20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Es disparen les execucions hipotecàries a Alacant

 

Prop de 700 famílies, 698, es van enfrontar a la província d’Alacant en el primer trimestre de 2021, a una execució hipotecària.

Segons estes dades extretes de l’informe “Efectes de la crisi econòmica en els òrgans judicials”, que la Secció d’Estadística del Consell General del Poder Judicial ha fet públic hui, això suposa un augment del 95,9% i converteix a esta província en el territori de la Comunitat on més execucions hipotecàries s’han produït.

La pujada en tota la Comunitat va ser d’un 36,9% respecte al mateix període de l’any anterior. Així en total van aconseguir els 1.253 procediments entre gener i març en els jutjats de Primera Instància i de Primera Instància i Instrucció.

A Espanya, on esta xifra s’ha incrementat un 56,3%, el major nombre d’execucions hipotecàries s’ha donat a Catalunya (1.767), seguida d’Andalusia (1.431) i Comunitat Valenciana.

Pel que respecta a la resta de províncies, estes van augmentar un 3,9% a Castelló, i un 6,3% a València.

En la primera d’estes províncies els llançaments practicats van ser 215, un 23,6% i a València van arribar a 640, un 14,5% més.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.