictici més la falsificació del passaport.

 

Investigació policial

La investigació policial, que es va iniciar gràcies a la col·laboració de l’Oficina d’Estrangeria de la Subdelegació del Govern a Màlaga en detectar-se un número inusual de tràmits administratius poc comuns en relació a nacionals de Ghana, s’ha fet en dos fases i ha culminat amb sis registres domiciliaris en Madrid, Màlaga i Saragossa i confiscació de 9.000 euros, material informàtic i documents d’interés per a la investigació.

 

Amb motiu de la primera fase, s’han arrestat a 19 persones per delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga, València, Múrcia i Saragossa. La segona fase ha culminat amb la detenció de 21 persones per beneficiar-se del delicte de falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga i Saragossa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.