10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Desmantellen una empresa clandestina a Alcoi on explotaven els seus treballadors

 

La Policia Nacional ha detingut un home, marroquí de 43 anys, per un delicte contra els Drets dels Treballadors i Tracta d’Éssers Humans a Alcoi.

La investigació va ser iniciada per la Brigada d’Estrangeria de la Comissaria d’Alcoi el mes de juny, després de rebre una informació anònima en què s’adonava d’una possible activitat il·legal a una nau industrial.

En el transcurs de la investigació es va prendre declaració a una víctima d’explotació laboral que va anar voluntàriament a la Comissària de la Policia Nacional, on va denunciar haver estat explotada laboralment a l’interior de la nau investigada, situada a un polígon industrial de la ciutat d’Alcoi.

La víctima de nacionalitat marroquina, segons va relatar, des que va arribar a Espanya procedent del seu país, havia treballat per a un empresari del sector del tèxtil, concretament en el reciclatge de roba, amb la promesa d’un contracte laboral, trobant-se en situació irregular al nostre país, i realitzant les seues funcions en condicions de semi esclavatge.

Segons el denunciant, l’empresari li feia treballar set dies a la setmana, en horari de matí i vesprada, per això rebia un salari setmanal de 150 euros.

De la mateixa manera, va manifestar haver estat pernoctant a la nau en un matalàs a terra juntament amb els sacs de roba i menjant el que portava una altra treballadora, la qual es trobava en circumstàncies laborals similars.

Tots dos rebien instruccions de l’empresari, de no obrir ningú sota cap circumstància i avisar-lo si detectaven qualsevol moviment estrany de vehicles que pogués suposar la presència de la policia o de la inspecció de treball.

Un cop va fugir i va abandonar la nau la víctima, va ser amenaçat per l’empresari, que estava en possessió del passaport, amb enviar la seua documentació al Marroc on tenia contactes i en patiria les conseqüències si era expulsat.

Els investigadors després d’identificar l’empresari van poder comprovar que, de manera molt discreta, es realitzava una activitat empresarial irregular relacionada amb el reciclatge de tèxtils a l’interior de la nau investigada.

Inspecció de la nau industrial i detenció de l’empresari

 

Realitzades totes les indagacions policials necessàries, agents de la Brigada d’Estrangeria de la Policia Nacional d’Alcoi al marc d’un dispositiu policial procedeixen a fer una entrada i inspecció a la nau localitzant a l’interior a dos treballadors amagats al seu interior, un home de 28 anys i una dona de 42 anys, tots dos de nacionalitat marroquina.

Els treballadors, també estrangers en situació irregular, realitzaven la seua tasca de selecció i tall del tèxtil reciclat sense cap mesura de seguretat, mancant de ventilació la nau ni mitjans de protecció i cobrant per això sous mínims sense cap contracte ni cap assegurança.

A l’interior de la nau es va recuperar el passaport i la documentació de la víctima fugida i es va poder constatar les condicions en què pernoctava i va viure durant la seua estada a la nau.

El detingut, un home marroquí de 43 anys, va ser traslladat a dependències de la Policia Nacional a Alcoi on va estar fins a concloure les gestions necessàries i prestar declaració com a detingut.

Amb esta, ja és la segona operació desenvolupada per agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi en relació amb delictes contra els drets dels treballadors en menys de dos mesos, després d’haver detingut al mes d’octubre un altre empresari per fets molt similars.
 

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.