Tres detinguts en València per obligar a una dona a prostituir-se i entregar-los la mitat de la recaptació

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres persones com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de sers humans, per obligar a una dona a entregar la mitat dels diners que recaptava pels seus servicis sexuals. La víctima era controlada de manera exhaustiva: la duien i l’arreplegaven del lloc de treball i per a eixir de la casa a on s’han produït les detencions havia d’anar acompanyada d’algun d’ells.

 

Les investigacions van començar quan la Policia van saber que una dona, a causa de la seua precarietat econòmica, havia decidit vindre a Espanya a exercir la prostitució, a través d’un conegut d’un amic.

 

Durant les investigacions els agents van saber que este home li hauria facilitat els mitjans necessaris per a vindre, com diners a través d’enviaments per una empresa de diners, i li hauria dit el que havia de dir en cas de ser controlada per la Policia.

 

Una volta en Espanya, va ser traslladada a un pis d’una localitat valenciana a on vivien tots els ara detinguts i li van explicar les condicions laborals que consistien a entregar-los la mitat dels diners que recaptara exercint la prostitució. A banda d’això, els traficants la controlaven constantment.

 

A conseqüència de les investigacions, els agents van poder conéixer la identitat dels presumptes autors i la direcció d’un nou domicili situat en València. El resultat ha sigut la detenció com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de persones en eixa mateixa vivenda.

 

Dels detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, dos han passat a disposició judicial, mentres que un altre, després de ser escoltat en declaració, ha sigut posat en llibertat, no sense abans ser advertit de l’obligació de comparéixer davant l’Autoritat Judicial quan per a això siga requerit.

  

 

Últimes notícies

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.

Alacant impulsa 475 noves vivendes al PAU 5 de la platja de Sant Joan amb un 30% protegit

L'Ajuntament d'Alacant té previst aprovar el projecte d'urbanització del Sector 2 del PAU 5, junt a El Campello, que permetrà construir 475 vivendes noves, de les quals un 30% seran de protecció pública, després de més de 20 anys de tramitació.

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.