La DGT medita rebaixar la velocitat màxima a les carreteres secundàries

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro | SoyMotor.com

 

Pere Navarro ha començat la seua nova etapa com a director de la DGT introduint en l’agenda política la necessitat de reduir la velocitat màxima permesa en les carreteres secundàries. S’estarien plantejant rebaixar el límit actual, que és de 100 quilòmetres per hora, i establir-ho en 90 quilòmetres per hora. Així, Espanya s’afegiria al gran nombre de països europeus que ja han pres aquesta decisió. 

 

En una roda de premsa on presentava les dades d’accidents a les carreteres, Navarro ha afirmat: «hem obert el debat per reduir el límit en les carreteres secundàries». El director de la DGT assegurava també que en un gran percentatge de la sinistralitat viària és causada per conduir amb excés de velocitat

 

El 77% dels morts es produixen a les carreteres convencionals

Pere Navarro ha fet balanç de l’accidentalitat a les carreteres espanyoles des de principi d’any. Segons ha informat en roda de premsa, el 77% de les víctimes mortals en accidents de trànsit durant aquest estiu s’han produït a les carreteres secundàries. En la majoria dels casos, la principal causa que ha provocat l’accident ha estat que algun dels vehicles implicats circulava a més velocitat de la permesa.   

 

En aquest sentit, el nou director de la DGT es mostrava sorprès per les reticències que encara hi ha Espanya respecte a la disminució dels límits de velocitat. «Em costa trobar arguments en contra però en aquest país cada vegada que toques el tema de la velocitat ixen resistències estranyes», ha dit Navarro recordant que només a Romania, Polònia, Irlanda, Alemanya i Àustria tenen el mateix límit de velocitat que Espanya. 

 

Altres membres de la UE, en canvi, ha rebaixat el seu límit a 90 quilòmetres per hora. És el cas de Bèlgica, Croàcia, Grècia, Itàlia o Portugal.  Suïssa, Noruega, Països Baixos, Malta, França, Finlàndia o Dinamarca han anat més enllà i han establert en 80 quilòmetres per hora la seua velocitat màxima en aquest tipus de vies. 

 

No és la primera vegada que es vol prendre aquesta mesura

Pere Navarro ha tingut unes paraules pels dos anteriors directors de la DGT, els quals, segons ha afirmat Navarro, ja havien posat sobre la taula aquesta disminució de velocitat amb anterioritat. El fet que els dos antecessors no aconseguiren cap canvi al respecte, ha propiciat que Navarro no volguera confirmar si ja existix una data prevista per dur a terme aquesta mesura. 

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU