11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Dos detinguts per prostituir a transsexuals i travestis, que portaven des de Colòmbia, en València

Les víctimes eren obligades a prostituir-se | Cedida

Dos persones, d’origen colombià, que es dedicaven a dur a Espanya a jóvens transsexuals i travestis des de Colòmbia i obligar-los a prostituir-se, han sigut detingudes en València, per agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de persones.

 

La trama s’ha pogut destapar gràcies a dos víctimes que es van atrevir a denunciar la situació davant la Policia una volta ja havien acabat de pagar el seu deute amb l’organització i, per tant, ja estaven fora de l’obligació de continuar sotmeses a les seues ordres, segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. Estos dos testimonis són testimonis protegits en esta investigació.

 

Deutes d’entre 5.000 i 6.000 euros

Totes les víctimes tenien entre 18 i 25 anys i havien generat un deute amb l’organització d’entre 5.000 i 6.000 euros, la quantitat que estos delinqüents els demanen per les despeses del viatge i que endeuta a moltes víctimes de per vida, ja que es va fent més i més gran.

 

Molts jóvens, de països més pobres i menys desenvolupats que el nostre, decidixen posar-se en mans d’estes organitzacions criminals que es dediquen al tràfic de persones perquè els prometen una vida millor, els enganyen dient-los que tindran un treball digne com, per exemple, el de cambrer, però acaben exercint la prostitució forçada.

 

La Policia Nacional va haver de procedir a la detenció, molt ràpidament, de la presumpta cap del grup criminal —també transsexual—, en conéixer que anava a abandonar el país. Més tard, els agents van detindre a una segona persona, un home, per presumptament haver facilitat la prostitució en una casa de cites de València. 

 

En llibertat amb càrrecs per no haver menors entre les víctimes

Els dos detinguts ja han sigut posats a disposició del Jutjat d’Instrucció número 8 de València, tot i que no han volgut fer cap declaració, i han sigut posats en llibertat amb càrrecs pels delictes de tràfic d’éssers humans i afavoriment de la prostitució i l’explotació sexual.

 

La jutgessa ha tingut en compte, per a deixar-los en llibertat, el fet de què no hi haja menors d’edat entre les víctimes i ha acordat la retirada dels passaports i l’obligació d’acudir al jutjat cada dos setmanes, amb el fi de que no puguen eixir del país.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.