Anuncios

Detinguts dos pederastes perillosos en Gandia i Gijón buscats a nivell internacional

Ordinador

Es tracta de dos pederastes molt perillosos buscats a nivell internacional | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos perillosos pederastes que figuraven entre els més buscats a nivell internacional, segons ha informat la Direcció General de la Policia. Les detencions s’han produït en Gandia, en la comarca de la Safor (València) i Gijón (Astúries).

 

Anuncios

Els arrestos són el resultat d’una investigació de pràcticament dos anys, que va començar després de situar en Espanya l’escenari d’unes imàtgens a on es mostraven greus abusos sexuals a una xiqueta de cinc anys.

 

Els agents han pogut constatar la presumpta participació dels detinguts en altres fets similars amb altres dos xiquetes del seu cercle familiar i, a demés, va permetre identificar al seu «mentor», un altre pederasta «amb un gran prestigi i reputació» en la comunitat pedòfila.

 

A pesar de la relació de confiança entre ells, un dels detinguts va accedir il·legalment a l’equip informàtic de l’altre, per a obtindre i distribuir material pedòfil inèdit, fet que contribuïx a «adquirir un major estatus donat el valor que eixe material té en el mercat pedòfil».

 

Una investigació que començà en Austràlia

La investigació va començar en maig del 2018, quan la Policia d’Austràlia va publicar, a través d’una base de dades mundial dependent d’Interpol, fotografies descobertes en la xarxa Tor en les que apareixia a una menor que estava sent abusada sexualment.

 

Una volta analitzades les fotografies, els investigadors de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van creure que la menor podia estar en Espanya, pel que van sol·licitar la col·laboració dels especialistes de la UFAM Central. Les investigacions van permetre localitzar l’escenari de les imàtgens en una localitat alacantina, a demés d’identificar al presumpte autor dels fets i a la víctima, una xiqueta de cinc anys d’edat del seu cercle familiar.

 

Després d’establir un dispositiu en els voltants de l’investigat, els policies van conseguir detindre’l en Gijón i van registrat sa casa, a on van localitzar la càmera utilitzada per a fotografiar a la menor. A demés, van constatar la seua presumpta implicació en abusos sexuals a altres dos xiquetes, també del seu nucli familiar pròxim.

 

En la seua declaració davant els agents, el pedòfil va reconéixer haver fet les fotografies, encara que «va negar rotundament» haver compartit el material en la xarxa Tor, fet que van constatar els investigadors.

 

Un altre pedòfil «molt perillós» implicat

Després de diferents gestions entre els seus contactes, els policies van localitzar a un home, que identificava com el seu «mentor», que va conéixer en un dels fòrums de la xarxa oculta. Els policies van acreditar que este individu va comprovar que el seu interlocutor tenia material de nova producció.

 

Els agents van comprovar la perillositat del nou pedòfil implicat, qui estava sent perseguit per diferents cossos policials europeus i que, fins i tot, «es jactava d’haver abusat sexualment d’unes xiquetes que estaven al seu càrrec».

 

Els agents van comprovar que es tractava d’un home de 30 anys d’edat i resident en Gandia que es quedava a càrrec de les filles de la seua parella, de huit i onze anys. Davant la situació de greu risc real i actual per a les menors, es va sol·licitar la diligència d’entrada i registre en casa de sos pares, atés que «passava molt de temps amb els dos».

 

Numerós material pedòfil

Els agents van trobar material pedòfil emmagatzemat en una memòria USB amb programes d’encriptació, que aparentment es trobava buida de contingut. També van descobrir un contenidor ocult i encriptat de gran capacitat, que albergava més de 80.000 arxius de pornografia infantil, a demés del programa utilitzat per a furtar el material d’abús sexual infantil que va donar origen a la investigació i el conegut «Manual del pedòfil».

 

Després d’un any d’investigació, van localitzar noves imàtgens en les que el detingut abusava d’una altra menor d’edat. Els policies van conseguir identificar a la xiqueta, una menor del seu entorn familiar, i van descobrir l’existència de fotografies d’altres menors del seu entorn que, sense ser explícitament sexuals, denotaven una inequívoca obsessió cap a les xiquetes.

 

Era el tutor legal de dos de les víctimes

Els investigadors afirmen que el detingut va seleccionar a la mare de les dos xiquetes com a parella —família monoparental i desestructurada—, ja que «li assegurava estar en disposició de les menors durant molt de temps»; i destaquen que es va convertir en el tutor de les dos filles de la seua parella, atés que ella va ingressar en la presó per fets aliens a la investigació.

 

Finalment, i després del seu ingrés en la presó, es van adoptar les oportunes mesures de protecció respecte a les dos menors que es trobaven davall la seua custòdia, a demés de la menor víctima d’abús sexual i de les altres dos menors de qui es van descobrir imàtgens de caràcter personal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios