Dos anys del primer mort per covid-19

Acabava de tornar d’un viatge de Nepal, tenia 69 anys i va sofrir una pneumònia que va empitjorar molt ràpidament. Este va ser el primer cas de mort per covid-19 a Espanya i la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un cas que es va confirmar 20 dies després de la mort del pacient, un 13 de febrer del 2020, del que hui ja fa dos anys.

L’equip mèdic de l’Hospital Arnau de Vilanova de València va sospitar de l’evolució tan ràpida de la pneumòmia, per la qual cosa es va guardar mostres que van ser analitzades 15 dies després, una vegada el Ministeri de Sanitat va canviar el criteri de definició dels casos i va instar a elaborar una anàlisi a morts per pneumònia.

Després del resultat positiu per covid-19 de les mostres, el 3 de març es va confirmar que es tractava del primer mort oficial per covid-19. El veí de l’Eliana va ser el primer mort oficial, si bé el primer cas de coronavirus confirmat a Espanya es va registrar el 31 de gener i va ser un turista alemany que va viatjar a la Gomera.

Després d’aquest registre oficial han sigut molts els morts per aquesta pandèmia. La Comunitat Valenciana ha registrat, dos anys després d’esta primera mort, un total de 8.818 persones mortes a causa de la covid-19. Una xifra molt més alta a Espanya, que es situa prop dels cent mil casos, amb 95.995 morts.

Amb estes xifres, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat autònoma amb més morts per covid. També ocupa el mateix lloc pel que fa a contagis totals des de l’inici de la pandèmia, amb un total d’1.235.108 persones contagiades, sols per darrere de Catalunya (2,19 M), Madrid (1,54 M) i Andalusia (1,29 M).

Els contagis, encara que baixen, continuen amb una alta incidència a la comunitat. A l’última actualització de la Conselleria de Sanitat, es van registrar 8.950 nous casos de covid-19 i 26 morts.

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.