9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Detingut a Elx l’amo d’una cadella per maltractament animal

Agents de la Policia Nacional en coordinació amb agents de la Policia Local d’Elx, van detindre a un home, de 27 anys, de nacionalitat espanyola, a l’amo de la gossa per cometre presumptament un delicte de maltractament animal.

Arran d’una denúncia formulada per una protectora d’animals en dependències policials, on deixava constància que, a principis de mes de juny, un home es va personar davant una clínica veterinària de la ciutat d’Elx, amb una cadella de tres mesos, sol·licitant assistència de les lesions que patia, manifestant que estes havien sigut causades per una baralla amb un altre gos.

Una vegada realitzades les primeres valoracions clíniques a l’animal, la facultativa va comprovar que les lesions eren de molta gravetat, patia hemorràgia nasal i ocular, tenia l’ull literalment fora de la seua òrbita, trencament d’ossos cranials i pèrdua de visió completa, manifestant que estes lesions no eren compatibles amb la mossegada de cap altre animal, però si compatibles amb lesions produïdes a causa de maltractament cap a l’animal.

Amb tota esta informació ràpidament es va activar el protocol contra el maltractament animal, per a això es va establir un operatiu conjunt, coordinat entre la Policia Nacional i la Policia Local d’Elx, on van iniciar una investigació per a esclarir estos fets.

Els agents es van entrevistar amb la veterinària, qui va manifestar que una vegada intervinguda quirúrgicament la cadella, es va posar en contacte telefònic amb el propietari de l’animal, per a informar-lo de la millora de l’animal, però que li quedarien seqüeles per a tota la vida per la gravetat de les lesions.

També el va informar de l’import pel cost de l’assistència realitzada, començant les contradiccions per part d’esta persona, manifestava que no era seu l’animal, que s’ho havia trobat al carrer i que no anava a recollir-lo i molt menys pagar res, deixant a l’animal en desemparament.

Els cossos policials després del realitzat totes les indagacions pertinents, van aconseguir localitzar al supòsit propietari de la cadella, procedint a la seua detenció com a presumpte autor de maltractament animal.

També van efectuar les comprovacions corresponents en el seu habitatge, per a esbrinar si posseïa més animals i saber en quines condicions, ja que la cadella lesionada no portava xip, sent d’obligat compliment per a estos animals.

La cadella va ser traslladada a l’Associació Protectora d’Animals “Huellas Salvadas de Elche”, lloc on es recupera lentament de les lesions produïdes.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.