Cinc valencians detinguts en un operatiu contra una xarxa de tràfic de persones i sostracció de menors

 

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa criminal de tràfic de persones que s’enduia menors estrangers no acompanyats (menes) de centres de protecció per a explotar-los en Europa. Els delinqüents tenien un grup de captadors especialitzats per nacionalitats, que contactaven amb joves arribats irregularment a Espanya pel sud i els oferien un viatge amb bus a Europa cobrant-los fins a tres voltes més del que costaria. En els casos dels menors en centres de protecció, se’ls instava a usar la violència contra els treballadors socials per a escapar-se.

 

29 persones detingudes, tres en Alacant i dos en València

La Policia Nacional ha detingut a 29 persones en Espanya i França, tres d’elles en Alacant i dos en València. La xarxa de tràfic de persones comptava amb allotjaments irregulars en Almeria a on tenien als joves a canvi de molts diners abans d’enviar-los, amb bus, cap a Europa. Els mateixos delinqüents lideraven el contraban de tabac en el port, i el tràfic d’haixix i espècies cinegètiques en la zona.

 

 

El negoci es va «professionalitzar» en les estacions de Barcelona, Madrid i Múrcia

Els joves traficats eren col·locats en busos, destí a Brussel·les o Estrasburg. Pel camí, feien parades a on pujaven més immigrants i, segons la policia espanyola, van arribar a «professionalitzar el negoci en les estacions de Madrid, Barcelona i Múrcia» amb contactes que els oferien «passatgers irregulars i menes».

 

L’operació va implicar fer 14 registres per tota Espanya, un d’ells en Alacant. La policia va requisar més de 33.000 euros en efectiudocumentació que acredita el tràfic de persones, material informàtic, més de 200 kg d’haixix, un vehicle i un remolc.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.