Desmantellen una empresa clandestina a Alcoi on explotaven els seus treballadors

 

La Policia Nacional ha detingut un home, marroquí de 43 anys, per un delicte contra els Drets dels Treballadors i Tracta d’Éssers Humans a Alcoi.

La investigació va ser iniciada per la Brigada d’Estrangeria de la Comissaria d’Alcoi el mes de juny, després de rebre una informació anònima en què s’adonava d’una possible activitat il·legal a una nau industrial.

En el transcurs de la investigació es va prendre declaració a una víctima d’explotació laboral que va anar voluntàriament a la Comissària de la Policia Nacional, on va denunciar haver estat explotada laboralment a l’interior de la nau investigada, situada a un polígon industrial de la ciutat d’Alcoi.

La víctima de nacionalitat marroquina, segons va relatar, des que va arribar a Espanya procedent del seu país, havia treballat per a un empresari del sector del tèxtil, concretament en el reciclatge de roba, amb la promesa d’un contracte laboral, trobant-se en situació irregular al nostre país, i realitzant les seues funcions en condicions de semi esclavatge.

Segons el denunciant, l’empresari li feia treballar set dies a la setmana, en horari de matí i vesprada, per això rebia un salari setmanal de 150 euros.

De la mateixa manera, va manifestar haver estat pernoctant a la nau en un matalàs a terra juntament amb els sacs de roba i menjant el que portava una altra treballadora, la qual es trobava en circumstàncies laborals similars.

Tots dos rebien instruccions de l’empresari, de no obrir ningú sota cap circumstància i avisar-lo si detectaven qualsevol moviment estrany de vehicles que pogués suposar la presència de la policia o de la inspecció de treball.

Un cop va fugir i va abandonar la nau la víctima, va ser amenaçat per l’empresari, que estava en possessió del passaport, amb enviar la seua documentació al Marroc on tenia contactes i en patiria les conseqüències si era expulsat.

Els investigadors després d’identificar l’empresari van poder comprovar que, de manera molt discreta, es realitzava una activitat empresarial irregular relacionada amb el reciclatge de tèxtils a l’interior de la nau investigada.

Inspecció de la nau industrial i detenció de l’empresari

 

Realitzades totes les indagacions policials necessàries, agents de la Brigada d’Estrangeria de la Policia Nacional d’Alcoi al marc d’un dispositiu policial procedeixen a fer una entrada i inspecció a la nau localitzant a l’interior a dos treballadors amagats al seu interior, un home de 28 anys i una dona de 42 anys, tots dos de nacionalitat marroquina.

Els treballadors, també estrangers en situació irregular, realitzaven la seua tasca de selecció i tall del tèxtil reciclat sense cap mesura de seguretat, mancant de ventilació la nau ni mitjans de protecció i cobrant per això sous mínims sense cap contracte ni cap assegurança.

A l’interior de la nau es va recuperar el passaport i la documentació de la víctima fugida i es va poder constatar les condicions en què pernoctava i va viure durant la seua estada a la nau.

El detingut, un home marroquí de 43 anys, va ser traslladat a dependències de la Policia Nacional a Alcoi on va estar fins a concloure les gestions necessàries i prestar declaració com a detingut.

Amb esta, ja és la segona operació desenvolupada per agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi en relació amb delictes contra els drets dels treballadors en menys de dos mesos, després d’haver detingut al mes d’octubre un altre empresari per fets molt similars.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El juí a Rafa Mir per presumpta agressió sexual es fixa per al 28 de maig

L'Audiència Provincial de València ha assenyalat el 28 de maig per al juí a Rafa Mir i Pablo Jara per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, amb una forta petició de pena per part de la Fiscalia i la defensa reclamant la lliure absolució.

Elx busca la salvació recolzat en els dols directes i un calendari favorable

L'Elx s'aferra als enfrontaments directes i a un calendari amb rivals sense pressió per a sumar almenys 10 punts en les set jornades restants i assegurar la permanència.

Atracament a un banc a Benetússer amb les netejadores emmanillades

La Guàrdia Civil investiga l'atracament a una sucursal bancària a Benetússer, on tres hòmens encaputxats van accedir per un butró i van emmanillar a les empleades de la neteja.

Catalá sosté la legalitat de l’Ajuntament després de l’obertura de diligències per prevaricació

María José Catalá assegura que la investigació de la Fiscalia Anticorrupció per presumpta prevaricació i tràfic d'influències és un tràmit habitual i defén la transparència en la recol·locació de personal de l'extint Consorci València 2007.

Anticorrupció obri una investigació a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta trama de col·locacions

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres càrrecs i funcionaris per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en processos de selecció de personal denunciats per Compromís i la IGAE.

Cinc dels sis tècnics citats no acudixen a la comissió per les vivendes públiques d’Alacant

Cinc dels sis tècnics municipals citats a la comissió que investiga l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan no han comparegut, generant crítiques de l'oposició per falta de transparència i accés a la documentació.

PHotoESPAÑA 2026 aposta per una mirada femenina i experimental amb més de 300 artistes

PHotoESPAÑA 2026 reunix l'obra de més de 300 artistes en prop de cent exposicions amb una marcada perspectiva femenina i una forta vocació experimental. Madrid és l'epicentre d'un festival que s'estén per altres ciutats espanyoles i arriba fins a Asunción.

Bernabé vincula la investigació al Consorci València 2007 amb la mala gestió que, assegura, torna amb el PP

Pilar Bernabé recorda el rescat del Consorci València 2007 i la condonació de 400 milions mentres lamenta que la Fiscalia investigue de nou possibles irregularitats en la gestió sota l'actual govern municipal.