16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Dos anys del primer mort per covid-19

Acabava de tornar d’un viatge de Nepal, tenia 69 anys i va sofrir una pneumònia que va empitjorar molt ràpidament. Este va ser el primer cas de mort per covid-19 a Espanya i la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un cas que es va confirmar 20 dies després de la mort del pacient, un 13 de febrer del 2020, del que hui ja fa dos anys.

L’equip mèdic de l’Hospital Arnau de Vilanova de València va sospitar de l’evolució tan ràpida de la pneumòmia, per la qual cosa es va guardar mostres que van ser analitzades 15 dies després, una vegada el Ministeri de Sanitat va canviar el criteri de definició dels casos i va instar a elaborar una anàlisi a morts per pneumònia.

Després del resultat positiu per covid-19 de les mostres, el 3 de març es va confirmar que es tractava del primer mort oficial per covid-19. El veí de l’Eliana va ser el primer mort oficial, si bé el primer cas de coronavirus confirmat a Espanya es va registrar el 31 de gener i va ser un turista alemany que va viatjar a la Gomera.

Després d’aquest registre oficial han sigut molts els morts per aquesta pandèmia. La Comunitat Valenciana ha registrat, dos anys després d’esta primera mort, un total de 8.818 persones mortes a causa de la covid-19. Una xifra molt més alta a Espanya, que es situa prop dels cent mil casos, amb 95.995 morts.

Amb estes xifres, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat autònoma amb més morts per covid. També ocupa el mateix lloc pel que fa a contagis totals des de l’inici de la pandèmia, amb un total d’1.235.108 persones contagiades, sols per darrere de Catalunya (2,19 M), Madrid (1,54 M) i Andalusia (1,29 M).

Els contagis, encara que baixen, continuen amb una alta incidència a la comunitat. A l’última actualització de la Conselleria de Sanitat, es van registrar 8.950 nous casos de covid-19 i 26 morts.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana identificar als bombers que van vigilar el Pedrís i el Magre

La instructora de Catarroja ha demanat a la SGISE les dades dels bombers forestals que van vigilar el barranc de Poio i el riu Magre durant la DANA de 2024. També ha requerit la documentació del consell d'administració d'eixe dia i ha rebutjat una petició d'Emilio Argüeso sobre una guia d'autoprotecció.

Chus Bueno, nou director general de l’Eurolliga

Chus Bueno ha sigut nomenat director general de l'Eurolliga en substitució de Paulius Motiejunas. Assumirà l''estratègia global' amb focus en negoci, joc i afició.

Un 1.500 d’altura i Llopis apunta al rècord espanyol acaparen el focus a València

El GP Internacional València reunix este dissabte un 1.500 amb grans noms, a Llopis buscant el rècord de 60 tanques i un 800 femení amb molt de nivell.

Llopis apunta al rècord d’Espanya de 60 m barres a València sense pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord de 60 m barres en ment, però sense pressió. Se sent còmode en pista coberta després de mesos de continuïtat i lamenta la paralització de la pista de Gandia.

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.

La Generalitat ha firmat el projecte del parc metropolità Alfafar-La Torre, el doble que Vivers

La Generalitat ha firmat el projecte bàsic del parc metropolità del Sector 8 Alfafar-La Torre, confrontant amb Sedaví i Benetússer. L'actuació, doble que Vivers, s'integra en el sistema de parcs inundables per a reduir el risc de riuades.

Compromís titlla d’indignant que la Generalitat destine més de 10 milions a la SailGP

Compromís va censurar que el Consell del PP planege invertir més de 10 milions d'euros públics en tres edicions de la SailGP. Va acusar el govern autonòmic de prioritzar un esdeveniment nàutic enfront de servicis essencials i la reconstrucció després de la DANA.