Detingut a Elx l’amo d’una cadella per maltractament animal

Agents de la Policia Nacional en coordinació amb agents de la Policia Local d’Elx, van detindre a un home, de 27 anys, de nacionalitat espanyola, a l’amo de la gossa per cometre presumptament un delicte de maltractament animal.

Arran d’una denúncia formulada per una protectora d’animals en dependències policials, on deixava constància que, a principis de mes de juny, un home es va personar davant una clínica veterinària de la ciutat d’Elx, amb una cadella de tres mesos, sol·licitant assistència de les lesions que patia, manifestant que estes havien sigut causades per una baralla amb un altre gos.

Una vegada realitzades les primeres valoracions clíniques a l’animal, la facultativa va comprovar que les lesions eren de molta gravetat, patia hemorràgia nasal i ocular, tenia l’ull literalment fora de la seua òrbita, trencament d’ossos cranials i pèrdua de visió completa, manifestant que estes lesions no eren compatibles amb la mossegada de cap altre animal, però si compatibles amb lesions produïdes a causa de maltractament cap a l’animal.

Amb tota esta informació ràpidament es va activar el protocol contra el maltractament animal, per a això es va establir un operatiu conjunt, coordinat entre la Policia Nacional i la Policia Local d’Elx, on van iniciar una investigació per a esclarir estos fets.

Els agents es van entrevistar amb la veterinària, qui va manifestar que una vegada intervinguda quirúrgicament la cadella, es va posar en contacte telefònic amb el propietari de l’animal, per a informar-lo de la millora de l’animal, però que li quedarien seqüeles per a tota la vida per la gravetat de les lesions.

També el va informar de l’import pel cost de l’assistència realitzada, començant les contradiccions per part d’esta persona, manifestava que no era seu l’animal, que s’ho havia trobat al carrer i que no anava a recollir-lo i molt menys pagar res, deixant a l’animal en desemparament.

Els cossos policials després del realitzat totes les indagacions pertinents, van aconseguir localitzar al supòsit propietari de la cadella, procedint a la seua detenció com a presumpte autor de maltractament animal.

També van efectuar les comprovacions corresponents en el seu habitatge, per a esbrinar si posseïa més animals i saber en quines condicions, ja que la cadella lesionada no portava xip, sent d’obligat compliment per a estos animals.

La cadella va ser traslladada a l’Associació Protectora d’Animals “Huellas Salvadas de Elche”, lloc on es recupera lentament de les lesions produïdes.

Últimes notícies

Ricardo Llorca critica l’endarreriment del minimalisme a Espanya i presenta el seu Ofici de Caminantes

El compositor Ricardo Llorca presentarà a Madrid la gravació del seu oratori Ofici de Caminantes, inspirat en el camí de Sant Jaume, i lamenta el menyspreu al minimalisme a Espanya, que considera estancat des de fa dècades.

Desmantellat un punt de venda de droga enfront d’un col·legi a Torrent amb un detingut

La Policia Nacional ha desmantellat a Torrent un punt de venda de marihuana i haixix situat enfront d'un centre escolar i ha detingut a l'habitant del domicili com a presumpte autor d'un delicte contra la salut pública.

José Mourinho registra ‘The Special One’ com a marca per al seu negoci de vi

'The Special One', el sobrenom que acompanya a José Mourinho des dels seus anys en el Chelsea, es convertix també en la marca registrada amb la qual el tècnic portugués impulsa el seu projecte vinícola a la UE.

Un jutjat de Madrid fixa per a novembre el juí per la possible paternitat de Juan Carlos Calderón

Un jutjat de Majadahonda celebrarà el 4 de novembre el juí en el qual un professor de música valencià reclama que es reconega que és fill del compositor Juan Carlos Calderón, després d'onze anys de recopilació de proves.

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.