Dos detinguts per prostituir a transsexuals i travestis, que portaven des de Colòmbia, en València

Les víctimes eren obligades a prostituir-se | Cedida

Dos persones, d’origen colombià, que es dedicaven a dur a Espanya a jóvens transsexuals i travestis des de Colòmbia i obligar-los a prostituir-se, han sigut detingudes en València, per agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de persones.

 

La trama s’ha pogut destapar gràcies a dos víctimes que es van atrevir a denunciar la situació davant la Policia una volta ja havien acabat de pagar el seu deute amb l’organització i, per tant, ja estaven fora de l’obligació de continuar sotmeses a les seues ordres, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Estos dos testimonis són testimonis protegits en esta investigació.

 

Deutes d’entre 5.000 i 6.000 euros

Totes les víctimes tenien entre 18 i 25 anys i havien generat un deute amb l’organització d’entre 5.000 i 6.000 euros, la quantitat que estos delinqüents els demanen per les despeses del viatge i que endeuta a moltes víctimes de per vida, ja que es va fent més i més gran.

 

Molts jóvens, de països més pobres i menys desenvolupats que el nostre, decidixen posar-se en mans d’estes organitzacions criminals que es dediquen al tràfic de persones perquè els prometen una vida millor, els enganyen dient-los que tindran un treball digne com, per exemple, el de cambrer, però acaben exercint la prostitució forçada.

 

La Policia Nacional va haver de procedir a la detenció, molt ràpidament, de la presumpta cap del grup criminal —també transsexual—, en conéixer que anava a abandonar el país. Més tard, els agents van detindre a una segona persona, un home, per presumptament haver facilitat la prostitució en una casa de cites de València. 

 

En llibertat amb càrrecs per no haver menors entre les víctimes

Els dos detinguts ja han sigut posats a disposició del Jutjat d’Instrucció número 8 de València, tot i que no han volgut fer cap declaració, i han sigut posats en llibertat amb càrrecs pels delictes de tràfic d’éssers humans i afavoriment de la prostitució i l’explotació sexual.

 

La jutgessa ha tingut en compte, per a deixar-los en llibertat, el fet de què no hi haja menors d’edat entre les víctimes i ha acordat la retirada dels passaports i l’obligació d’acudir al jutjat cada dos setmanes, amb el fi de que no puguen eixir del país.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.