Dos dones detingudes dones per robar 100.000 euros en mobles antics

 

 

L’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa ha detingut a dos dones de 38 i 49 anys com a presumptes autores d’un delicte de robatori amb força, tres delictes d’estafa i un delicte de danys, en sostraure d’una masia en la localitat de Borriol diversos mobles catalogats entre els segles XVII i XIX i vendre’ls a terceres persones.

La investigació va començar a la fi del mes de gener del present any després de rebre denúncia del propietari de la masia informant del robatori dels mobles.

Desplaçats fins a l’habitatge en la qual residia una dona amb consentiment exprés dels propietaris, els guàrdies civils van realitzar la inspecció tècnic ocular determinant que les presumptes autores havien accedit a l’interior forçant els barrots d’una finestra, aprofitant que no hi havia ningú, i una vegada en dins havien aconseguit obrir la porta d’accés per a poder traure els mobles còmodament.

L’operació de la Guàrdia Civil que es va desenvolupar en dos fases, va consistir en l’anàlisi de dades, recopilació d’informació i obtenció de proves que van portar als agents a l’explotació de la primera fase de l’operació durant el mes de maig, localitzant i recuperant, en un primer moment, el mobiliari que es trobava preparat per a la seua venda en diversos antiquaris de la província.

Fruit de la troballa dels mateixos i continuant amb les perquisicions, els agents investigadors van aconseguir identificar a una de les presumptes autores, que va resultar ser la filla de la dona que vivia en la masia, procedint a la seua detenció el passat 12 de maig atribuint-li els delictes d’estafa i mal a més del robatori dels mobles.

Estos mobles, datats dels segles XVII, XVIII i XIX, que van poder ser entregats al seu legítim propietari, s’estima que pogueren aconseguir un valor de mercat de quasi 100.000 euros.

Durant la segona fase de l’operació la Guàrdia Civil va obtindre proves evidents de la identificació d’una segona persona implicada en el robatori, una dona veïna de Picassent, que va ser localitzada en el Centre Penitenciari de la mateixa localitat, on es trobava complint condemna per diversos delictes, culminant el passat dia 20 de juliol amb la seua detenció.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.