Dos homes detinguts per sis robatoris amb violència i intimidació a la província de València

Dos persones han sigut detingudes per sis robatoris amb violència i intimidació en diversos municipis de la província de València. La Guàrdia Civil de Cullera va iniciar les primeres investigacions el passat 30 d'octubre, després de l'atracament d'una gasolinera de Cullera, iniciant-se l'operació 'Efedra'. Les gestions van anar demostrant que aquests individus havien comés un fet similar a Alberic i un altre en Xàtiva, aquest últim atracament estava sent investigat per la Policia Nacional de Xàtiva, en el marc de l'operació “Blegue”, constituint-se un equip conjunt d'investigadors de les dos unitats per a unificar les investigacions. Gràcies a la minuciosa anàlisi de les imatges captades pels establiments objecte dels atracaments, la localització de testimonis, i l'ús d'altres tècniques d'investigació més complexes, es va poder determinar que aquests subjectes també havien sigut els autors d'atracaments a Xeraco i Tavernes de la Valldigna.

L'anàlisi de les abundants dades aportades per la Prefectura provincial de trànsit i el Grup d'Investigacions de Trànsit de la Guàrdia Civil van facilitar la identificació d'un dels vehicles utilitzats i de tal manera també la identitat del seu titular, orientant el focus de la investigació en aquesta persona. Després de tindre coneixement d'un atracament en un supermercat a Benifairó de la Valldigna, els investigadors dels dos cossos van establir un operatiu de tancament en la localitat d'Algemesí en la qual participen integrants de la Guàrdia Civil de Cullera i Policia Nacional de Xàtiva. En el moment de la detenció els autors ometeren ordres de la patrulla de la Policia Nacional, intentant donar-se a la fuga, però van aconseguir retindre'ls amb el cotxe patrulla, recuperant així; els diners sostrets, plaques de matricules doblegades, dos ganivets de grans dimensions, peces per a ocultar rostres, així com la retirada dels dos vehicles utilitzats en tots aquests fets. Posteriorment es va procedir a practicar dues diligències d'entrada i registre trobant totes les peces utilitzades en els diferents robatoris. La finalització de les investigacions va concloure el passat 27 de novembre gràcies a la col·laboració de la Guàrdia Civil de Cullera, de la Policia Nacional de Xàtiva i de la Prefectura provincial de trànsit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.