Dos detinguts en València per intentar matar a dos ocupes pegant-li foc a la casa

Número 10 del carrer de Salvador Giner de València

Edifici afectat per l’incendi | Google Maps

Dos hòmens han sigut detinguts per agents de la Policia Nacional de València com a presumptes autors de l’incendi provocat el passat dissabte, 15 de febrer, en un edifici de set altures en el barri del Carme de València. Els ara detinguts estan acusats d’un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Segons ha informat ‘Levante-EMV’, la investigació oberta per part del grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València, després d’interrogar a tots els testimonis, conclou que l’incendi va ser provocat pels detinguts a causa d’una disputa amb dos dels veïns de l’edifici, que estaven d’ocupes.

 

Una disputa per ocupar un pis

Els presumptes autors de l’incendi, arribaren al número 10 del carrer de Salvador Giner, amb una palanqueta i dos martells, amb l’objectiu d’evacuar als dos ocupes del pis, situat en la porta 3 del primer pis. Com que no ho van conseguir, se’n van anar a per un somier, que van col·locar en la porta per a bloquejar-la, i gasolina. Després, li van prendre foc.

 

El resultat va ser un virulent incendi, que no només va afectar a la casa a on estaven els ocupes, sinó que va cremar les portes dels quatre primers pisos, la barana de l’escala i part de l’estructura de l’ascensor. Per sort, no va haver cap víctima, però l’edifici ha quedat molt afectat.

 

Els dos hòmens han sigut reconeguts este dimarts en el centre de València pels mateixos agents que acudiren el dia de l’incendi, pel que han sigut detinguts i hui, divendres, passaran a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.