16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Detingut a Elx l’amo d’una cadella per maltractament animal

Agents de la Policia Nacional en coordinació amb agents de la Policia Local d’Elx, van detindre a un home, de 27 anys, de nacionalitat espanyola, a l’amo de la gossa per cometre presumptament un delicte de maltractament animal.

Arran d’una denúncia formulada per una protectora d’animals en dependències policials, on deixava constància que, a principis de mes de juny, un home es va personar davant una clínica veterinària de la ciutat d’Elx, amb una cadella de tres mesos, sol·licitant assistència de les lesions que patia, manifestant que estes havien sigut causades per una baralla amb un altre gos.

Una vegada realitzades les primeres valoracions clíniques a l’animal, la facultativa va comprovar que les lesions eren de molta gravetat, patia hemorràgia nasal i ocular, tenia l’ull literalment fora de la seua òrbita, trencament d’ossos cranials i pèrdua de visió completa, manifestant que estes lesions no eren compatibles amb la mossegada de cap altre animal, però si compatibles amb lesions produïdes a causa de maltractament cap a l’animal.

Amb tota esta informació ràpidament es va activar el protocol contra el maltractament animal, per a això es va establir un operatiu conjunt, coordinat entre la Policia Nacional i la Policia Local d’Elx, on van iniciar una investigació per a esclarir estos fets.

Els agents es van entrevistar amb la veterinària, qui va manifestar que una vegada intervinguda quirúrgicament la cadella, es va posar en contacte telefònic amb el propietari de l’animal, per a informar-lo de la millora de l’animal, però que li quedarien seqüeles per a tota la vida per la gravetat de les lesions.

També el va informar de l’import pel cost de l’assistència realitzada, començant les contradiccions per part d’esta persona, manifestava que no era seu l’animal, que s’ho havia trobat al carrer i que no anava a recollir-lo i molt menys pagar res, deixant a l’animal en desemparament.

Els cossos policials després del realitzat totes les indagacions pertinents, van aconseguir localitzar al supòsit propietari de la cadella, procedint a la seua detenció com a presumpte autor de maltractament animal.

També van efectuar les comprovacions corresponents en el seu habitatge, per a esbrinar si posseïa més animals i saber en quines condicions, ja que la cadella lesionada no portava xip, sent d’obligat compliment per a estos animals.

La cadella va ser traslladada a l’Associació Protectora d’Animals “Huellas Salvadas de Elche”, lloc on es recupera lentament de les lesions produïdes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.