Dos hòmens detinguts per extorsionar als administradors d’una empresa de transport sanitari de València

 

En el marc de l’Operació ‘KRANKEN’, el Grup de Delictes Econòmics Tecnològics de la Guàrdia Civil de València, a través de la seua Unitat Orgànica de Policia Judicial, ha procedit a la detenció de dos hòmens, president i tresorer d’una associació que haurien estat extorsionant als administradors d’una empresa del sector del transport sanitari de la província de València des de l’any 2019.

 

Els ara detinguts exigien pagaments, fora del control fiscal, d’una quantitat de 120.000 euros com a condició perquè se’ls continuara prorrogant el contracte que tenien adjudicat consistent en el transport sanitari de malalts crònics als centres a on se’ls fa la teràpia. Els fets van començar finals de 2019 quan les víctimes de l’extorsió, després de diferents reunions mantingudes amb els representants de l’associació, van començar a ser extorsionats.

 

Eixos fets s’estaven tornant a repetir a finals de l’any 2020. Esta volta els ara detinguts van arribar a dir als perjudicats que si no complien amb les seues exigències no només no els allargarien el contracte, sinó que no tornarien a portar una ambulància. Això va ser el detonant que els va portar a posar una denúncia en desembre de l’any passat davant del temor a la pèrdua dels contractes, el que haguera suposat que 45 treballadors es quedaren sense faena.

 

Per a l’esclariment dels fets s’ha pres declaració a molts testimonis i s’ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria de Sanitat. Una volta finalitzades les perquisicions fetes per part de la unitat investigadora, es va procedir a la detenció de les dos persones indicades com a presumptes autores d’un delicte d’extorsió. Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Guàrdia de Torrent, en l’Horta (València).

Últimes notícies

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.