39 detinguts en una operació contra l’afavoriment de la immigració il·legal en la província de València

 

La Policia Nacional de València ha desarticulat una organització criminal dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal i falsedat documental. Es calcula que han obtingut uns beneficis de més de 100.000 euros per la seua activitat delictiva en regularitzar a més de 130 reagrupats de manera fraudulenta. Durant la investigació ha sigut fonamental la col·laboració internacional amb Ghana, a través de l’Agregadoria espanyola en este país, per a assegurar la falsedat dels documents usats pel grup criminal.

 

Activitat de l’organització en Espanya i Europa

La investigació va començar fa onze mesos en Màlaga quan els agents van tindre coneixement d’una xarxa dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal. Els agents van constatar que es tractava d’una organització criminal de caràcter internacional, amb una estructura assentada en Espanya en operar en diferents províncies i localitats dins del territori nacional, la seua activitat es dirigia a promoure el tràfic il·legal de ciutadans subsaharians, no només en Espanya sinó també en Europa.

 

Després de diferents gestions es va poder comprovar que els reagrupants eren nacionals de diferents països europeus com Alemanya, Àustria, Regne Unit, Itàlia, Bèlgica i Països Baixos, encara que feien els tràmits en territori nacional. L’organització acreditava el vincle familiar de manera fraudulenta entre un reagrupant d’origen ghanés, encara que també membre d’algun
estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, i un o alguns reagrupats, estrangers en situació irregular que es feien passar per la seua parella o pels seus fills.

 

S’han calculat beneficis de més de 100.000 euros, tenint en compte els conceptes de les quantitats cobrades pels tràmits fets. Es cobrava la quantitat de 300 euros per falsos empadronaments, 1.600 euros amb motiu de la tramitació de certificats de naixement, 7.500 euros per sol·licituds d’arrelament i 9.000 euros per un pack d’adopció que incloïa el tràmit de reagrupació fictici més la falsificació del passaport.

 

Investigació policial

La investigació policial, que es va iniciar gràcies a la col·laboració de l’Oficina d’Estrangeria de la Subdelegació del Govern a Màlaga en detectar-se un número inusual de tràmits administratius poc comuns en relació a nacionals de Ghana, s’ha fet en dos fases i ha culminat amb sis registres domiciliaris en Madrid, Màlaga i Saragossa i confiscació de 9.000 euros, material informàtic i documents d’interés per a la investigació.

 

Amb motiu de la primera fase, s’han arrestat a 19 persones per delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga, València, Múrcia i Saragossa. La segona fase ha culminat amb la detenció de 21 persones per beneficiar-se del delicte de falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga i Saragossa.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.