Dos dones detingudes per espiar a persones majors i furtar-li més de 7.000 euros en Benissa i Moraira

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos dones de 35 i 37 anys per espiar a les víctimes, generalment persones d’avançada edat, per a enterar-se del seu número PIN, que usaven posteriorment per a comprar productes valorats en 7.000 euros. Els fets han passat en Benissa, Moraira i Teulada, localitats de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha informat la institució armada en un comunicat, les dones han sigut arrestades per 11 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, en concret de diferents delictes de furt i estafa a través de targeta bancària. Un dels agents les va enxampar ‘in fraganti’ mentres feien un dels delictes.

 

Els agents de Moraira van observar un «elevat increment» en la comissió de delictes contra el patrimoni en les tres localitats, el que va provocar l’inici d’una investigació el mes de juliol passat. Una volta iniciada l’operació es van donar compte que, a demés, esta classe de delictes es feien baix del mateix mètode.

 

Seguien el mateix mètode

Segons les perquisicions, les autores triaven a una víctima emmarcada en un perfil determinat, normalment una persona d’avançada edat i d’origen estranger, per a cometre el delicte.

 

Per a això seguien a la víctima i aprofitant un moment de distracció o d’aglomeració de persones li furtaven de la seua vestimenta, bossa o equipatge de mà, qualsevol objecte de valor, cartera i targetes bancàries.

 

La investigació ha revelat que es van fer compres amb les targetes robades, d’elevada quantitat en diferents comerços i estancs per un valor de 7.000 euros. A això se suma la retirada de diners en efectiu de diferents caixers automàtics.

 

En el transcurs de les investigacions, un agent de la Guàrdia Civil va arribar fins i tot a pillar-les ‘in fraganti’ mentres cometien un dels delictes, i en col·laboració amb efectius de Xàbia, es va procedir a la detenció de les dos dones.

 

Les dos detingudes han sigut posades a disposició judicial davant del Jutjat número 3 de Dénia, en la mateixa comarca, qui ha decretat la posada en llibertat amb càrrecs, la retirada del passaport i l’obligació de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.