13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Dos dones detingudes per espiar a persones majors i furtar-li més de 7.000 euros en Benissa i Moraira

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos dones de 35 i 37 anys per espiar a les víctimes, generalment persones d’avançada edat, per a enterar-se del seu número PIN, que usaven posteriorment per a comprar productes valorats en 7.000 euros. Els fets han passat en Benissa, Moraira i Teulada, localitats de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha informat la institució armada en un comunicat, les dones han sigut arrestades per 11 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, en concret de diferents delictes de furt i estafa a través de targeta bancària. Un dels agents les va enxampar ‘in fraganti’ mentres feien un dels delictes.

 

Els agents de Moraira van observar un «elevat increment» en la comissió de delictes contra el patrimoni en les tres localitats, el que va provocar l’inici d’una investigació el mes de juliol passat. Una volta iniciada l’operació es van donar compte que, a demés, esta classe de delictes es feien baix del mateix mètode.

 

Seguien el mateix mètode

Segons les perquisicions, les autores triaven a una víctima emmarcada en un perfil determinat, normalment una persona d’avançada edat i d’origen estranger, per a cometre el delicte.

 

Per a això seguien a la víctima i aprofitant un moment de distracció o d’aglomeració de persones li furtaven de la seua vestimenta, bossa o equipatge de mà, qualsevol objecte de valor, cartera i targetes bancàries.

 

La investigació ha revelat que es van fer compres amb les targetes robades, d’elevada quantitat en diferents comerços i estancs per un valor de 7.000 euros. A això se suma la retirada de diners en efectiu de diferents caixers automàtics.

 

En el transcurs de les investigacions, un agent de la Guàrdia Civil va arribar fins i tot a pillar-les ‘in fraganti’ mentres cometien un dels delictes, i en col·laboració amb efectius de Xàbia, es va procedir a la detenció de les dos dones.

 

Les dos detingudes han sigut posades a disposició judicial davant del Jutjat número 3 de Dénia, en la mateixa comarca, qui ha decretat la posada en llibertat amb càrrecs, la retirada del passaport i l’obligació de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Últimes notícies

26 afectats del Costa Concordia reclamen més indemnització per l’empitjorament de les seues seqüeles

Vint-i-sis afectats del naufragi del Costa Concordia sol·liciten revisar a l'alça les quanties per seqüeles. Al·leguen que el mal psicològic s'ha cronificado després de 12 anys.

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.