17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Detinguts a Elx dos especialistes en drogues de disseny

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Elx a dos persones, un home i una dona, ambdós de nacionalitat espanyola, de 29 i 30 anys, per delictes relacionats amb el tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes.

Agents pertanyents al Grup d’Estupefaents de la Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional a Elx van centrar una investigació sobre una persona que suposadament podria estar dedicant-se a la distribució de substàncies estupefaents a l’esmentada ciutat.

Després de mesos d’investigació i múltiples vigilàncies discretes realitzades sobre l’investigat, els policies van descobrir que esta persona, juntament amb la seua dona, es dedicaven presumptament a la venda i distribució de cocaïna, marihuana, així com un altre tipus de droga de recent presència al mercat il·lícit anomenada vulgarment amb el nom de “cocaïna rosa“.

Amb tota la informació recopilada, els agents dins del marc d’un dispositiu de prevenció contra la delinqüència i el tràfic de drogues a la ciutat, van procedir a la detenció de les dos persones implicades presumptament en tràfic de drogues, mentre anaven a bord d’un vehicle.

Després d’una minuciosa inspecció realitzada sobre l’automòbil, els agents van localitzar a la part posterior de l’equip de música, un compartiment on ocultaven 4.500 euros fraccionats en bitllets, presumptament procedent del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents.

Continuant la línia de la investigació, els encarregats del cas amb autorització judicial van dur a terme l’entrada i registre de dos habitatges dels detinguts, ubicades a les localitats alacantines de Bigastro i en Catral.

Els policies van comprovar que un dels habitatges disposava de grans mesures de seguretat, tenia col·locades càmeres de seguretat per tenir un control total del perímetre exterior, i a l’interior de l’immoble van descobrir que estava perfectament dissenyada per a albergar una plantació de marihuana a gran escala i tota la instal·lació que disposava l’immoble es trobava enganxada il·legalment al fluid elèctric.

En el registre de l’altre habitatge, van localitzar i van intervenir 300 grams de “cocaïna rosa“, 7 grams de cocaïna, 2 pistoles de 9 mm parabellum i 148 cartutxos, un puny americà, un “taser”, una navalla de grans dimensions, una escopeta d’aire comprimit, diversos útils relacionats amb la pesada i tall de la substància estupefaent i 1.200 euros en efectiu.

La droga intervinguda anomenada “Tusi” és una nova droga de disseny
La substància rosàcia intervinguda, es tracta d’un tipus de droga de disseny, denominada com “Tusi” o “cocaïna rosa”, i que és potencialment més perillosa per l’alt nivell d’addicció que genera, considerada una droga d’elit pel seu alt preu de venda en el mercat negre.

Els dos detinguts van ser posats a disposició del Jutjat en Funcions de Guàrdia de la ciutat d’Orihuela, Que va decretar l’ingrés a presó d’un d’ells.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé espera que Pérez Llorca anuncie el cessament de Barcala este dimecres

La delegada del Govern reclama al president que demane la dimissió de Luis Barcala i l'a part de tots els seus càrrecs orgànics en la primera sessió de control. Emmarca la seua exigència en la polèmica per l'adjudicació de vivenda pública i critica el model del PP.

Ramazani passa de l’ostracisme als gols decisius al València

L'extrem belga, cedit pel Leeds, ha transformat el seu rol amb dos punts clau en la segona volta. De suplent habitual a tercer màxim golejador del València.

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.