Ampli dispositiu de busca d’un banyista en la platja del Postiguet d’Alacant

 

Durant la nit de dimarts, la unitat de busseig dels bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) i la Policia Local han organitzat un dispositiu de busca d’un nadador en la platja del Postiguet en el que ha participat  per primera volta el nou dron subaquàtic.

 

Segons ha informat la Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant en un comunicat, l’ampli operatiu s’ha muntat després de la denúncia d’una dona que ha avisat als cossos de Seguretat que ha vist com una persona tenia problemes pel mal estat de la mar quan intentava eixir i l’ha perdut de vista.

 

Els bombers han començat la busca cap a les deu de la nit. Primer, han rastrejat per terra la zona de l’espigó i tota la costa, juntament amb efectius de Policia Local, i després els sis bussos de bombers han continuat el rescat des de l’aigua, des del punt a on s’havia vist a esta persona en superfície amb batudes per a conseguir localitzar-lo.

 

Els bombers del SPEIS també han submergit el nou dron subaquàtic per a continuar la busca en un ampli perímetre de la mar en la zona pròxima a l’espigó, ja que compta amb llums i càmeres incorporades que han transmés les imàtgens d’alta qualitat del fons de la mar en directe al Lloc de Comandament situat en terra per a explorar i continuar amb la busca. A pesar d’això, no s’ha conseguit trobar a cap persona.

 

L’operatiu es reprendrà este matí

Segons fonts del SPEIS, el mal estat de la mar i el gran onatge de la zona pròxima a l’escullera han dificultat molt les faenes nocturnes de la busca.

 

En el dispositiu han participat també l’embarcació de Salvament Marítim i l’helicòpter que han estat buscant i rastrejant la làmina d’aigua fins a passades les 00.40 hores de la matinada .

 

Els bombers del SPEIS i Policia Local han continuat l’operatiu durant tres hores i, una volta revisada tota la zona de la platja i de les roques de l’espigó de la platja del Postiguet sense trobar a cap persona ofegada, han decidit suspendre les faenes de rescat passades les 1.30 hores i reprendre-les al matí.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.