Dos detinguts en València per intentar matar a dos ocupes pegant-li foc a la casa

Número 10 del carrer de Salvador Giner de València

Edifici afectat per l’incendi | Google Maps

Dos hòmens han sigut detinguts per agents de la Policia Nacional de València com a presumptes autors de l’incendi provocat el passat dissabte, 15 de febrer, en un edifici de set altures en el barri del Carme de València. Els ara detinguts estan acusats d’un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Segons ha informat ‘Levante-EMV’, la investigació oberta per part del grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València, després d’interrogar a tots els testimonis, conclou que l’incendi va ser provocat pels detinguts a causa d’una disputa amb dos dels veïns de l’edifici, que estaven d’ocupes.

 

Una disputa per ocupar un pis

Els presumptes autors de l’incendi, arribaren al número 10 del carrer de Salvador Giner, amb una palanqueta i dos martells, amb l’objectiu d’evacuar als dos ocupes del pis, situat en la porta 3 del primer pis. Com que no ho van conseguir, se’n van anar a per un somier, que van col·locar en la porta per a bloquejar-la, i gasolina. Després, li van prendre foc.

 

El resultat va ser un virulent incendi, que no només va afectar a la casa a on estaven els ocupes, sinó que va cremar les portes dels quatre primers pisos, la barana de l’escala i part de l’estructura de l’ascensor. Per sort, no va haver cap víctima, però l’edifici ha quedat molt afectat.

 

Els dos hòmens han sigut reconeguts este dimarts en el centre de València pels mateixos agents que acudiren el dia de l’incendi, pel que han sigut detinguts i hui, divendres, passaran a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.