Dos hòmens detinguts per extorsionar als administradors d’una empresa de transport sanitari de València

 

En el marc de l’Operació ‘KRANKEN’, el Grup de Delictes Econòmics Tecnològics de la Guàrdia Civil de València, a través de la seua Unitat Orgànica de Policia Judicial, ha procedit a la detenció de dos hòmens, president i tresorer d’una associació que haurien estat extorsionant als administradors d’una empresa del sector del transport sanitari de la província de València des de l’any 2019.

 

Els ara detinguts exigien pagaments, fora del control fiscal, d’una quantitat de 120.000 euros com a condició perquè se’ls continuara prorrogant el contracte que tenien adjudicat consistent en el transport sanitari de malalts crònics als centres a on se’ls fa la teràpia. Els fets van començar finals de 2019 quan les víctimes de l’extorsió, després de diferents reunions mantingudes amb els representants de l’associació, van començar a ser extorsionats.

 

Eixos fets s’estaven tornant a repetir a finals de l’any 2020. Esta volta els ara detinguts van arribar a dir als perjudicats que si no complien amb les seues exigències no només no els allargarien el contracte, sinó que no tornarien a portar una ambulància. Això va ser el detonant que els va portar a posar una denúncia en desembre de l’any passat davant del temor a la pèrdua dels contractes, el que haguera suposat que 45 treballadors es quedaren sense faena.

 

Per a l’esclariment dels fets s’ha pres declaració a molts testimonis i s’ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria de Sanitat. Una volta finalitzades les perquisicions fetes per part de la unitat investigadora, es va procedir a la detenció de les dos persones indicades com a presumptes autores d’un delicte d’extorsió. Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Guàrdia de Torrent, en l’Horta (València).

Últimes notícies

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.