Empitjora l’estat de salut de Zaplana i és ingressat en La Fe

 

Les últimes informacions sobre l’estat d’Eduardo Zaplana asseguren que l’estat de salut de l’exministre del PP és molt preocupant i en les últimes hores ha empitjorat. Eduardo Zaplana es troba diagnosticat de leucèmia i en presó provisional sense fiança des del passat 24 de maig. Segons fon pròximes al seu entorn, Zaplana té un risc de morir en la presó pròxim al 100% segons l’informe mèdic. Segons ha avançat ‘Telecinco’ les últimes notícies assenyalen que Zaplana ha ingressat en aïllament en l’Hospital La Fe de València, ja que ha empitjorat considerablement el seu estat de salut. 

Aquestes mateixes fonts informen que el sistema immunològic del polític es troba baix de defenses i especialment vulnerable, cosa que podrà fer que contraguera ràpidament qualsevol malaltia. El metge de l’hospital La Fe de València encarregat de tractar a l’exdirigent del PP critica la decisió dels magistrats de mantindre en presó provisional des de maig a Zaplana, qualificant el seu criteri «d’inhumà». 

Com és sabut, l’exministre del PP i exdirectiu de Telefònica està acusat d’una desena de delictes de corrupció per la qual cosa la fiscalia estima que existix un alt risc de fuga si abandona la presó, aprofitant l’enorme quantitat de diners defraudats que presumptament manté ocults a l’estranger. Eduardo Zaplana, segons sembla, acudix cada quinze dies a l’Hospital La Fe de València per a revisions i per a realitzar-se proves mèdiques per a la seua leucèmia, malaltia que patix des de 2015 quan es va sotmetre a un transplantament de mèdul·la. Els advocats han presentat ja quatre recursos, tots ells rebutjats, per a demanar la posada en llibertat o l’arrest domiciliari al·legant un «deteriorament acusat» de l’estat de salut de l’exministre.

 

 

Últimes notícies

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.

L’alcaldessa de Carlet nega telefonades d’Emergències el dia de la dana i relata les seues gestions per Forata

Laura Sáez ha explicat davant la jutgessa que no va rebre telefonades d’Emergències el dia de la dana, però sí correus, i que va parlar diverses vegades amb Miguel Polo (CHJ) pel risc del pantà de Forata.
FILMOTECA D'ESTIU