Localitzen a Elx la major granja il·legal de gossos de raça

Després de diverses setmanes d’investigació la Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) de la policia local d’Elx, en col·laboració de la regidoria de Sanitat i Benestar Animal, ha localitzat una granja il·legal de gossos de raça que portava exercint l’activitat de cria i venda durant diversos anys sense les corresponents autoritzacions administratives. Els fets han tingut lloc en una finca les instal·lacions de la qual incompleixen la normativa urbanística.

 

Durant els esbrinaments els agents van aconseguir interceptar la venda d’un dels animals a un particular per un import de 1.200 euros, la qual cosa va portar a les autoritats a la localització exacta de les instal·lacions on s’estava exercint l’activitat.

 

En el lloc es van trobar 137 gossos en diferents zones separats per edat, sexe, i sales de paritori. Una vegada revisada tota la documentació en el moment de la inspecció, es va comprovar que el presumpte autor dels fets manca de llicència d’activitat, llicència ambiental, assegurança de responsabilitat civil, declaració de nucli zoològic i certificat de compatibilitat urbanística.

 

Segons la normativa per les infraccions detectades, la persona implicada s’enfronta a sancions que oscil·len de 6.000 a 18.000 euros, a la clausura temporal de les instal·lacions per un període màxim de cinc anys i a la prohibició d’adquirir altres animals per un termini d’1 a 10 anys no excloent aquestes infraccions la responsabilitat civil o penal que pogueren correspondre-li.

Últimes notícies

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en els pròxims deu anys

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint llargmetratges en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, consolidant el complex com a pol audiovisual europeu.

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.