7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Una dona detinguda per negar-se a posar-se la mascareta en Ontinyent

 

Agents de la Policia Nacional han detingut esta nit de dijous, cap a les 00.30 hores, en un carrer d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (Ontinyent), a una dona de 46 anys com a presumpta autora d’un delicte de desobediència greu, després de negarse en reiterades ocasions a posarse la mascareta com obliga el Decret llei 11/20 de 24 de juliol.

 

Els fets han passat quan els agents que feien faenes de prevenció per un carrer de la localitat han vist a una dona que caminava per la mateixa sense fer ús de la mascareta obligatòria. Els policies li han preguntat a la dona per què no portava la mascareta, al que ha contestat que no la portava perquè no li donava la gana. A demés, ha manifestat «no me la posaré, ni me la posaré mai, perquè soc una persona lliure».

 

Davant d’estes paraules, els agents li han indicat que si no tenia mascareta, ells podrien donar-li una, al mateix temps que li la donava, però ella s’ha negant-se rotundament, pel que li han dit que en eixe cas haurien de procedir a alçar-li una acta de denúncia per Decret llei 11/20 per no fer ús d’esta.

 

Ja havia sigut avisada 8 voltes

La dona ha continuat en la seua actitud, pel que els agents l’han revisat per vore si portava mascaretes i li han trobat diferents. Minuts més tard, els agents han descobert que la dona ja havia sigut advertida en més ocasions el que implicava el no portar posada la mascareta d’ús obligatori.

 

Finalment, els policies després d’instar-li en reiterades ocasions que se la posara i tindre coneixement que havia sigut proposada per a sanció en huit ocasions, tres per Decret llei 11/20 i cinc per Acta infracció Llei orgànica 4/2015, ha sigut detinguda com a presumpta autora d’un delicte de desobediència greu. La detinguda, sense antecedents policials, ha passat este matí de dijous a disposició judicial.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.