11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Dos detinguts per prostituir a transsexuals i travestis, que portaven des de Colòmbia, en València

Les víctimes eren obligades a prostituir-se | Cedida

Dos persones, d’origen colombià, que es dedicaven a dur a Espanya a jóvens transsexuals i travestis des de Colòmbia i obligar-los a prostituir-se, han sigut detingudes en València, per agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de persones.

 

La trama s’ha pogut destapar gràcies a dos víctimes que es van atrevir a denunciar la situació davant la Policia una volta ja havien acabat de pagar el seu deute amb l’organització i, per tant, ja estaven fora de l’obligació de continuar sotmeses a les seues ordres, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Estos dos testimonis són testimonis protegits en esta investigació.

 

Deutes d’entre 5.000 i 6.000 euros

Totes les víctimes tenien entre 18 i 25 anys i havien generat un deute amb l’organització d’entre 5.000 i 6.000 euros, la quantitat que estos delinqüents els demanen per les despeses del viatge i que endeuta a moltes víctimes de per vida, ja que es va fent més i més gran.

 

Molts jóvens, de països més pobres i menys desenvolupats que el nostre, decidixen posar-se en mans d’estes organitzacions criminals que es dediquen al tràfic de persones perquè els prometen una vida millor, els enganyen dient-los que tindran un treball digne com, per exemple, el de cambrer, però acaben exercint la prostitució forçada.

 

La Policia Nacional va haver de procedir a la detenció, molt ràpidament, de la presumpta cap del grup criminal —també transsexual—, en conéixer que anava a abandonar el país. Més tard, els agents van detindre a una segona persona, un home, per presumptament haver facilitat la prostitució en una casa de cites de València. 

 

En llibertat amb càrrecs per no haver menors entre les víctimes

Els dos detinguts ja han sigut posats a disposició del Jutjat d’Instrucció número 8 de València, tot i que no han volgut fer cap declaració, i han sigut posats en llibertat amb càrrecs pels delictes de tràfic d’éssers humans i afavoriment de la prostitució i l’explotació sexual.

 

La jutgessa ha tingut en compte, per a deixar-los en llibertat, el fet de què no hi haja menors d’edat entre les víctimes i ha acordat la retirada dels passaports i l’obligació d’acudir al jutjat cada dos setmanes, amb el fi de que no puguen eixir del país.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.