La DGT medita rebaixar la velocitat màxima a les carreteres secundàries

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro

Imatge del nou director de la DGT, Pere Navarro | SoyMotor.com

 

Pere Navarro ha començat la seua nova etapa com a director de la DGT introduint en l’agenda política la necessitat de reduir la velocitat màxima permesa en les carreteres secundàries. S’estarien plantejant rebaixar el límit actual, que és de 100 quilòmetres per hora, i establir-ho en 90 quilòmetres per hora. Així, Espanya s’afegiria al gran nombre de països europeus que ja han pres aquesta decisió. 

 

En una roda de premsa on presentava les dades d’accidents a les carreteres, Navarro ha afirmat: «hem obert el debat per reduir el límit en les carreteres secundàries». El director de la DGT assegurava també que en un gran percentatge de la sinistralitat viària és causada per conduir amb excés de velocitat

 

El 77% dels morts es produixen a les carreteres convencionals

Pere Navarro ha fet balanç de l’accidentalitat a les carreteres espanyoles des de principi d’any. Segons ha informat en roda de premsa, el 77% de les víctimes mortals en accidents de trànsit durant aquest estiu s’han produït a les carreteres secundàries. En la majoria dels casos, la principal causa que ha provocat l’accident ha estat que algun dels vehicles implicats circulava a més velocitat de la permesa.   

 

En aquest sentit, el nou director de la DGT es mostrava sorprès per les reticències que encara hi ha Espanya respecte a la disminució dels límits de velocitat. «Em costa trobar arguments en contra però en aquest país cada vegada que toques el tema de la velocitat ixen resistències estranyes», ha dit Navarro recordant que només a Romania, Polònia, Irlanda, Alemanya i Àustria tenen el mateix límit de velocitat que Espanya. 

 

Altres membres de la UE, en canvi, ha rebaixat el seu límit a 90 quilòmetres per hora. És el cas de Bèlgica, Croàcia, Grècia, Itàlia o Portugal.  Suïssa, Noruega, Països Baixos, Malta, França, Finlàndia o Dinamarca han anat més enllà i han establert en 80 quilòmetres per hora la seua velocitat màxima en aquest tipus de vies. 

 

No és la primera vegada que es vol prendre aquesta mesura

Pere Navarro ha tingut unes paraules pels dos anteriors directors de la DGT, els quals, segons ha afirmat Navarro, ja havien posat sobre la taula aquesta disminució de velocitat amb anterioritat. El fet que els dos antecessors no aconseguiren cap canvi al respecte, ha propiciat que Navarro no volguera confirmar si ja existix una data prevista per dur a terme aquesta mesura. 

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.