10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Una xica dona a llum a un bebé en sa casa de l’Alcora

 

Este matí de divendres, cap a les 07.53 hores, una dona de 40 anys ha trencat aigües en sa casa en la localitat de l’Alcora, en la comarca de l’Alcalatén (Castelló), i ha donat llum a un bebé allí.

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Suport Vital Bàsic (SVB) amb un metge d’Atenció Primària i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). 

 

Mentres els servicis mèdics anaven a la casa, han rebut una telefonada de què el bebé ja havia nascut, i el metge coordinador ha donat indicacions pel mòbil perquè mantingueren calent al xiquet i comprovaren la seua respiració fins que arribaren els sanitaris.

 

Una volta allí, la primera assistència l’han fet el metge d’Atenció Primària i l’equip del SVB. Una volta estabilitzats els dos, han sigut traslladats fins a l’ambulatori de la localitat, a on ha tingut lloc l’expulsió de la placenta. Després, mare i fill han sigut mobilitzats fins a l’Hospital General Universitari de Castelló de la Plana, a on estan ingressats en bon estat de salut.

Últimes notícies

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.