Dos dones detingudes dones per robar 100.000 euros en mobles antics

 

 

L’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa ha detingut a dos dones de 38 i 49 anys com a presumptes autores d’un delicte de robatori amb força, tres delictes d’estafa i un delicte de danys, en sostraure d’una masia en la localitat de Borriol diversos mobles catalogats entre els segles XVII i XIX i vendre’ls a terceres persones.

La investigació va començar a la fi del mes de gener del present any després de rebre denúncia del propietari de la masia informant del robatori dels mobles.

Desplaçats fins a l’habitatge en la qual residia una dona amb consentiment exprés dels propietaris, els guàrdies civils van realitzar la inspecció tècnic ocular determinant que les presumptes autores havien accedit a l’interior forçant els barrots d’una finestra, aprofitant que no hi havia ningú, i una vegada en dins havien aconseguit obrir la porta d’accés per a poder traure els mobles còmodament.

L’operació de la Guàrdia Civil que es va desenvolupar en dos fases, va consistir en l’anàlisi de dades, recopilació d’informació i obtenció de proves que van portar als agents a l’explotació de la primera fase de l’operació durant el mes de maig, localitzant i recuperant, en un primer moment, el mobiliari que es trobava preparat per a la seua venda en diversos antiquaris de la província.

Fruit de la troballa dels mateixos i continuant amb les perquisicions, els agents investigadors van aconseguir identificar a una de les presumptes autores, que va resultar ser la filla de la dona que vivia en la masia, procedint a la seua detenció el passat 12 de maig atribuint-li els delictes d’estafa i mal a més del robatori dels mobles.

Estos mobles, datats dels segles XVII, XVIII i XIX, que van poder ser entregats al seu legítim propietari, s’estima que pogueren aconseguir un valor de mercat de quasi 100.000 euros.

Durant la segona fase de l’operació la Guàrdia Civil va obtindre proves evidents de la identificació d’una segona persona implicada en el robatori, una dona veïna de Picassent, que va ser localitzada en el Centre Penitenciari de la mateixa localitat, on es trobava complint condemna per diversos delictes, culminant el passat dia 20 de juliol amb la seua detenció.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

Últimes notícies

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.