18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Una distracció podria haver causat l’accident de José Antonio Reyes

 

Seguixen les especulacions al voltant del cas de José Antonio Reyes, l’exfutbolista de l’Espanyol que va perdre la vida en un accident de trànsit este cap de setmana. Després de fer-se públic que el sevillà circulava a una velocitat de 237 km/h en un tram a on la màxima velocitat permesa és de 120 km/h, ara algunes informacions apunten que l’origen de la pèrdua del control del vehicle hauria pogut ser un descuit o una distracció. Com a mínim, això és el que arrepleguen les conclusions de l’informe preliminar que ha dut a terme la policia, avançat per ‘El Periódico’.

 

Segons pareix, el descuit hauria provocat que el vehicle es desviara, si bé l’excés de velocitat amb què circulaven l’exfutbolista i dos dels seus familiars hauria influït de manera directa en la dificultat a l’hora de corregir la situació.

 

Les associacions de víctimes d’accidents es pronuncien

Els fets han servit per a que diferents associacions de víctimes d’accidents hagen intentat extraure alguna lliçó del succés, i confien que servisca per a conscienciar tots els conductors. I és que, tal com declarava el president de l’entitat DIA de Víctimes d’Accidents, «esta tragèdia hauria de servir per a donar-nos compte de què l’excés de velocitat mata».

 

No només això sinó que, des del seu punt de vista, «és un cas absolutament temerari que ens ha de fer estar alerta i recordar-nos que no ens desplacem a soles per la via, i que tot el que fem té les seues conseqüències no només en nosaltres mateixos i en aquells que ens acompanyen, sinó en tots els qui circulen per les carreteres».

 

Esperen que l’accident servisca de lliçó per a altres persones

En eixe sentit, la presidenta honorífica de Stop Accidentes, Ana María Campo, explica que «ens agradaria que la mort de José Antonio Reyes servisca per a que la gent respecte els límits de velocitat, perquè quan no es respecten es perd la vida, com li ha passat al futbolista».

 

Per la seua banda, la Direcció General de Trànsit demana tractar el succés amb especial atenció, i fa un èmfasi especial en el fet que tots els actes que s’estan celebrant en honor al sevillà es configuren com «un homenatge a la persona, no al que va passar».

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Almenys 200 tractors se sumen a la manifestació agrària de València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han unit este dijous a València per a protestar contra els acords comercials de la Unió Europea firmats sense reciprocitat, amb el pacte amb Mercosur en el punt de mira. La marxa avança des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer cap a la Delegació del Govern després de provocar retencions a primera hora.

Marató València firma un acord per a reparar la pista de la UPV amb 120.000 euros i obrir-la a clubs i federats

La Marató València ha acordat amb la UPV aportar 120.000 euros per a reparar la seua pista i obrir-la a clubs i federats. La instal·lació serà homologada després de les obres previstes fins a 2026.

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.

Marc Pubill torna al Ciutat amb l’Atlètic després de deixar 8,4 milions en el Llevant

Marc Pubill torna este dissabte al Ciutat amb la samarreta de l'Atlètic per a mesurar-se al Llevant. La seua eixida a l'Almeria i la plusvàlua de 2025 van reportar 8,4 milions al club valencià.

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.