20.4 C
València
Dilluns, 13 octubre, 2025

Dos detinguts en València per intentar matar a dos ocupes pegant-li foc a la casa

Número 10 del carrer de Salvador Giner de València

Edifici afectat per l’incendi | Google Maps

Dos hòmens han sigut detinguts per agents de la Policia Nacional de València com a presumptes autors de l’incendi provocat el passat dissabte, 15 de febrer, en un edifici de set altures en el barri del Carme de València. Els ara detinguts estan acusats d’un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Segons ha informat ‘Levante-EMV’, la investigació oberta per part del grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València, després d’interrogar a tots els testimonis, conclou que l’incendi va ser provocat pels detinguts a causa d’una disputa amb dos dels veïns de l’edifici, que estaven d’ocupes.

 

Una disputa per ocupar un pis

Els presumptes autors de l’incendi, arribaren al número 10 del carrer de Salvador Giner, amb una palanqueta i dos martells, amb l’objectiu d’evacuar als dos ocupes del pis, situat en la porta 3 del primer pis. Com que no ho van conseguir, se’n van anar a per un somier, que van col·locar en la porta per a bloquejar-la, i gasolina. Després, li van prendre foc.

 

El resultat va ser un virulent incendi, que no només va afectar a la casa a on estaven els ocupes, sinó que va cremar les portes dels quatre primers pisos, la barana de l’escala i part de l’estructura de l’ascensor. Per sort, no va haver cap víctima, però l’edifici ha quedat molt afectat.

 

Els dos hòmens han sigut reconeguts este dimarts en el centre de València pels mateixos agents que acudiren el dia de l’incendi, pel que han sigut detinguts i hui, divendres, passaran a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Adif prolonga la interrupció de trens a Tarragona i Castelló per la DANA Alice

Adif mantindrà tallada la circulació en diversos trams del Corredor Mediterrani a Tarragona i Castelló fins a les 12.00 del dimarts pels danys de la DANA Alice. Equips i maquinària actuen en via i senyalització per a reobrir amb seguretat.

Els bombers encadenen més de quinze intervencions per rescats i acovardisques a València

La DANA deixa més d'una quinzena d'eixides dels bombers, sobretot en la zona de Gandia, amb assistència a vehicles, filtracions i sanejaments. Es manté l'alerta roja en el litoral sud i la taronja en altres trams del litoral valencià i castellonenc.

Carmen Prades i Marta Mercader, noves Falleres Major i Infantil de València en 2026

La JCF tria a Carmen Prades i a la xiqueta Marta Mercader com a Falleres Major i Infantil de València per a 2026 després del veredicte del jurat i la crida tradicional de l'alcaldessa.

Emergències urgix màxima prudència davant la DANA Alice i l’alerta a la Safor

Emergències demana extremar la precaució per la DANA Alice, amb alerta roja a la Safor i revisió d'avisos a mitjanit. Aemet preveu tempestes puntuals intenses.

Carmen Prades i Marta Mercader, Falleres Major i Infantil de València en 2026

Carmen Prades i la xiqueta Marta Mercader han sigut triades com a Falleres Major i Infantil de València per a 2026. L'anunci, realitzat per crida des de l'Ajuntament, obri el nou exercici faller.

Cas de grip aviària aïllat en un aviari tancat del Oceanogràfic de València

Detectat en un control veterinari rutinari, el centre ha tancat temporalment la instal·lació afectada i aplica protocols de desinfecció; la resta del recinte continua obert.

La Universitat de València reprén demà les classes presencials en tots els seus campus

La UV recupera la docència, exàmens i pràctiques presencials des de les 08.00 amb nivell d'emergència 1. Hi haurà flexibilitat per a qui no puga desplaçar-se.

Ford Almussafes suspén el torn de manteniment de vesprada per les pluges

La planta d'Almussafes cancel·la el torn de vesprada de manteniment pels avisos de pluges, l'única activitat prevista amb la producció parada i la plantilla en ERTO. Amb l'alerta activada, la mesura evita desplaçaments i deixa el centre sense activitat presencial.