Dos detinguts per prostituir a transsexuals i travestis, que portaven des de Colòmbia, en València

Les víctimes eren obligades a prostituir-se | Cedida

Dos persones, d’origen colombià, que es dedicaven a dur a Espanya a jóvens transsexuals i travestis des de Colòmbia i obligar-los a prostituir-se, han sigut detingudes en València, per agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de persones.

 

La trama s’ha pogut destapar gràcies a dos víctimes que es van atrevir a denunciar la situació davant la Policia una volta ja havien acabat de pagar el seu deute amb l’organització i, per tant, ja estaven fora de l’obligació de continuar sotmeses a les seues ordres, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Estos dos testimonis són testimonis protegits en esta investigació.

 

Deutes d’entre 5.000 i 6.000 euros

Totes les víctimes tenien entre 18 i 25 anys i havien generat un deute amb l’organització d’entre 5.000 i 6.000 euros, la quantitat que estos delinqüents els demanen per les despeses del viatge i que endeuta a moltes víctimes de per vida, ja que es va fent més i més gran.

 

Molts jóvens, de països més pobres i menys desenvolupats que el nostre, decidixen posar-se en mans d’estes organitzacions criminals que es dediquen al tràfic de persones perquè els prometen una vida millor, els enganyen dient-los que tindran un treball digne com, per exemple, el de cambrer, però acaben exercint la prostitució forçada.

 

La Policia Nacional va haver de procedir a la detenció, molt ràpidament, de la presumpta cap del grup criminal —també transsexual—, en conéixer que anava a abandonar el país. Més tard, els agents van detindre a una segona persona, un home, per presumptament haver facilitat la prostitució en una casa de cites de València. 

 

En llibertat amb càrrecs per no haver menors entre les víctimes

Els dos detinguts ja han sigut posats a disposició del Jutjat d’Instrucció número 8 de València, tot i que no han volgut fer cap declaració, i han sigut posats en llibertat amb càrrecs pels delictes de tràfic d’éssers humans i afavoriment de la prostitució i l’explotació sexual.

 

La jutgessa ha tingut en compte, per a deixar-los en llibertat, el fet de què no hi haja menors d’edat entre les víctimes i ha acordat la retirada dels passaports i l’obligació d’acudir al jutjat cada dos setmanes, amb el fi de que no puguen eixir del país.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.