11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

A deu milles del port de València troben el cadàver d’un home ofegat

Este matí s’ha trobat el cos d’un home sense vida per una embarcació de pescadors a unes deu milles del port de València. A causa de l’estat que presentava el cadàver, les causes de la defunció encara és prompte perquè se sàpien, però tot indica que podria tractar-se de l’ocupant d’alguna patera enfonsada fa setmanes i que ha estat arrossegat pels corrents.

GEAS

Agents del Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil han amagat el cadàver a mitjan matí i l’han traslladat a la base del Servei Marítim de la Guàrdia Civil, on la comissió judicial ha procedit a l’aixecament del cos després d’una primera valoració del mèdic forense.

Podria ser de mitjana edat

La policia judicial de la Guàrdia Civil d’Alfafar s’ha fet càrrec de la recerca per a esclarir les circumstàncies d’esta defunció i identificar al mort, que anava indocumentat. Per la seua aparença podria tractar-se d’un home de mitjana edat d’origen africà, encara que donat el deteriorat estat que presentava el cadàver, pel temps transcorregut en l’aigua i l’acció dels peixos, en una primera inspecció ocular era molt aventurat establir l’origen i edat del finat.

Es sospita

El cos ha estat traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, on se li realitzarà la pertinent autòpsia per a determinar les causes exactes de la defunció i descartar un altre tipus de lesions que no siguen producte dels animals marins. Així mateix, es realitzaran gestions per a tractar d’identificar-ho mitjançant ADN, encara que previsiblement es tracte d’una persona que no figure com desaparegut i existeix la sospita que procedisca d’alguna patera enfonsada en les últimes setmanes.

El Jutjat d’Instrucció número set de València, en funcions de guàrdia, ha assumit el cas d’esta mort aparentment en alta mar.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.