Dos hòmens detinguts per extorsionar als administradors d’una empresa de transport sanitari de València

 

En el marc de l’Operació ‘KRANKEN’, el Grup de Delictes Econòmics Tecnològics de la Guàrdia Civil de València, a través de la seua Unitat Orgànica de Policia Judicial, ha procedit a la detenció de dos hòmens, president i tresorer d’una associació que haurien estat extorsionant als administradors d’una empresa del sector del transport sanitari de la província de València des de l’any 2019.

 

Els ara detinguts exigien pagaments, fora del control fiscal, d’una quantitat de 120.000 euros com a condició perquè se’ls continuara prorrogant el contracte que tenien adjudicat consistent en el transport sanitari de malalts crònics als centres a on se’ls fa la teràpia. Els fets van començar finals de 2019 quan les víctimes de l’extorsió, després de diferents reunions mantingudes amb els representants de l’associació, van començar a ser extorsionats.

 

Eixos fets s’estaven tornant a repetir a finals de l’any 2020. Esta volta els ara detinguts van arribar a dir als perjudicats que si no complien amb les seues exigències no només no els allargarien el contracte, sinó que no tornarien a portar una ambulància. Això va ser el detonant que els va portar a posar una denúncia en desembre de l’any passat davant del temor a la pèrdua dels contractes, el que haguera suposat que 45 treballadors es quedaren sense faena.

 

Per a l’esclariment dels fets s’ha pres declaració a molts testimonis i s’ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria de Sanitat. Una volta finalitzades les perquisicions fetes per part de la unitat investigadora, es va procedir a la detenció de les dos persones indicades com a presumptes autores d’un delicte d’extorsió. Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Guàrdia de Torrent, en l’Horta (València).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Luís Castro rebaixa l’eufòria després del triomf del Llevant davant el Sevilla

Luís Castro celebra la victòria del Llevant enfront del Sevilla, que acosta la salvació, però advertix que encara queden molts punts en joc i que el dol davant l'Espanyol serà clau.

Boluda reforça el seu negoci a Àsia en integrar els remolcadors de Grup Seatrium a Singapur

Boluda impulsa la seua expansió al Sud-est Asiàtic en integrar la flota de remolcadors de Grup Seatrium i la gestió dels servicis de remolc en les drassanes del port de Singapur.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant en només tres temporades

El defensa Adrián de la Font, Dela, ha arribat als 100 partits oficials amb el Llevant entre Lliga i Copa del Rei des de la seua arribada en 2023, i el seu contracte pot ampliar-se un any més si l'equip se salva.

El Consell reactivarà la comissió d’experts per a recuperar el Dret Civil valencià

El Consell reactivarà la comissió assessora de Dret Civil valencià, paralitzada des de 2006, per a estudiar les vies jurídiques que permeten recuperar esta competència lligada a l'autogovern.

L’Oviedo es queda curt davant el Vila-real després d’un empat marcat per un penal repetit

Real Oviedo i Vila-real empaten 1-1 en el Tartiere en un dol condicionat per la repetició d'un penal i que deixa als asturians a sis punts de la permanència mentres reforça l'avantatge groc en la part alta.

La Generalitat reactiva la comissió assessora per recuperar el Dret Civil valencià

La consellera de Justícia anuncia la reactivació d’un òrgan paralitzat des de 2006 i defensa que permetrà avançar en l’autogovern valencià

Morant reafirma que el Govern no aplicarà un marc inconstitucional, xenòfob i racista impulsat per Vox

La ministra Diana Morant assegura que el Govern recorrerà davant el Tribunal Constitucional qualsevol intent d'aplicar la prioritat nacional en ajudes i servicis públics, i acusa a Vox i al PP de promoure un model excloent i contrari a la igualtat.

Detinguts dos jóvens per delictes d’odi en tirar a migrants dels seus patinets a Aldaia

Dos jóvens espanyols de 18 i 20 anys van ser detinguts a Aldaia per presumptes delictes d'odi, lesions i contra la seguretat viària després de tirar a migrants dels seus patinets i gravar les agressions en vídeo.