17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Ampli dispositiu de busca d’un banyista en la platja del Postiguet d’Alacant

 

Durant la nit de dimarts, la unitat de busseig dels bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) i la Policia Local han organitzat un dispositiu de busca d’un nadador en la platja del Postiguet en el que ha participat  per primera volta el nou dron subaquàtic.

 

Segons ha informat la Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant en un comunicat, l’ampli operatiu s’ha muntat després de la denúncia d’una dona que ha avisat als cossos de Seguretat que ha vist com una persona tenia problemes pel mal estat de la mar quan intentava eixir i l’ha perdut de vista.

 

Els bombers han començat la busca cap a les deu de la nit. Primer, han rastrejat per terra la zona de l’espigó i tota la costa, juntament amb efectius de Policia Local, i després els sis bussos de bombers han continuat el rescat des de l’aigua, des del punt a on s’havia vist a esta persona en superfície amb batudes per a conseguir localitzar-lo.

 

Els bombers del SPEIS també han submergit el nou dron subaquàtic per a continuar la busca en un ampli perímetre de la mar en la zona pròxima a l’espigó, ja que compta amb llums i càmeres incorporades que han transmés les imàtgens d’alta qualitat del fons de la mar en directe al Lloc de Comandament situat en terra per a explorar i continuar amb la busca. A pesar d’això, no s’ha conseguit trobar a cap persona.

 

L’operatiu es reprendrà este matí

Segons fonts del SPEIS, el mal estat de la mar i el gran onatge de la zona pròxima a l’escullera han dificultat molt les faenes nocturnes de la busca.

 

En el dispositiu han participat també l’embarcació de Salvament Marítim i l’helicòpter que han estat buscant i rastrejant la làmina d’aigua fins a passades les 00.40 hores de la matinada .

 

Els bombers del SPEIS i Policia Local han continuat l’operatiu durant tres hores i, una volta revisada tota la zona de la platja i de les roques de l’espigó de la platja del Postiguet sense trobar a cap persona ofegada, han decidit suspendre les faenes de rescat passades les 1.30 hores i reprendre-les al matí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.

Morant acusa el PP d’aplaudir les polítiques ‘indignes’ de Pérez Llorca

Diana Morant ha denunciat que 160 càrrecs del PP han recolzat en la Interparlamentària les polítiques 'indignes i irresponsables' de Juanfran Pérez Llorca i ha exigit canvis.

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.