Una dona mata al seu marit i després es lleva la vida

 

Males notícies. Una dona de 65 anys s’ha llevat la vida llançant-se des de l’alt d’un terrat després d’assassinar al seu marit a la seua casa de Barbate, Cadis. L’home va ser trobat a l’interior del seu domicili encara amb vida i hores més tard va morir en un hospital de Cadis a causa de les ferides greus que presentava.

 

Els fets es van produir cap a les 23.00 hores d’aquest passat diumenge, quan la Guàrdia Civil va rebre avís que una dona s’havia precipitat al buit des del terrat de la seua casa. En arribar, els propis agents van comprovar que la dona havia mort en l’acte a conseqüència del fort impacte contra el sòl.

 

Els agents de l’Institut Armat van entrar en l’habitatge i en pujar al terrat van observar que la dona havia tancat per dins i havia deixat unes claus posades en el pany. Després d’obrir la porta, les autoritats van sentir crits d’auxili en un dels pisos inferiors.

 

No constaven denúncies per violència domèstica

Tot seguit, els propis agents van baixar al lloc d’on procedien els crits i allí van trobar a un home de 73 anys tirat en el sòl i greument ferit amb lesions en el seu cos, algunes al cap. Immediatament, la Guàrdia Civil va sol·licitar ajuda als sanitaris que es trobaven en el lloc dels fets al costat del cos sense vida de la dona

 

L’equip mèdic va aconseguir estabilitzar a l’home fins que va arribar una ambulància medicalitzada que el va traslladar al centre sanitari Porta de la Mar. Allí va morir passades les 3 de la matinada. 

 

Consternació a Barbate

Fonts de l’Institut Armat han explicat que tant l’home com la dona eren professors jubilats i que el marit tenia una discapacitat i necessitava una cadira de rodes i de respirador manual. Així mateix, no constaven denúncies prèvies per violència de gènere.

 

Els veïns de les dues víctimes de Barbate estan consternats, ja que asseguren que era un matrimoni molt volgut en la localitat. Reconeixen que la dona «no es trobava bé últimament». El consistori municipal gadità ha decretat un dia de dol oficial.

Últimes notícies

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.