7.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Detinguts a Elx dos especialistes en drogues de disseny

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Elx a dos persones, un home i una dona, ambdós de nacionalitat espanyola, de 29 i 30 anys, per delictes relacionats amb el tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes.

Agents pertanyents al Grup d’Estupefaents de la Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional a Elx van centrar una investigació sobre una persona que suposadament podria estar dedicant-se a la distribució de substàncies estupefaents a l’esmentada ciutat.

Després de mesos d’investigació i múltiples vigilàncies discretes realitzades sobre l’investigat, els policies van descobrir que esta persona, juntament amb la seua dona, es dedicaven presumptament a la venda i distribució de cocaïna, marihuana, així com un altre tipus de droga de recent presència al mercat il·lícit anomenada vulgarment amb el nom de “cocaïna rosa“.

Amb tota la informació recopilada, els agents dins del marc d’un dispositiu de prevenció contra la delinqüència i el tràfic de drogues a la ciutat, van procedir a la detenció de les dos persones implicades presumptament en tràfic de drogues, mentre anaven a bord d’un vehicle.

Després d’una minuciosa inspecció realitzada sobre l’automòbil, els agents van localitzar a la part posterior de l’equip de música, un compartiment on ocultaven 4.500 euros fraccionats en bitllets, presumptament procedent del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents.

Continuant la línia de la investigació, els encarregats del cas amb autorització judicial van dur a terme l’entrada i registre de dos habitatges dels detinguts, ubicades a les localitats alacantines de Bigastro i en Catral.

Els policies van comprovar que un dels habitatges disposava de grans mesures de seguretat, tenia col·locades càmeres de seguretat per tenir un control total del perímetre exterior, i a l’interior de l’immoble van descobrir que estava perfectament dissenyada per a albergar una plantació de marihuana a gran escala i tota la instal·lació que disposava l’immoble es trobava enganxada il·legalment al fluid elèctric.

En el registre de l’altre habitatge, van localitzar i van intervenir 300 grams de “cocaïna rosa“, 7 grams de cocaïna, 2 pistoles de 9 mm parabellum i 148 cartutxos, un puny americà, un “taser”, una navalla de grans dimensions, una escopeta d’aire comprimit, diversos útils relacionats amb la pesada i tall de la substància estupefaent i 1.200 euros en efectiu.

La droga intervinguda anomenada “Tusi” és una nova droga de disseny
La substància rosàcia intervinguda, es tracta d’un tipus de droga de disseny, denominada com “Tusi” o “cocaïna rosa”, i que és potencialment més perillosa per l’alt nivell d’addicció que genera, considerada una droga d’elit pel seu alt preu de venda en el mercat negre.

Els dos detinguts van ser posats a disposició del Jutjat en Funcions de Guàrdia de la ciutat d’Orihuela, Que va decretar l’ingrés a presó d’un d’ells.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.