Dos menors detinguts per furtar més de 100 coloms, valorats en 30.000 euros, en l’Horta Nord

 

La Guàrdia Civil de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València), ha detingut a dos menors d’edat per ser presumptes autors de 15 fets delictius, d’ells 14 robatoris amb força, a través d’escalament i 1 delicte de robatori amb força en grau de temptativa. 

 

L’Operació SOMOLAP es va iniciar el mes de desembre passat després de tindre coneixement de la comissió els robatoris amb força, a través d’escalament, en diferents clubs de columbicultura comesos en les localitats de Massamagrell, Albalat dels Sorells i la Pobla Farnals, totes elles en l’Horta Nord.

 

Els delictes es venien produint amb mètode paregut, en el que entraven escalant en el club de columbicultura i furtaven els coloms dels socis. S’ha tingut coneixement que en total s’han furtat més de cent coloms en menys de dos mesos.

 

Els coloms robats estan valorats en més de 30.000 euros

La busca i investigació de l’operació SOMOLAP ha sigut de gran complexitat tant amb motiu de produir-se els fets en diferents localitats de l’Horta Nord, com per ser presumptament comesos per menors d’edat, els que es movien en transport públic, motiu pel que passaven més desapercebuts i causaven menor sospita. Durant l’operació van ser sostrets més de cent coloms amb un valor aproximat d’uns 30.000 euros.

 

Amb motiu de l’explotació d’aquesta operació SOMOLAP, s’ha procedit a l’esclariment d’un total de quinze (15) fets delictius, catorze (14) d’ells robatori amb força amb escalament, i un (1) delicte de robatori amb força en grau de temptativa. Les diligències instruïdes han sigut remeses a la Fiscalia de Menors de València en ser competent la mateixa per l’edat dels presumptes autors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.