Ampli dispositiu de busca d’un banyista en la platja del Postiguet d’Alacant

 

Durant la nit de dimarts, la unitat de busseig dels bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) i la Policia Local han organitzat un dispositiu de busca d’un nadador en la platja del Postiguet en el que ha participat  per primera volta el nou dron subaquàtic.

 

Segons ha informat la Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant en un comunicat, l’ampli operatiu s’ha muntat després de la denúncia d’una dona que ha avisat als cossos de Seguretat que ha vist com una persona tenia problemes pel mal estat de la mar quan intentava eixir i l’ha perdut de vista.

Anuncios

 

Els bombers han començat la busca cap a les deu de la nit. Primer, han rastrejat per terra la zona de l’espigó i tota la costa, juntament amb efectius de Policia Local, i després els sis bussos de bombers han continuat el rescat des de l’aigua, des del punt a on s’havia vist a esta persona en superfície amb batudes per a conseguir localitzar-lo.

 

Els bombers del SPEIS també han submergit el nou dron subaquàtic per a continuar la busca en un ampli perímetre de la mar en la zona pròxima a l’espigó, ja que compta amb llums i càmeres incorporades que han transmés les imàtgens d’alta qualitat del fons de la mar en directe al Lloc de Comandament situat en terra per a explorar i continuar amb la busca. A pesar d’això, no s’ha conseguit trobar a cap persona.

 

L’operatiu es reprendrà este matí

Segons fonts del SPEIS, el mal estat de la mar i el gran onatge de la zona pròxima a l’escullera han dificultat molt les faenes nocturnes de la busca.

 

En el dispositiu han participat també l’embarcació de Salvament Marítim i l’helicòpter que han estat buscant i rastrejant la làmina d’aigua fins a passades les 00.40 hores de la matinada .

 

Els bombers del SPEIS i Policia Local han continuat l’operatiu durant tres hores i, una volta revisada tota la zona de la platja i de les roques de l’espigó de la platja del Postiguet sense trobar a cap persona ofegada, han decidit suspendre les faenes de rescat passades les 1.30 hores i reprendre-les al matí.

Anuncios

Últimes notícies

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.