Dos hòmens detinguts per extorsionar als administradors d’una empresa de transport sanitari de València

 

En el marc de l’Operació ‘KRANKEN’, el Grup de Delictes Econòmics Tecnològics de la Guàrdia Civil de València, a través de la seua Unitat Orgànica de Policia Judicial, ha procedit a la detenció de dos hòmens, president i tresorer d’una associació que haurien estat extorsionant als administradors d’una empresa del sector del transport sanitari de la província de València des de l’any 2019.

 

Els ara detinguts exigien pagaments, fora del control fiscal, d’una quantitat de 120.000 euros com a condició perquè se’ls continuara prorrogant el contracte que tenien adjudicat consistent en el transport sanitari de malalts crònics als centres a on se’ls fa la teràpia. Els fets van començar finals de 2019 quan les víctimes de l’extorsió, després de diferents reunions mantingudes amb els representants de l’associació, van començar a ser extorsionats.

 

Eixos fets s’estaven tornant a repetir a finals de l’any 2020. Esta volta els ara detinguts van arribar a dir als perjudicats que si no complien amb les seues exigències no només no els allargarien el contracte, sinó que no tornarien a portar una ambulància. Això va ser el detonant que els va portar a posar una denúncia en desembre de l’any passat davant del temor a la pèrdua dels contractes, el que haguera suposat que 45 treballadors es quedaren sense faena.

 

Per a l’esclariment dels fets s’ha pres declaració a molts testimonis i s’ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria de Sanitat. Una volta finalitzades les perquisicions fetes per part de la unitat investigadora, es va procedir a la detenció de les dos persones indicades com a presumptes autores d’un delicte d’extorsió. Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Guàrdia de Torrent, en l’Horta (València).

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.