Empitjora l’estat de salut de Zaplana i és ingressat en La Fe

 

Les últimes informacions sobre l’estat d’Eduardo Zaplana asseguren que l’estat de salut de l’exministre del PP és molt preocupant i en les últimes hores ha empitjorat. Eduardo Zaplana es troba diagnosticat de leucèmia i en presó provisional sense fiança des del passat 24 de maig. Segons fon pròximes al seu entorn, Zaplana té un risc de morir en la presó pròxim al 100% segons l’informe mèdic. Segons ha avançat ‘Telecinco’ les últimes notícies assenyalen que Zaplana ha ingressat en aïllament en l’Hospital La Fe de València, ja que ha empitjorat considerablement el seu estat de salut. 

Aquestes mateixes fonts informen que el sistema immunològic del polític es troba baix de defenses i especialment vulnerable, cosa que podrà fer que contraguera ràpidament qualsevol malaltia. El metge de l’hospital La Fe de València encarregat de tractar a l’exdirigent del PP critica la decisió dels magistrats de mantindre en presó provisional des de maig a Zaplana, qualificant el seu criteri «d’inhumà». 

Com és sabut, l’exministre del PP i exdirectiu de Telefònica està acusat d’una desena de delictes de corrupció per la qual cosa la fiscalia estima que existix un alt risc de fuga si abandona la presó, aprofitant l’enorme quantitat de diners defraudats que presumptament manté ocults a l’estranger. Eduardo Zaplana, segons sembla, acudix cada quinze dies a l’Hospital La Fe de València per a revisions i per a realitzar-se proves mèdiques per a la seua leucèmia, malaltia que patix des de 2015 quan es va sotmetre a un transplantament de mèdul·la. Els advocats han presentat ja quatre recursos, tots ells rebutjats, per a demanar la posada en llibertat o l’arrest domiciliari al·legant un «deteriorament acusat» de l’estat de salut de l’exministre.

 

 

Últimes notícies

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.