La DGT medita rebaixar la velocitat màxima a les carreteres secundàries

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro | SoyMotor.com

 

Pere Navarro ha començat la seua nova etapa com a director de la DGT introduint en l’agenda política la necessitat de reduir la velocitat màxima permesa en les carreteres secundàries. S’estarien plantejant rebaixar el límit actual, que és de 100 quilòmetres per hora, i establir-ho en 90 quilòmetres per hora. Així, Espanya s’afegiria al gran nombre de països europeus que ja han pres aquesta decisió. 

 

En una roda de premsa on presentava les dades d’accidents a les carreteres, Navarro ha afirmat: «hem obert el debat per reduir el límit en les carreteres secundàries». El director de la DGT assegurava també que en un gran percentatge de la sinistralitat viària és causada per conduir amb excés de velocitat

 

El 77% dels morts es produixen a les carreteres convencionals

Pere Navarro ha fet balanç de l’accidentalitat a les carreteres espanyoles des de principi d’any. Segons ha informat en roda de premsa, el 77% de les víctimes mortals en accidents de trànsit durant aquest estiu s’han produït a les carreteres secundàries. En la majoria dels casos, la principal causa que ha provocat l’accident ha estat que algun dels vehicles implicats circulava a més velocitat de la permesa.   

 

En aquest sentit, el nou director de la DGT es mostrava sorprès per les reticències que encara hi ha Espanya respecte a la disminució dels límits de velocitat. «Em costa trobar arguments en contra però en aquest país cada vegada que toques el tema de la velocitat ixen resistències estranyes», ha dit Navarro recordant que només a Romania, Polònia, Irlanda, Alemanya i Àustria tenen el mateix límit de velocitat que Espanya. 

 

Altres membres de la UE, en canvi, ha rebaixat el seu límit a 90 quilòmetres per hora. És el cas de Bèlgica, Croàcia, Grècia, Itàlia o Portugal.  Suïssa, Noruega, Països Baixos, Malta, França, Finlàndia o Dinamarca han anat més enllà i han establert en 80 quilòmetres per hora la seua velocitat màxima en aquest tipus de vies. 

 

No és la primera vegada que es vol prendre aquesta mesura

Pere Navarro ha tingut unes paraules pels dos anteriors directors de la DGT, els quals, segons ha afirmat Navarro, ja havien posat sobre la taula aquesta disminució de velocitat amb anterioritat. El fet que els dos antecessors no aconseguiren cap canvi al respecte, ha propiciat que Navarro no volguera confirmar si ja existix una data prevista per dur a terme aquesta mesura. 

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.