Dos dones detingudes per espiar a persones majors i furtar-li més de 7.000 euros en Benissa i Moraira

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos dones de 35 i 37 anys per espiar a les víctimes, generalment persones d’avançada edat, per a enterar-se del seu número PIN, que usaven posteriorment per a comprar productes valorats en 7.000 euros. Els fets han passat en Benissa, Moraira i Teulada, localitats de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha informat la institució armada en un comunicat, les dones han sigut arrestades per 11 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, en concret de diferents delictes de furt i estafa a través de targeta bancària. Un dels agents les va enxampar ‘in fraganti’ mentres feien un dels delictes.

 

Els agents de Moraira van observar un «elevat increment» en la comissió de delictes contra el patrimoni en les tres localitats, el que va provocar l’inici d’una investigació el mes de juliol passat. Una volta iniciada l’operació es van donar compte que, a demés, esta classe de delictes es feien baix del mateix mètode.

 

Seguien el mateix mètode

Segons les perquisicions, les autores triaven a una víctima emmarcada en un perfil determinat, normalment una persona d’avançada edat i d’origen estranger, per a cometre el delicte.

 

Per a això seguien a la víctima i aprofitant un moment de distracció o d’aglomeració de persones li furtaven de la seua vestimenta, bossa o equipatge de mà, qualsevol objecte de valor, cartera i targetes bancàries.

 

La investigació ha revelat que es van fer compres amb les targetes robades, d’elevada quantitat en diferents comerços i estancs per un valor de 7.000 euros. A això se suma la retirada de diners en efectiu de diferents caixers automàtics.

 

En el transcurs de les investigacions, un agent de la Guàrdia Civil va arribar fins i tot a pillar-les ‘in fraganti’ mentres cometien un dels delictes, i en col·laboració amb efectius de Xàbia, es va procedir a la detenció de les dos dones.

 

Les dos detingudes han sigut posades a disposició judicial davant del Jutjat número 3 de Dénia, en la mateixa comarca, qui ha decretat la posada en llibertat amb càrrecs, la retirada del passaport i l’obligació de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Últimes notícies

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.

Buchanan patix una lesió muscular al bíceps femoral dret i és baixa per al Villarreal

Tajon Buchanan ha patit una lesió muscular al bíceps femoral de la cama dreta i és baixa indefinida per al Villarreal, que no ha fixat termini de recuperació.

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.