La DGT medita rebaixar la velocitat màxima a les carreteres secundàries

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro | SoyMotor.com

 

Pere Navarro ha començat la seua nova etapa com a director de la DGT introduint en l’agenda política la necessitat de reduir la velocitat màxima permesa en les carreteres secundàries. S’estarien plantejant rebaixar el límit actual, que és de 100 quilòmetres per hora, i establir-ho en 90 quilòmetres per hora. Així, Espanya s’afegiria al gran nombre de països europeus que ja han pres aquesta decisió. 

 

En una roda de premsa on presentava les dades d’accidents a les carreteres, Navarro ha afirmat: «hem obert el debat per reduir el límit en les carreteres secundàries». El director de la DGT assegurava també que en un gran percentatge de la sinistralitat viària és causada per conduir amb excés de velocitat

 

El 77% dels morts es produixen a les carreteres convencionals

Pere Navarro ha fet balanç de l’accidentalitat a les carreteres espanyoles des de principi d’any. Segons ha informat en roda de premsa, el 77% de les víctimes mortals en accidents de trànsit durant aquest estiu s’han produït a les carreteres secundàries. En la majoria dels casos, la principal causa que ha provocat l’accident ha estat que algun dels vehicles implicats circulava a més velocitat de la permesa.   

 

En aquest sentit, el nou director de la DGT es mostrava sorprès per les reticències que encara hi ha Espanya respecte a la disminució dels límits de velocitat. «Em costa trobar arguments en contra però en aquest país cada vegada que toques el tema de la velocitat ixen resistències estranyes», ha dit Navarro recordant que només a Romania, Polònia, Irlanda, Alemanya i Àustria tenen el mateix límit de velocitat que Espanya. 

 

Altres membres de la UE, en canvi, ha rebaixat el seu límit a 90 quilòmetres per hora. És el cas de Bèlgica, Croàcia, Grècia, Itàlia o Portugal.  Suïssa, Noruega, Països Baixos, Malta, França, Finlàndia o Dinamarca han anat més enllà i han establert en 80 quilòmetres per hora la seua velocitat màxima en aquest tipus de vies. 

 

No és la primera vegada que es vol prendre aquesta mesura

Pere Navarro ha tingut unes paraules pels dos anteriors directors de la DGT, els quals, segons ha afirmat Navarro, ja havien posat sobre la taula aquesta disminució de velocitat amb anterioritat. El fet que els dos antecessors no aconseguiren cap canvi al respecte, ha propiciat que Navarro no volguera confirmar si ja existix una data prevista per dur a terme aquesta mesura. 

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU