Anuncios

Dos dones detingudes per espiar a persones majors i furtar-li més de 7.000 euros en Benissa i Moraira

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos dones de 35 i 37 anys per espiar a les víctimes, generalment persones d’avançada edat, per a enterar-se del seu número PIN, que usaven posteriorment per a comprar productes valorats en 7.000 euros. Els fets han passat en Benissa, Moraira i Teulada, localitats de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha informat la institució armada en un comunicat, les dones han sigut arrestades per 11 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, en concret de diferents delictes de furt i estafa a través de targeta bancària. Un dels agents les va enxampar ‘in fraganti’ mentres feien un dels delictes.

Anuncios

 

Els agents de Moraira van observar un «elevat increment» en la comissió de delictes contra el patrimoni en les tres localitats, el que va provocar l’inici d’una investigació el mes de juliol passat. Una volta iniciada l’operació es van donar compte que, a demés, esta classe de delictes es feien baix del mateix mètode.

 

Seguien el mateix mètode

Segons les perquisicions, les autores triaven a una víctima emmarcada en un perfil determinat, normalment una persona d’avançada edat i d’origen estranger, per a cometre el delicte.

 

Per a això seguien a la víctima i aprofitant un moment de distracció o d’aglomeració de persones li furtaven de la seua vestimenta, bossa o equipatge de mà, qualsevol objecte de valor, cartera i targetes bancàries.

 

La investigació ha revelat que es van fer compres amb les targetes robades, d’elevada quantitat en diferents comerços i estancs per un valor de 7.000 euros. A això se suma la retirada de diners en efectiu de diferents caixers automàtics.

 

En el transcurs de les investigacions, un agent de la Guàrdia Civil va arribar fins i tot a pillar-les ‘in fraganti’ mentres cometien un dels delictes, i en col·laboració amb efectius de Xàbia, es va procedir a la detenció de les dos dones.

 

Les dos detingudes han sigut posades a disposició judicial davant del Jutjat número 3 de Dénia, en la mateixa comarca, qui ha decretat la posada en llibertat amb càrrecs, la retirada del passaport i l’obligació de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.
Anuncios