Mastodon
29.1 C
València
Dijous, 4 setembre, 2025

Dos detinguts per prostituir a transsexuals i travestis, que portaven des de Colòmbia, en València

Les víctimes eren obligades a prostituir-se | Cedida

Dos persones, d’origen colombià, que es dedicaven a dur a Espanya a jóvens transsexuals i travestis des de Colòmbia i obligar-los a prostituir-se, han sigut detingudes en València, per agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de persones.

 

La trama s’ha pogut destapar gràcies a dos víctimes que es van atrevir a denunciar la situació davant la Policia una volta ja havien acabat de pagar el seu deute amb l’organització i, per tant, ja estaven fora de l’obligació de continuar sotmeses a les seues ordres, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Estos dos testimonis són testimonis protegits en esta investigació.

 

Deutes d’entre 5.000 i 6.000 euros

Totes les víctimes tenien entre 18 i 25 anys i havien generat un deute amb l’organització d’entre 5.000 i 6.000 euros, la quantitat que estos delinqüents els demanen per les despeses del viatge i que endeuta a moltes víctimes de per vida, ja que es va fent més i més gran.

 

Molts jóvens, de països més pobres i menys desenvolupats que el nostre, decidixen posar-se en mans d’estes organitzacions criminals que es dediquen al tràfic de persones perquè els prometen una vida millor, els enganyen dient-los que tindran un treball digne com, per exemple, el de cambrer, però acaben exercint la prostitució forçada.

 

La Policia Nacional va haver de procedir a la detenció, molt ràpidament, de la presumpta cap del grup criminal —també transsexual—, en conéixer que anava a abandonar el país. Més tard, els agents van detindre a una segona persona, un home, per presumptament haver facilitat la prostitució en una casa de cites de València. 

 

En llibertat amb càrrecs per no haver menors entre les víctimes

Els dos detinguts ja han sigut posats a disposició del Jutjat d’Instrucció número 8 de València, tot i que no han volgut fer cap declaració, i han sigut posats en llibertat amb càrrecs pels delictes de tràfic d’éssers humans i afavoriment de la prostitució i l’explotació sexual.

 

La jutgessa ha tingut en compte, per a deixar-los en llibertat, el fet de què no hi haja menors d’edat entre les víctimes i ha acordat la retirada dels passaports i l’obligació d’acudir al jutjat cada dos setmanes, amb el fi de que no puguen eixir del país.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

1,3 milions d’escolars vulnerables es quedaran sense menjador per falta de beca

Eduque alerta que més de la mitat de la infància en risc de pobresa no rep ajudes per al menjador escolar. La cobertura mitjana de les beques només aconseguix el 68% del cost i l'ESO és l'etapa més afectada.

Catalunya i Comunitat Valenciana, en avís groc per pluges de fins a 20 l/m² i per altes temperatures

Girona, Tarragona i Castelló mantenen el risc per tempestes amb acumulats de fins a 20 l/m² en una hora, mentres València seguix amb màximes entre 36 i 38 graus.

Assassinat a tirs un home en una plaça del centre de Xirivella

Un home d'entre 30 i 40 anys va ser tirotejat en ple carrer en el centre de Xirivella i va morir. La Policia Nacional busca a l'autor, que va fugir després dels trets.

Rescaten a tres migrants d’una pastera a 31 milles d’Alacant i traslladen a dos a l’hospital

Salvament Marítim va rescatar a tres hòmens adults a 31 milles al sud-est d'Alacant. Dos van ser derivats a l'hospital amb deshidratació, desnutrició i cremades.

Fan eclosió 57 ous de tortuga babaua a la platja de Alcossebre

El niu trobat a la platja de Alcossebre contenia 90 ous i 57 van fer eclosió. La revisió va evidenciar cries mortes i la necessitat de vigilància primerenca; 7 s'alliberaran i 8 aniran a Headstarting

Mazón exigix a Albares que rectifique sobre el valencià o dimitisca

El president de la Generalitat reclama a Exteriors una rectificació i disculpes públiques per l'exclusió del valencià en l'oficialitat davant Europa. Advertix que, si no hi ha canvis, exigirà la dimissió o cessament del ministre.

Aemet admet que va informar del possible desplaçament de la dana cap a la regió muntanyenca de Conca

Aemet reconeix que el 29 d'octubre va esmentar la regió muntanyenca de Conca com a referència geogràfica en l'evolució de la dana. Un informe amb trucades d'Emergències aviva el debat sobre la comunicació de l'episodi.

Quatre ponts connectaran les riberes del Túria en Riba-roja i Vilamarxant per a emergències

La Generalitat construirà quatre ponts a Riba-roja de Túria i Vilamarxant per a unir les dos riberes, reforçar l'accés d'emergències i reduir l'impacte de riuades.