Detinguts a Elx dos especialistes en drogues de disseny

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Elx a dos persones, un home i una dona, ambdós de nacionalitat espanyola, de 29 i 30 anys, per delictes relacionats amb el tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes.

Agents pertanyents al Grup d’Estupefaents de la Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional a Elx van centrar una investigació sobre una persona que suposadament podria estar dedicant-se a la distribució de substàncies estupefaents a l’esmentada ciutat.

Després de mesos d’investigació i múltiples vigilàncies discretes realitzades sobre l’investigat, els policies van descobrir que esta persona, juntament amb la seua dona, es dedicaven presumptament a la venda i distribució de cocaïna, marihuana, així com un altre tipus de droga de recent presència al mercat il·lícit anomenada vulgarment amb el nom de «cocaïna rosa«.

Amb tota la informació recopilada, els agents dins del marc d’un dispositiu de prevenció contra la delinqüència i el tràfic de drogues a la ciutat, van procedir a la detenció de les dos persones implicades presumptament en tràfic de drogues, mentre anaven a bord d’un vehicle.

Després d’una minuciosa inspecció realitzada sobre l’automòbil, els agents van localitzar a la part posterior de l’equip de música, un compartiment on ocultaven 4.500 euros fraccionats en bitllets, presumptament procedent del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents.

Continuant la línia de la investigació, els encarregats del cas amb autorització judicial van dur a terme l’entrada i registre de dos habitatges dels detinguts, ubicades a les localitats alacantines de Bigastro i en Catral.

Els policies van comprovar que un dels habitatges disposava de grans mesures de seguretat, tenia col·locades càmeres de seguretat per tenir un control total del perímetre exterior, i a l’interior de l’immoble van descobrir que estava perfectament dissenyada per a albergar una plantació de marihuana a gran escala i tota la instal·lació que disposava l’immoble es trobava enganxada il·legalment al fluid elèctric.

En el registre de l’altre habitatge, van localitzar i van intervenir 300 grams de «cocaïna rosa«, 7 grams de cocaïna, 2 pistoles de 9 mm parabellum i 148 cartutxos, un puny americà, un «taser», una navalla de grans dimensions, una escopeta d’aire comprimit, diversos útils relacionats amb la pesada i tall de la substància estupefaent i 1.200 euros en efectiu.

La droga intervinguda anomenada «Tusi» és una nova droga de disseny
La substància rosàcia intervinguda, es tracta d’un tipus de droga de disseny, denominada com «Tusi» o «cocaïna rosa», i que és potencialment més perillosa per l’alt nivell d’addicció que genera, considerada una droga d’elit pel seu alt preu de venda en el mercat negre.

Els dos detinguts van ser posats a disposició del Jutjat en Funcions de Guàrdia de la ciutat d’Orihuela, Que va decretar l’ingrés a presó d’un d’ells.

Últimes notícies

El Govern català critica la violència policial contra un aficionat del Barça a Elx

La portaveu del Govern català, Sílvia Paneque, ha censurat la violència policial contra un seguidor del Barça a qui agents de la Policia Nacional van pegar després de retirar-li una estelada abans del partit a Elx. La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha comunicat a l’executiu català que ha obert una investigació interna i que no hi havia cap ordre específica de requisar estes banderes.

Tres detinguts per una onada de robatoris en camps i granges d’Almassora i Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de 40 a 44 anys relacionats amb diversos robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes d’Almassora i Cabanes, on es van emportar dos vedells i combustible, coure i altres objectes. Els detinguts ja han passat a disposició judicial.

El Port de València duplicarà la seua potència elèctrica amb una nova subestació

El Port de València ha posat en marxa els tràmits per a construir una nova subestació elèctrica de 110 megavats que duplicarà la seua capacitat de subministrament i millorarà la fiabilitat operativa i ambiental del recinte portuari.

Les Arts programa una temporada 2026-2027 amb grans dives de l’òpera a València

La temporada 2026-2027 del Palau de Les Arts tindrà una presència femenina destacada en òperes, sarsuela i recitals, amb noms com Cecilia Bartoli, Lise Davidsen o Lisette Oropesa i la venda d’entrades ja oberta.

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.