Dos menors detinguts per furtar més de 100 coloms, valorats en 30.000 euros, en l’Horta Nord

 

La Guàrdia Civil de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València), ha detingut a dos menors d’edat per ser presumptes autors de 15 fets delictius, d’ells 14 robatoris amb força, a través d’escalament i 1 delicte de robatori amb força en grau de temptativa. 

 

L’Operació SOMOLAP es va iniciar el mes de desembre passat després de tindre coneixement de la comissió els robatoris amb força, a través d’escalament, en diferents clubs de columbicultura comesos en les localitats de Massamagrell, Albalat dels Sorells i la Pobla Farnals, totes elles en l’Horta Nord.

 

Els delictes es venien produint amb mètode paregut, en el que entraven escalant en el club de columbicultura i furtaven els coloms dels socis. S’ha tingut coneixement que en total s’han furtat més de cent coloms en menys de dos mesos.

 

Els coloms robats estan valorats en més de 30.000 euros

La busca i investigació de l’operació SOMOLAP ha sigut de gran complexitat tant amb motiu de produir-se els fets en diferents localitats de l’Horta Nord, com per ser presumptament comesos per menors d’edat, els que es movien en transport públic, motiu pel que passaven més desapercebuts i causaven menor sospita. Durant l’operació van ser sostrets més de cent coloms amb un valor aproximat d’uns 30.000 euros.

 

Amb motiu de l’explotació d’aquesta operació SOMOLAP, s’ha procedit a l’esclariment d’un total de quinze (15) fets delictius, catorze (14) d’ells robatori amb força amb escalament, i un (1) delicte de robatori amb força en grau de temptativa. Les diligències instruïdes han sigut remeses a la Fiscalia de Menors de València en ser competent la mateixa per l’edat dels presumptes autors.

Últimes notícies

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.

Detinguda a Borriana per furtar 20.000 euros i joies de la vivenda on l’havien acollida

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana una dona de 34 anys acusada de furtar 20.000 euros en efectiu i joies de la vivenda on estava acollida. Part de les joies sostretes s'haurien venut posteriorment en establiments de compravenda d'or de la mateixa localitat.

UGT-PV defensa les ajudes de la Generalitat al congrés de 2021 i es mostra sorpresa per la investigació

UGT-PV ha defensat la legalitat de les subvencions rebudes de la Generalitat per al 43 Congrés Confederal de 2021 a València i s’ha mostrat sorpresa per la investigació anunciada per l’Agència Antifrau, tot reivindicant la seua transparència i independència sindical.

La jutgessa de la DANA amplia sis mesos la investigació penal a Catarroja

La jutgessa de Catarroja ha acordat allargar sis mesos la investigació penal sobre la gestió de la DANA, amb el suport de la Fiscalia, per acabar declaracions i informes pendents. També ha rebutjat incloure com a víctima mortal una dona de 93 anys, en no vore’s relació directa entre la riada i la seua mort.

El PP assegura que Pérez Llorca no necessita ‘xapeta’ per a demostrar la seua faena

El síndic del PP, Nando Pastor, ha defensat que Juanfran Pérez Llorca no necessita ser proclamat formalment candidat per a revalidar la Presidència i ha carregat contra Diana Morant i Joan Baldoví.

Autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar les ajudes a l’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i es començaran a abonar a principis d’octubre. El ministre d’Hisenda, Arcadi España, també ha defensat el dret de vot dels espanyols afectats per la coneguda com a Llei de Néts.

Autònoms i empreses de Ceuta cobraran les ajudes a partir d’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i Hisenda preveu començar els pagaments a principis d’octubre. Els autònoms rebran 5.000 euros i les empreses, entre 10.000 i 150.000 euros.

Els arrossers valencians avisen que la seua faena ja no és rendible per l’alça dels costos

El sector arrosser valencià denuncia que el preu en origen és un 35 % inferior als costos de producció i alerta que molts llauradors es plantegen deixar de sembrar si no s’aturen les importacions massives i no es revisen les clàusules de salvaguarda europees.