39 detinguts en una operació contra l’afavoriment de la immigració il·legal en la província de València

 

La Policia Nacional de València ha desarticulat una organització criminal dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal i falsedat documental. Es calcula que han obtingut uns beneficis de més de 100.000 euros per la seua activitat delictiva en regularitzar a més de 130 reagrupats de manera fraudulenta. Durant la investigació ha sigut fonamental la col·laboració internacional amb Ghana, a través de l’Agregadoria espanyola en este país, per a assegurar la falsedat dels documents usats pel grup criminal.

 

Activitat de l’organització en Espanya i Europa

La investigació va començar fa onze mesos en Màlaga quan els agents van tindre coneixement d’una xarxa dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal. Els agents van constatar que es tractava d’una organització criminal de caràcter internacional, amb una estructura assentada en Espanya en operar en diferents províncies i localitats dins del territori nacional, la seua activitat es dirigia a promoure el tràfic il·legal de ciutadans subsaharians, no només en Espanya sinó també en Europa.

 

Després de diferents gestions es va poder comprovar que els reagrupants eren nacionals de diferents països europeus com Alemanya, Àustria, Regne Unit, Itàlia, Bèlgica i Països Baixos, encara que feien els tràmits en territori nacional. L’organització acreditava el vincle familiar de manera fraudulenta entre un reagrupant d’origen ghanés, encara que també membre d’algun
estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, i un o alguns reagrupats, estrangers en situació irregular que es feien passar per la seua parella o pels seus fills.

 

S’han calculat beneficis de més de 100.000 euros, tenint en compte els conceptes de les quantitats cobrades pels tràmits fets. Es cobrava la quantitat de 300 euros per falsos empadronaments, 1.600 euros amb motiu de la tramitació de certificats de naixement, 7.500 euros per sol·licituds d’arrelament i 9.000 euros per un pack d’adopció que incloïa el tràmit de reagrupació fictici més la falsificació del passaport.

 

Investigació policial

La investigació policial, que es va iniciar gràcies a la col·laboració de l’Oficina d’Estrangeria de la Subdelegació del Govern a Màlaga en detectar-se un número inusual de tràmits administratius poc comuns en relació a nacionals de Ghana, s’ha fet en dos fases i ha culminat amb sis registres domiciliaris en Madrid, Màlaga i Saragossa i confiscació de 9.000 euros, material informàtic i documents d’interés per a la investigació.

 

Amb motiu de la primera fase, s’han arrestat a 19 persones per delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga, València, Múrcia i Saragossa. La segona fase ha culminat amb la detenció de 21 persones per beneficiar-se del delicte de falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga i Saragossa.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.