Dos anys del primer mort per covid-19

Acabava de tornar d’un viatge de Nepal, tenia 69 anys i va sofrir una pneumònia que va empitjorar molt ràpidament. Este va ser el primer cas de mort per covid-19 a Espanya i la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un cas que es va confirmar 20 dies després de la mort del pacient, un 13 de febrer del 2020, del que hui ja fa dos anys.

L’equip mèdic de l’Hospital Arnau de Vilanova de València va sospitar de l’evolució tan ràpida de la pneumòmia, per la qual cosa es va guardar mostres que van ser analitzades 15 dies després, una vegada el Ministeri de Sanitat va canviar el criteri de definició dels casos i va instar a elaborar una anàlisi a morts per pneumònia.

Després del resultat positiu per covid-19 de les mostres, el 3 de març es va confirmar que es tractava del primer mort oficial per covid-19. El veí de l’Eliana va ser el primer mort oficial, si bé el primer cas de coronavirus confirmat a Espanya es va registrar el 31 de gener i va ser un turista alemany que va viatjar a la Gomera.

Després d’aquest registre oficial han sigut molts els morts per aquesta pandèmia. La Comunitat Valenciana ha registrat, dos anys després d’esta primera mort, un total de 8.818 persones mortes a causa de la covid-19. Una xifra molt més alta a Espanya, que es situa prop dels cent mil casos, amb 95.995 morts.

Amb estes xifres, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat autònoma amb més morts per covid. També ocupa el mateix lloc pel que fa a contagis totals des de l’inici de la pandèmia, amb un total d’1.235.108 persones contagiades, sols per darrere de Catalunya (2,19 M), Madrid (1,54 M) i Andalusia (1,29 M).

Els contagis, encara que baixen, continuen amb una alta incidència a la comunitat. A l’última actualització de la Conselleria de Sanitat, es van registrar 8.950 nous casos de covid-19 i 26 morts.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.