9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Dos dones detingudes dones per robar 100.000 euros en mobles antics

 

 

L’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa ha detingut a dos dones de 38 i 49 anys com a presumptes autores d’un delicte de robatori amb força, tres delictes d’estafa i un delicte de danys, en sostraure d’una masia en la localitat de Borriol diversos mobles catalogats entre els segles XVII i XIX i vendre’ls a terceres persones.

La investigació va començar a la fi del mes de gener del present any després de rebre denúncia del propietari de la masia informant del robatori dels mobles.

Desplaçats fins a l’habitatge en la qual residia una dona amb consentiment exprés dels propietaris, els guàrdies civils van realitzar la inspecció tècnic ocular determinant que les presumptes autores havien accedit a l’interior forçant els barrots d’una finestra, aprofitant que no hi havia ningú, i una vegada en dins havien aconseguit obrir la porta d’accés per a poder traure els mobles còmodament.

L’operació de la Guàrdia Civil que es va desenvolupar en dos fases, va consistir en l’anàlisi de dades, recopilació d’informació i obtenció de proves que van portar als agents a l’explotació de la primera fase de l’operació durant el mes de maig, localitzant i recuperant, en un primer moment, el mobiliari que es trobava preparat per a la seua venda en diversos antiquaris de la província.

Fruit de la troballa dels mateixos i continuant amb les perquisicions, els agents investigadors van aconseguir identificar a una de les presumptes autores, que va resultar ser la filla de la dona que vivia en la masia, procedint a la seua detenció el passat 12 de maig atribuint-li els delictes d’estafa i mal a més del robatori dels mobles.

Estos mobles, datats dels segles XVII, XVIII i XIX, que van poder ser entregats al seu legítim propietari, s’estima que pogueren aconseguir un valor de mercat de quasi 100.000 euros.

Durant la segona fase de l’operació la Guàrdia Civil va obtindre proves evidents de la identificació d’una segona persona implicada en el robatori, una dona veïna de Picassent, que va ser localitzada en el Centre Penitenciari de la mateixa localitat, on es trobava complint condemna per diversos delictes, culminant el passat dia 20 de juliol amb la seua detenció.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.