12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Dos dones detingudes dones per robar 100.000 euros en mobles antics

 

 

L’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa ha detingut a dos dones de 38 i 49 anys com a presumptes autores d’un delicte de robatori amb força, tres delictes d’estafa i un delicte de danys, en sostraure d’una masia en la localitat de Borriol diversos mobles catalogats entre els segles XVII i XIX i vendre’ls a terceres persones.

La investigació va començar a la fi del mes de gener del present any després de rebre denúncia del propietari de la masia informant del robatori dels mobles.

Desplaçats fins a l’habitatge en la qual residia una dona amb consentiment exprés dels propietaris, els guàrdies civils van realitzar la inspecció tècnic ocular determinant que les presumptes autores havien accedit a l’interior forçant els barrots d’una finestra, aprofitant que no hi havia ningú, i una vegada en dins havien aconseguit obrir la porta d’accés per a poder traure els mobles còmodament.

L’operació de la Guàrdia Civil que es va desenvolupar en dos fases, va consistir en l’anàlisi de dades, recopilació d’informació i obtenció de proves que van portar als agents a l’explotació de la primera fase de l’operació durant el mes de maig, localitzant i recuperant, en un primer moment, el mobiliari que es trobava preparat per a la seua venda en diversos antiquaris de la província.

Fruit de la troballa dels mateixos i continuant amb les perquisicions, els agents investigadors van aconseguir identificar a una de les presumptes autores, que va resultar ser la filla de la dona que vivia en la masia, procedint a la seua detenció el passat 12 de maig atribuint-li els delictes d’estafa i mal a més del robatori dels mobles.

Estos mobles, datats dels segles XVII, XVIII i XIX, que van poder ser entregats al seu legítim propietari, s’estima que pogueren aconseguir un valor de mercat de quasi 100.000 euros.

Durant la segona fase de l’operació la Guàrdia Civil va obtindre proves evidents de la identificació d’una segona persona implicada en el robatori, una dona veïna de Picassent, que va ser localitzada en el Centre Penitenciari de la mateixa localitat, on es trobava complint condemna per diversos delictes, culminant el passat dia 20 de juliol amb la seua detenció.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

Últimes notícies

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.