Dos hòmens detinguts per extorsionar als administradors d’una empresa de transport sanitari de València

 

En el marc de l’Operació ‘KRANKEN’, el Grup de Delictes Econòmics Tecnològics de la Guàrdia Civil de València, a través de la seua Unitat Orgànica de Policia Judicial, ha procedit a la detenció de dos hòmens, president i tresorer d’una associació que haurien estat extorsionant als administradors d’una empresa del sector del transport sanitari de la província de València des de l’any 2019.

 

Els ara detinguts exigien pagaments, fora del control fiscal, d’una quantitat de 120.000 euros com a condició perquè se’ls continuara prorrogant el contracte que tenien adjudicat consistent en el transport sanitari de malalts crònics als centres a on se’ls fa la teràpia. Els fets van començar finals de 2019 quan les víctimes de l’extorsió, després de diferents reunions mantingudes amb els representants de l’associació, van començar a ser extorsionats.

 

Eixos fets s’estaven tornant a repetir a finals de l’any 2020. Esta volta els ara detinguts van arribar a dir als perjudicats que si no complien amb les seues exigències no només no els allargarien el contracte, sinó que no tornarien a portar una ambulància. Això va ser el detonant que els va portar a posar una denúncia en desembre de l’any passat davant del temor a la pèrdua dels contractes, el que haguera suposat que 45 treballadors es quedaren sense faena.

 

Per a l’esclariment dels fets s’ha pres declaració a molts testimonis i s’ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria de Sanitat. Una volta finalitzades les perquisicions fetes per part de la unitat investigadora, es va procedir a la detenció de les dos persones indicades com a presumptes autores d’un delicte d’extorsió. Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Guàrdia de Torrent, en l’Horta (València).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.