Detinguts dos pederastes perillosos en Gandia i Gijón buscats a nivell internacional

Ordinador

Es tracta de dos pederastes molt perillosos buscats a nivell internacional | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos perillosos pederastes que figuraven entre els més buscats a nivell internacional, segons ha informat la Direcció General de la Policia. Les detencions s’han produït en Gandia, en la comarca de la Safor (València) i Gijón (Astúries).

 

Els arrestos són el resultat d’una investigació de pràcticament dos anys, que va començar després de situar en Espanya l’escenari d’unes imàtgens a on es mostraven greus abusos sexuals a una xiqueta de cinc anys.

 

Els agents han pogut constatar la presumpta participació dels detinguts en altres fets similars amb altres dos xiquetes del seu cercle familiar i, a demés, va permetre identificar al seu «mentor», un altre pederasta «amb un gran prestigi i reputació» en la comunitat pedòfila.

 

A pesar de la relació de confiança entre ells, un dels detinguts va accedir il·legalment a l’equip informàtic de l’altre, per a obtindre i distribuir material pedòfil inèdit, fet que contribuïx a «adquirir un major estatus donat el valor que eixe material té en el mercat pedòfil».

 

Una investigació que començà en Austràlia

La investigació va començar en maig del 2018, quan la Policia d’Austràlia va publicar, a través d’una base de dades mundial dependent d’Interpol, fotografies descobertes en la xarxa Tor en les que apareixia a una menor que estava sent abusada sexualment.

 

Una volta analitzades les fotografies, els investigadors de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van creure que la menor podia estar en Espanya, pel que van sol·licitar la col·laboració dels especialistes de la UFAM Central. Les investigacions van permetre localitzar l’escenari de les imàtgens en una localitat alacantina, a demés d’identificar al presumpte autor dels fets i a la víctima, una xiqueta de cinc anys d’edat del seu cercle familiar.

 

Després d’establir un dispositiu en els voltants de l’investigat, els policies van conseguir detindre’l en Gijón i van registrat sa casa, a on van localitzar la càmera utilitzada per a fotografiar a la menor. A demés, van constatar la seua presumpta implicació en abusos sexuals a altres dos xiquetes, també del seu nucli familiar pròxim.

 

En la seua declaració davant els agents, el pedòfil va reconéixer haver fet les fotografies, encara que «va negar rotundament» haver compartit el material en la xarxa Tor, fet que van constatar els investigadors.

 

Un altre pedòfil «molt perillós» implicat

Després de diferents gestions entre els seus contactes, els policies van localitzar a un home, que identificava com el seu «mentor», que va conéixer en un dels fòrums de la xarxa oculta. Els policies van acreditar que este individu va comprovar que el seu interlocutor tenia material de nova producció.

 

Els agents van comprovar la perillositat del nou pedòfil implicat, qui estava sent perseguit per diferents cossos policials europeus i que, fins i tot, «es jactava d’haver abusat sexualment d’unes xiquetes que estaven al seu càrrec».

 

Els agents van comprovar que es tractava d’un home de 30 anys d’edat i resident en Gandia que es quedava a càrrec de les filles de la seua parella, de huit i onze anys. Davant la situació de greu risc real i actual per a les menors, es va sol·licitar la diligència d’entrada i registre en casa de sos pares, atés que «passava molt de temps amb els dos».

 

Numerós material pedòfil

Els agents van trobar material pedòfil emmagatzemat en una memòria USB amb programes d’encriptació, que aparentment es trobava buida de contingut. També van descobrir un contenidor ocult i encriptat de gran capacitat, que albergava més de 80.000 arxius de pornografia infantil, a demés del programa utilitzat per a furtar el material d’abús sexual infantil que va donar origen a la investigació i el conegut «Manual del pedòfil».

 

Després d’un any d’investigació, van localitzar noves imàtgens en les que el detingut abusava d’una altra menor d’edat. Els policies van conseguir identificar a la xiqueta, una menor del seu entorn familiar, i van descobrir l’existència de fotografies d’altres menors del seu entorn que, sense ser explícitament sexuals, denotaven una inequívoca obsessió cap a les xiquetes.

 

Era el tutor legal de dos de les víctimes

Els investigadors afirmen que el detingut va seleccionar a la mare de les dos xiquetes com a parella —família monoparental i desestructurada—, ja que «li assegurava estar en disposició de les menors durant molt de temps»; i destaquen que es va convertir en el tutor de les dos filles de la seua parella, atés que ella va ingressar en la presó per fets aliens a la investigació.

 

Finalment, i després del seu ingrés en la presó, es van adoptar les oportunes mesures de protecció respecte a les dos menors que es trobaven davall la seua custòdia, a demés de la menor víctima d’abús sexual i de les altres dos menors de qui es van descobrir imàtgens de caràcter personal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.