8.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Una dona conviu 20 dies amb el cadàver de la seua germana perquè “no pensava” que haguera mort

 

La Policia Local i els Bombers d’Alacant han trobat en una casa el cadàver d’una dona que havia mort feia 20 dies i es trobava en un estat avançat de descomposició. En el mateix habitatge residia la seua germana, que patix una patologia psicològica, i que va assegurar als agents que “no pensava” que la seua germana haguera mort.

  

Pel que sembla, els veïns havien alertat que feia dies que no veien a les dos germanes, d’uns 50 anys d’edat, i que la casa desprenia una forta olor, segons han informat Europa Press fonts pròximes a la recerca.

  

Els bombers es van personar en el lloc i van veure des de l’exterior a una persona que es trobava en el sòl. En la mateixa casa, es trobava la germana de la morta i els efectius li van demanar que li obrira la porta, però la dona al principi no va voler fer cas.

  

Finalment ho va fer i els va explicar que la seua germana “es trobava molt feble i que havia caigut feia uns 20 dies”. “Ella li havia portat aigua, però no pensava que s’estiguera morta”, han detallat les mateixes fonts.

  

Aquesta dona, d’uns 50 anys, va ser traslladada a l’Hospital de Sant Joan d’Alacant on a més de la patologia psicològica que patix, li van diagnosticar amnèsia i un possible estat de xoc. La dona va ser donada d’alta i, “tot i no trobar-se en bones condicions, ha hagut de tornar a la seua casa”.

  

Posteriorment, agents de la Policia Nacional han realitzat una inspecció ocular a la casa i no han observat “res estrany, ni signes de violència”, han concretat a Europa Press fonts del cos de seguretat.

 

Troben els cossos sense vida de la dona i el xiquet desapareguts en Adeje, a Tenerife

Els cossos de la dona i el seu fill de deu anys desapareguts esta setmana en el municipi de Adeje, a Tenerife, s’han trobat morts a l’interior d’una cova situada entre el Barranc del ‘Burro’ i el Barranc de l’Infern. Un ampli dispositiu format per més de cent persones portava dies buscant-los per terra i aire en la zona rural de La Quinta de Ifonche i finalment han sigut trobats sense vida. La causa ha quedat baix secret de sumari i les diligències s’estan tramitant baix competència del Jutjat de violència sobre la dona número 1 d’Arona, segons han informat fonts judicials.

  

En el dispositiu participaven agents de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Local, així com efectius del Consorci d’Emergències de Bombers i dos helicòpters, un d’ells pertanyent al Grup d’Emergències i Salvament (GES) del Govern de Canàries, al qual es va sumar una unitat de terra. 

  

Els fets van ocórrer dimarts, sobre les cinc de la vesprada, quan un menut de cinc anys, fill i germà dels desapareguts, va ser trobat per uns veïns en la zona de La Quinta. Pel que sembla, el menor es trobava en estat de xoc i no parlava espanyol, per la qual cosa es va haver de contactar amb una veïna que parlava el seu idioma. El menor va contar que el seu pare els havia portat a una cova, on els hauria agredit, i ell va poder eixir fugint, per la qual cosa immediatament es va donar avís a la Policia Local.

  

L’home va ser localitzat posteriorment a la seua casa, situada en el casc d’Adeje, on va ser detingut, i de moment s’havia negat a dir on es trobava la resta de la seua família, tots de nacionalitat alemanya. L’habitatge també va ser registrat per part de la Guàrdia Civil. En el cas del menor, aquest es troba baix tutela judicial. 

 

En declaracions als mitjans, l’alcalde d’Adeje, José Miguel Rodríguez Fraga, ha indicat que, pel que sembla, el pare vivia en el municipi, encara que no estava empadronat, i la seua família anava i venia a l’illa per a visitar-lo. Fins ara, les hipòtesis apuntaven a un presumpte delicte de violència masclista, si bé no consta cap denúncia per maltractaments, per la qual cosa caldrà esperar que acabe la recerca.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.