39 detinguts en una operació contra l’afavoriment de la immigració il·legal en la província de València

 

La Policia Nacional de València ha desarticulat una organització criminal dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal i falsedat documental. Es calcula que han obtingut uns beneficis de més de 100.000 euros per la seua activitat delictiva en regularitzar a més de 130 reagrupats de manera fraudulenta. Durant la investigació ha sigut fonamental la col·laboració internacional amb Ghana, a través de l’Agregadoria espanyola en este país, per a assegurar la falsedat dels documents usats pel grup criminal.

 

Activitat de l’organització en Espanya i Europa

La investigació va començar fa onze mesos en Màlaga quan els agents van tindre coneixement d’una xarxa dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal. Els agents van constatar que es tractava d’una organització criminal de caràcter internacional, amb una estructura assentada en Espanya en operar en diferents províncies i localitats dins del territori nacional, la seua activitat es dirigia a promoure el tràfic il·legal de ciutadans subsaharians, no només en Espanya sinó també en Europa.

 

Després de diferents gestions es va poder comprovar que els reagrupants eren nacionals de diferents països europeus com Alemanya, Àustria, Regne Unit, Itàlia, Bèlgica i Països Baixos, encara que feien els tràmits en territori nacional. L’organització acreditava el vincle familiar de manera fraudulenta entre un reagrupant d’origen ghanés, encara que també membre d’algun
estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, i un o alguns reagrupats, estrangers en situació irregular que es feien passar per la seua parella o pels seus fills.

 

S’han calculat beneficis de més de 100.000 euros, tenint en compte els conceptes de les quantitats cobrades pels tràmits fets. Es cobrava la quantitat de 300 euros per falsos empadronaments, 1.600 euros amb motiu de la tramitació de certificats de naixement, 7.500 euros per sol·licituds d’arrelament i 9.000 euros per un pack d’adopció que incloïa el tràmit de reagrupació fictici més la falsificació del passaport.

 

Investigació policial

La investigació policial, que es va iniciar gràcies a la col·laboració de l’Oficina d’Estrangeria de la Subdelegació del Govern a Màlaga en detectar-se un número inusual de tràmits administratius poc comuns en relació a nacionals de Ghana, s’ha fet en dos fases i ha culminat amb sis registres domiciliaris en Madrid, Màlaga i Saragossa i confiscació de 9.000 euros, material informàtic i documents d’interés per a la investigació.

 

Amb motiu de la primera fase, s’han arrestat a 19 persones per delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga, València, Múrcia i Saragossa. La segona fase ha culminat amb la detenció de 21 persones per beneficiar-se del delicte de falsedat documental en les províncies de Madrid, Màlaga i Saragossa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.

Els mutualistes de MUFACE a València ja accedixen a la recepta electrònica

Més de 60.500 mutualistes adscrits a entitats concertades a la província de València poden retirar la seua medicació amb targeta, sense recepta en paper. El sistema és interoperable en la Comunitat i en territoris on ja està actiu, amb visats electrònics i major seguretat.

El Suprem ordena una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal

El Tribunal Suprem ha estimat el recurs de la Fiscalia i ha ordenat a l'Audiència d'Alacant dictar una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal. L'alt tribunal ha anul·lat la decisió que va invalidar una escolta telefònica i ha demanat valorar eixes proves.

El PP preveu constituir la setmana vinent la comissió d’investigació per les vivendes públiques a Alacant

El Govern local espera el tancament imminent dels expedients i col·locarà a Manuel Villar al capdavant de l'òrgan. L'oposició manté l'exigència de dimissió de l'alcalde i el debat sobre tanteig i retracte.

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.