Localitzen a Elx la major granja il·legal de gossos de raça

Després de diverses setmanes d’investigació la Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) de la policia local d’Elx, en col·laboració de la regidoria de Sanitat i Benestar Animal, ha localitzat una granja il·legal de gossos de raça que portava exercint l’activitat de cria i venda durant diversos anys sense les corresponents autoritzacions administratives. Els fets han tingut lloc en una finca les instal·lacions de la qual incompleixen la normativa urbanística.

 

Durant els esbrinaments els agents van aconseguir interceptar la venda d’un dels animals a un particular per un import de 1.200 euros, la qual cosa va portar a les autoritats a la localització exacta de les instal·lacions on s’estava exercint l’activitat.

 

En el lloc es van trobar 137 gossos en diferents zones separats per edat, sexe, i sales de paritori. Una vegada revisada tota la documentació en el moment de la inspecció, es va comprovar que el presumpte autor dels fets manca de llicència d’activitat, llicència ambiental, assegurança de responsabilitat civil, declaració de nucli zoològic i certificat de compatibilitat urbanística.

 

Segons la normativa per les infraccions detectades, la persona implicada s’enfronta a sancions que oscil·len de 6.000 a 18.000 euros, a la clausura temporal de les instal·lacions per un període màxim de cinc anys i a la prohibició d’adquirir altres animals per un termini d’1 a 10 anys no excloent aquestes infraccions la responsabilitat civil o penal que pogueren correspondre-li.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.

València Basket i Panathinaikos inicien en el Roig Arena el seu pols per la Final a Quatre

València Basket i Panathinaikos arranquen en el Roig Arena una sèrie de quarts de final de l'Eurolliga al millor de cinc, amb avantatge de pista per al conjunt taronja després de la seua brillant fase regular.

Les sabatilles de carboni impulsen la revolució de la marató liderada per Sawe

El kenià Sabastian Sawe trenca la barrera de les dos hores en marató i consolida una nova era marcada per les sabatilles de carboni i l'avanç en entrenament i recuperació.

Els regants del Tajo-Segura culpen a l’Estat del conflicte pel transvasament

Els regants del Tajo-Segura acusen l'Estat d'alimentar la divisió entre comunitats i de planificar l'aigua amb criteris electorals, perjudicant el transvasament.