Dos homes detinguts per sis robatoris amb violència i intimidació a la província de València

Dos persones han sigut detingudes per sis robatoris amb violència i intimidació en diversos municipis de la província de València. La Guàrdia Civil de Cullera va iniciar les primeres investigacions el passat 30 d'octubre, després de l'atracament d'una gasolinera de Cullera, iniciant-se l'operació 'Efedra'. Les gestions van anar demostrant que aquests individus havien comés un fet similar a Alberic i un altre en Xàtiva, aquest últim atracament estava sent investigat per la Policia Nacional de Xàtiva, en el marc de l'operació “Blegue”, constituint-se un equip conjunt d'investigadors de les dos unitats per a unificar les investigacions. Gràcies a la minuciosa anàlisi de les imatges captades pels establiments objecte dels atracaments, la localització de testimonis, i l'ús d'altres tècniques d'investigació més complexes, es va poder determinar que aquests subjectes també havien sigut els autors d'atracaments a Xeraco i Tavernes de la Valldigna.

L'anàlisi de les abundants dades aportades per la Prefectura provincial de trànsit i el Grup d'Investigacions de Trànsit de la Guàrdia Civil van facilitar la identificació d'un dels vehicles utilitzats i de tal manera també la identitat del seu titular, orientant el focus de la investigació en aquesta persona. Després de tindre coneixement d'un atracament en un supermercat a Benifairó de la Valldigna, els investigadors dels dos cossos van establir un operatiu de tancament en la localitat d'Algemesí en la qual participen integrants de la Guàrdia Civil de Cullera i Policia Nacional de Xàtiva. En el moment de la detenció els autors ometeren ordres de la patrulla de la Policia Nacional, intentant donar-se a la fuga, però van aconseguir retindre'ls amb el cotxe patrulla, recuperant així; els diners sostrets, plaques de matricules doblegades, dos ganivets de grans dimensions, peces per a ocultar rostres, així com la retirada dels dos vehicles utilitzats en tots aquests fets. Posteriorment es va procedir a practicar dues diligències d'entrada i registre trobant totes les peces utilitzades en els diferents robatoris. La finalització de les investigacions va concloure el passat 27 de novembre gràcies a la col·laboració de la Guàrdia Civil de Cullera, de la Policia Nacional de Xàtiva i de la Prefectura provincial de trànsit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.