Dos operacions policials desmantellen dos grups organitzats de venda de droga a València

 

Agents de la Policia Nacional han realitzat dos operacions policials en les quals s’ha desarticulat dos grups organitzats dedicats a la venda de droga a toxicòmans en narcopisos de la província de València, i una altra en la qual s’ha desmantellat una plantació ‘indoor’ en un domicili del barri de Trànsits a València. En total 20 detinguts i 14 registres realitzats per agents de la Comissaria Sagunt.

  

Les investigacions es van iniciar al juny en tindre coneixement els policies que en el barri del Baladre de Sagunt, un home es podria estar dedicant a la venda de cocaïna.

    

Segons avançaven les investigacions els agents van comprovar l’existència de dos grups relacionats entre si, els quals tenien una sèrie de narcopisos a la província de València, on venien droga a persones toxicòmanes. Es van localitzar cinc a Sagunt, dos a València, tres a Manises, dos al Puig, un a Gilet i un altre a Riba-roja de Túria.

  

Una vegada concretat l’organigrama de la xarxa de distribució i determinats els principals integrants de les organitzacions, es van practicar 14 registres en domicilis, dels quals 11 es van fer simultàniament. L’operació es va saldar amb 20 detinguts, 192 grams de cocaïna, 9.600 grams de marihuana, 100 grams d’haixix, 24.500 euros, ferramentes i efectes per a la manipulació de la droga, dos vehicles i 15 telèfons mòbils intervinguts.

    

En aquesta operació policial s’han desmantellat diversos narcopisos, i detingut a 20 persones, d’origen espanyol a excepció d’una d’origen ghanés, com a presumptes autores dels delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. Els detinguts, tretze amb antecedents policials, han passat a disposició judicial, dels quals nou han anat a presó.

 

Una altra operació antidroga a Trànsits a València

  

Agents de la Policia Nacional han detingut a un jove, de 26 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, després de localitzar en el domicili que tenia arrendat una plantació ‘indoor’ de marihuana. Una patrulla va detectar l’olor que eixia del domicili ja que va acudir a l’edifici a una disputa veïnal.

  

Els investigadors van tindre coneixement que en un domicili d’un edifici de Trànsits es poguera estar cultivant marihuana ja que desprenia una forta olor. Una patrulla de seguretat ciutadana de la comissaria de Trànsits havia acudit a l’edifici per una disputa veïnal i va detectar la forta olor.

 

Els agents van esbrinar que encara que el domicili estava arrendat a un jove pel que sembla ningú vivia en el seu interior, les seues finestres estaven completament tancades i van detectar un consum d’electricitat. 

  

Uns dies més tard van realitzar una entrada i registre en el domicili localitzant en el seu interior 112 plantes de, pel que sembla, marihuana, amb un pes total de més de 20 quilograms, set llums, set transformadors, un deshumificador, dos filtres amb els seus extractors, un extractor d’aire, una bàscula de precisió i una fulla amb anotacions manuscrites relatives al cultiu.  

La mateixa vesprada del registre es va localitzar al responsable de la plantació i després de les comprovacions oportunes el van detindre com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública. El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.