9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Detinguts a Elx dos especialistes en drogues de disseny

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Elx a dos persones, un home i una dona, ambdós de nacionalitat espanyola, de 29 i 30 anys, per delictes relacionats amb el tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes.

Agents pertanyents al Grup d’Estupefaents de la Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional a Elx van centrar una investigació sobre una persona que suposadament podria estar dedicant-se a la distribució de substàncies estupefaents a l’esmentada ciutat.

Després de mesos d’investigació i múltiples vigilàncies discretes realitzades sobre l’investigat, els policies van descobrir que esta persona, juntament amb la seua dona, es dedicaven presumptament a la venda i distribució de cocaïna, marihuana, així com un altre tipus de droga de recent presència al mercat il·lícit anomenada vulgarment amb el nom de “cocaïna rosa“.

Amb tota la informació recopilada, els agents dins del marc d’un dispositiu de prevenció contra la delinqüència i el tràfic de drogues a la ciutat, van procedir a la detenció de les dos persones implicades presumptament en tràfic de drogues, mentre anaven a bord d’un vehicle.

Després d’una minuciosa inspecció realitzada sobre l’automòbil, els agents van localitzar a la part posterior de l’equip de música, un compartiment on ocultaven 4.500 euros fraccionats en bitllets, presumptament procedent del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents.

Continuant la línia de la investigació, els encarregats del cas amb autorització judicial van dur a terme l’entrada i registre de dos habitatges dels detinguts, ubicades a les localitats alacantines de Bigastro i en Catral.

Els policies van comprovar que un dels habitatges disposava de grans mesures de seguretat, tenia col·locades càmeres de seguretat per tenir un control total del perímetre exterior, i a l’interior de l’immoble van descobrir que estava perfectament dissenyada per a albergar una plantació de marihuana a gran escala i tota la instal·lació que disposava l’immoble es trobava enganxada il·legalment al fluid elèctric.

En el registre de l’altre habitatge, van localitzar i van intervenir 300 grams de “cocaïna rosa“, 7 grams de cocaïna, 2 pistoles de 9 mm parabellum i 148 cartutxos, un puny americà, un “taser”, una navalla de grans dimensions, una escopeta d’aire comprimit, diversos útils relacionats amb la pesada i tall de la substància estupefaent i 1.200 euros en efectiu.

La droga intervinguda anomenada “Tusi” és una nova droga de disseny
La substància rosàcia intervinguda, es tracta d’un tipus de droga de disseny, denominada com “Tusi” o “cocaïna rosa”, i que és potencialment més perillosa per l’alt nivell d’addicció que genera, considerada una droga d’elit pel seu alt preu de venda en el mercat negre.

Els dos detinguts van ser posats a disposició del Jutjat en Funcions de Guàrdia de la ciutat d’Orihuela, Que va decretar l’ingrés a presó d’un d’ells.

Últimes notícies

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.