12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Detingut a Elx l’amo d’una cadella per maltractament animal

Agents de la Policia Nacional en coordinació amb agents de la Policia Local d’Elx, van detindre a un home, de 27 anys, de nacionalitat espanyola, a l’amo de la gossa per cometre presumptament un delicte de maltractament animal.

Arran d’una denúncia formulada per una protectora d’animals en dependències policials, on deixava constància que, a principis de mes de juny, un home es va personar davant una clínica veterinària de la ciutat d’Elx, amb una cadella de tres mesos, sol·licitant assistència de les lesions que patia, manifestant que estes havien sigut causades per una baralla amb un altre gos.

Una vegada realitzades les primeres valoracions clíniques a l’animal, la facultativa va comprovar que les lesions eren de molta gravetat, patia hemorràgia nasal i ocular, tenia l’ull literalment fora de la seua òrbita, trencament d’ossos cranials i pèrdua de visió completa, manifestant que estes lesions no eren compatibles amb la mossegada de cap altre animal, però si compatibles amb lesions produïdes a causa de maltractament cap a l’animal.

Amb tota esta informació ràpidament es va activar el protocol contra el maltractament animal, per a això es va establir un operatiu conjunt, coordinat entre la Policia Nacional i la Policia Local d’Elx, on van iniciar una investigació per a esclarir estos fets.

Els agents es van entrevistar amb la veterinària, qui va manifestar que una vegada intervinguda quirúrgicament la cadella, es va posar en contacte telefònic amb el propietari de l’animal, per a informar-lo de la millora de l’animal, però que li quedarien seqüeles per a tota la vida per la gravetat de les lesions.

També el va informar de l’import pel cost de l’assistència realitzada, començant les contradiccions per part d’esta persona, manifestava que no era seu l’animal, que s’ho havia trobat al carrer i que no anava a recollir-lo i molt menys pagar res, deixant a l’animal en desemparament.

Els cossos policials després del realitzat totes les indagacions pertinents, van aconseguir localitzar al supòsit propietari de la cadella, procedint a la seua detenció com a presumpte autor de maltractament animal.

També van efectuar les comprovacions corresponents en el seu habitatge, per a esbrinar si posseïa més animals i saber en quines condicions, ja que la cadella lesionada no portava xip, sent d’obligat compliment per a estos animals.

La cadella va ser traslladada a l’Associació Protectora d’Animals “Huellas Salvadas de Elche”, lloc on es recupera lentament de les lesions produïdes.

Últimes notícies

El 112 gestiona 50 incidents per la borrasca Emilia i manté el seguiment en la Comunitat

El 112 ha gestionat al voltant de 50 incidents per les pluges i tempestes associades a la borrasca Emilia. Les alertes s'han rebaixat a groc en tota la Comunitat i el seguiment continua.

La Comunitat Valenciana es manté com la més endeutada amb el 40,5% del PIB

La Comunitat Valenciana es va mantindre com l'autonomia més endeutada: 40,5% del PIB. En termes absoluts suma 62.424 milions, només per darrere de Catalunya.

Pluges en la Comunitat Valenciana deixen un incendi per llamp i una teulada esfondrada a Vinaròs

La borrasca ha desencadenat quatre actuacions del Consorci de Castelló, amb tres avisos a Vinaròs per acovardisques, un incendi i una solsida. Alacant no ha registrat incidents.

Avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres en una hora

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per ruixats i tempestes, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en 12. El risc es repartix per províncies amb franges horàries diferenciades.

UPV i UV reprenen les classes presencials després de passar l’alerta a nivell groc

Les universitats de València reprenen hui l'activitat lectiva presencial en normalitzar-se les alertes meteorològiques. La UV torna a les 15.00 i la UPV a les 14.00 a València i Gandia.

Revolta nega desviament de diners després de la dana i acusa a Vox de voler controlar-la

L'organització juvenil rebutja irregularitats en els fons per a l'emergència de València i atribuïx les denúncies a una maniobra política de part de Vox. Anuncia que publicarà una auditoria externa per a acreditar la seua gestió.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 l/m²

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per precipitacions intenses i tempestes. El litoral de Castelló concentrarà els majors acumulats, amb 30 l/m² en una hora i 80 en 12.

Pérez Llorca diu que la comissió de la DANA li decep per ‘vendre un relat’

Juanfran Pérez Llorca ha dit que la investigació sobre la DANA de València li està decebent perquè, al seu juí, els grups busquen vendre un relat. Ha evitat pronunciar-se sobre Salomé Pradas i ha criticat que la comissió avance en paral·lel a causes judicials.