11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Dos homes detinguts per sis robatoris amb violència i intimidació a la província de València

Dos persones han sigut detingudes per sis robatoris amb violència i intimidació en diversos municipis de la província de València. La Guàrdia Civil de Cullera va iniciar les primeres investigacions el passat 30 d'octubre, després de l'atracament d'una gasolinera de Cullera, iniciant-se l'operació 'Efedra'. Les gestions van anar demostrant que aquests individus havien comés un fet similar a Alberic i un altre en Xàtiva, aquest últim atracament estava sent investigat per la Policia Nacional de Xàtiva, en el marc de l'operació “Blegue”, constituint-se un equip conjunt d'investigadors de les dos unitats per a unificar les investigacions. Gràcies a la minuciosa anàlisi de les imatges captades pels establiments objecte dels atracaments, la localització de testimonis, i l'ús d'altres tècniques d'investigació més complexes, es va poder determinar que aquests subjectes també havien sigut els autors d'atracaments a Xeraco i Tavernes de la Valldigna.

L'anàlisi de les abundants dades aportades per la Prefectura provincial de trànsit i el Grup d'Investigacions de Trànsit de la Guàrdia Civil van facilitar la identificació d'un dels vehicles utilitzats i de tal manera també la identitat del seu titular, orientant el focus de la investigació en aquesta persona. Després de tindre coneixement d'un atracament en un supermercat a Benifairó de la Valldigna, els investigadors dels dos cossos van establir un operatiu de tancament en la localitat d'Algemesí en la qual participen integrants de la Guàrdia Civil de Cullera i Policia Nacional de Xàtiva. En el moment de la detenció els autors ometeren ordres de la patrulla de la Policia Nacional, intentant donar-se a la fuga, però van aconseguir retindre'ls amb el cotxe patrulla, recuperant així; els diners sostrets, plaques de matricules doblegades, dos ganivets de grans dimensions, peces per a ocultar rostres, així com la retirada dels dos vehicles utilitzats en tots aquests fets. Posteriorment es va procedir a practicar dues diligències d'entrada i registre trobant totes les peces utilitzades en els diferents robatoris. La finalització de les investigacions va concloure el passat 27 de novembre gràcies a la col·laboració de la Guàrdia Civil de Cullera, de la Policia Nacional de Xàtiva i de la Prefectura provincial de trànsit.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.