17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Dos dones detingudes per espiar a persones majors i furtar-li més de 7.000 euros en Benissa i Moraira

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos dones de 35 i 37 anys per espiar a les víctimes, generalment persones d’avançada edat, per a enterar-se del seu número PIN, que usaven posteriorment per a comprar productes valorats en 7.000 euros. Els fets han passat en Benissa, Moraira i Teulada, localitats de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha informat la institució armada en un comunicat, les dones han sigut arrestades per 11 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, en concret de diferents delictes de furt i estafa a través de targeta bancària. Un dels agents les va enxampar ‘in fraganti’ mentres feien un dels delictes.

 

Els agents de Moraira van observar un «elevat increment» en la comissió de delictes contra el patrimoni en les tres localitats, el que va provocar l’inici d’una investigació el mes de juliol passat. Una volta iniciada l’operació es van donar compte que, a demés, esta classe de delictes es feien baix del mateix mètode.

 

Seguien el mateix mètode

Segons les perquisicions, les autores triaven a una víctima emmarcada en un perfil determinat, normalment una persona d’avançada edat i d’origen estranger, per a cometre el delicte.

 

Per a això seguien a la víctima i aprofitant un moment de distracció o d’aglomeració de persones li furtaven de la seua vestimenta, bossa o equipatge de mà, qualsevol objecte de valor, cartera i targetes bancàries.

 

La investigació ha revelat que es van fer compres amb les targetes robades, d’elevada quantitat en diferents comerços i estancs per un valor de 7.000 euros. A això se suma la retirada de diners en efectiu de diferents caixers automàtics.

 

En el transcurs de les investigacions, un agent de la Guàrdia Civil va arribar fins i tot a pillar-les ‘in fraganti’ mentres cometien un dels delictes, i en col·laboració amb efectius de Xàbia, es va procedir a la detenció de les dos dones.

 

Les dos detingudes han sigut posades a disposició judicial davant del Jutjat número 3 de Dénia, en la mateixa comarca, qui ha decretat la posada en llibertat amb càrrecs, la retirada del passaport i l’obligació de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Últimes notícies

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges