13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Desmantellen una empresa clandestina a Alcoi on explotaven els seus treballadors

 

La Policia Nacional ha detingut un home, marroquí de 43 anys, per un delicte contra els Drets dels Treballadors i Tracta d’Éssers Humans a Alcoi.

La investigació va ser iniciada per la Brigada d’Estrangeria de la Comissaria d’Alcoi el mes de juny, després de rebre una informació anònima en què s’adonava d’una possible activitat il·legal a una nau industrial.

En el transcurs de la investigació es va prendre declaració a una víctima d’explotació laboral que va anar voluntàriament a la Comissària de la Policia Nacional, on va denunciar haver estat explotada laboralment a l’interior de la nau investigada, situada a un polígon industrial de la ciutat d’Alcoi.

La víctima de nacionalitat marroquina, segons va relatar, des que va arribar a Espanya procedent del seu país, havia treballat per a un empresari del sector del tèxtil, concretament en el reciclatge de roba, amb la promesa d’un contracte laboral, trobant-se en situació irregular al nostre país, i realitzant les seues funcions en condicions de semi esclavatge.

Segons el denunciant, l’empresari li feia treballar set dies a la setmana, en horari de matí i vesprada, per això rebia un salari setmanal de 150 euros.

De la mateixa manera, va manifestar haver estat pernoctant a la nau en un matalàs a terra juntament amb els sacs de roba i menjant el que portava una altra treballadora, la qual es trobava en circumstàncies laborals similars.

Tots dos rebien instruccions de l’empresari, de no obrir ningú sota cap circumstància i avisar-lo si detectaven qualsevol moviment estrany de vehicles que pogués suposar la presència de la policia o de la inspecció de treball.

Un cop va fugir i va abandonar la nau la víctima, va ser amenaçat per l’empresari, que estava en possessió del passaport, amb enviar la seua documentació al Marroc on tenia contactes i en patiria les conseqüències si era expulsat.

Els investigadors després d’identificar l’empresari van poder comprovar que, de manera molt discreta, es realitzava una activitat empresarial irregular relacionada amb el reciclatge de tèxtils a l’interior de la nau investigada.

Inspecció de la nau industrial i detenció de l’empresari

 

Realitzades totes les indagacions policials necessàries, agents de la Brigada d’Estrangeria de la Policia Nacional d’Alcoi al marc d’un dispositiu policial procedeixen a fer una entrada i inspecció a la nau localitzant a l’interior a dos treballadors amagats al seu interior, un home de 28 anys i una dona de 42 anys, tots dos de nacionalitat marroquina.

Els treballadors, també estrangers en situació irregular, realitzaven la seua tasca de selecció i tall del tèxtil reciclat sense cap mesura de seguretat, mancant de ventilació la nau ni mitjans de protecció i cobrant per això sous mínims sense cap contracte ni cap assegurança.

A l’interior de la nau es va recuperar el passaport i la documentació de la víctima fugida i es va poder constatar les condicions en què pernoctava i va viure durant la seua estada a la nau.

El detingut, un home marroquí de 43 anys, va ser traslladat a dependències de la Policia Nacional a Alcoi on va estar fins a concloure les gestions necessàries i prestar declaració com a detingut.

Amb esta, ja és la segona operació desenvolupada per agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi en relació amb delictes contra els drets dels treballadors en menys de dos mesos, després d’haver detingut al mes d’octubre un altre empresari per fets molt similars.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.