Cinc valencians detinguts en un operatiu contra una xarxa de tràfic de persones i sostracció de menors

 

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa criminal de tràfic de persones que s’enduia menors estrangers no acompanyats (menes) de centres de protecció per a explotar-los en Europa. Els delinqüents tenien un grup de captadors especialitzats per nacionalitats, que contactaven amb joves arribats irregularment a Espanya pel sud i els oferien un viatge amb bus a Europa cobrant-los fins a tres voltes més del que costaria. En els casos dels menors en centres de protecció, se’ls instava a usar la violència contra els treballadors socials per a escapar-se.

 

29 persones detingudes, tres en Alacant i dos en València

La Policia Nacional ha detingut a 29 persones en Espanya i França, tres d’elles en Alacant i dos en València. La xarxa de tràfic de persones comptava amb allotjaments irregulars en Almeria a on tenien als joves a canvi de molts diners abans d’enviar-los, amb bus, cap a Europa. Els mateixos delinqüents lideraven el contraban de tabac en el port, i el tràfic d’haixix i espècies cinegètiques en la zona.

 

 

El negoci es va «professionalitzar» en les estacions de Barcelona, Madrid i Múrcia

Els joves traficats eren col·locats en busos, destí a Brussel·les o Estrasburg. Pel camí, feien parades a on pujaven més immigrants i, segons la policia espanyola, van arribar a «professionalitzar el negoci en les estacions de Madrid, Barcelona i Múrcia» amb contactes que els oferien «passatgers irregulars i menes».

 

L’operació va implicar fer 14 registres per tota Espanya, un d’ells en Alacant. La policia va requisar més de 33.000 euros en efectiudocumentació que acredita el tràfic de persones, material informàtic, més de 200 kg d’haixix, un vehicle i un remolc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un conductor ferit en xocar contra un arbre després de perdre el control del cotxe a Elx

Un conductor ha resultat ferit a Elx en perdre el control del cotxe i col·lidir amb un vehicle estacionat, mobiliari urbà i un arbre, que ha caigut sobre el vehicle. La seua acompanyant ha eixit il·lesa.

Irene Montero acusa la Generalitat de fer passar vergonya al professorat valencià

Irene Montero ha elogiat la lluita del professorat valencià en vaga i ha acusat la Generalitat de generar una imatge de vergonya, mentre Podem adverteix que la mobilització continuarà fins a aconseguir millores en l’educació pública.

Irene Montero contraposa l’orgull del professorat a la vergonya de la Generalitat per la vaga educativa

Irene Montero ha destacat en València l’orgull del professorat de l’escola pública en vaga i ha acusat la Generalitat de actuar amb vergonya davant unes reivindicacions que considera bàsiques per a l’educació valenciana.

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.