39 detinguts en una operació contra l’afavoriment de la immigració il·legal en la província de València

 

La Policia Nacional de València ha desarticulat una organització criminal dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal i falsedat documental. Es calcula que han obtingut uns beneficis de més de 100.000 euros per la seua activitat delictiva en regularitzar a més de 130 reagrupats de manera fraudulenta. Durant la investigació ha sigut fonamental la col·laboració internacional amb Ghana, a través de l’Agregadoria espanyola en este país, per a assegurar la falsedat dels documents usats pel grup criminal.

 

Activitat de l’organització en Espanya i Europa

La investigació va començar fa onze mesos en Màlaga quan els agents van tindre coneixement d’una xarxa dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal. Els agents van constatar que es tractava d’una organització criminal de caràcter internacional, amb una estructura assentada en Espanya en operar en diferents províncies i localitats dins del territori nacional, la seua activitat es dirigia a promoure el tràfic il·legal de ciutadans subsaharians, no només en Espanya sinó també en Europa.

 

Després de diferents gestions es va poder comprovar que els reagrupants eren nacionals de diferents països europeus com Alemanya, Àustria, Regne Unit, Itàlia, Bèlgica i Països Baixos, encara que feien els tràmits en territori nacional. L’organització acreditava el vincle familiar de manera fraudulenta entre un reagrupant d’origen ghanés, encara que també membre d’algun
estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, i un o alguns reagrupats, estrangers en situació irregular que es feien passar per la seua parella o pels seus fills.

 

S’han calculat beneficis de més de 100.000 euros, tenint en compte els conceptes de les quantitats cobrades pels tràmits fets. Es cobrava la quantitat de 300 euros per falsos empadronaments, 1.600 euros amb motiu de la tramitació de certificats de naixement, 7.500 euros per sol·licituds d’arrelament i 9.000 euros per un pack d’adopció que incloïa el tràmit de reagrupació fictici més la falsificació del passaport.

 

Investigació policial

La investigació policial, que es va iniciar gràcies a la col·laboració de l’Oficina d’Estrangeria de la Subdelegació del Govern a Màlaga en detectar-se un número inusual de tràmits administratius poc comuns en relació a nacionals de Ghana, s’ha fet en dos fases i ha culminat amb sis registres domiciliaris en Madrid, Màlaga i Saragossa i confiscació de 9.000 euros, material informàtic i documents d’interés per a la investigació.

 

Amb motiu de la primera fase, s’han arrestat a 19 persones per delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga, València, Múrcia i Saragossa. La segona fase ha culminat amb la detenció de 21 persones per beneficiar-se del delicte de falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga i Saragossa.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.