12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Desmantellen una empresa clandestina a Alcoi on explotaven els seus treballadors

 

La Policia Nacional ha detingut un home, marroquí de 43 anys, per un delicte contra els Drets dels Treballadors i Tracta d’Éssers Humans a Alcoi.

La investigació va ser iniciada per la Brigada d’Estrangeria de la Comissaria d’Alcoi el mes de juny, després de rebre una informació anònima en què s’adonava d’una possible activitat il·legal a una nau industrial.

En el transcurs de la investigació es va prendre declaració a una víctima d’explotació laboral que va anar voluntàriament a la Comissària de la Policia Nacional, on va denunciar haver estat explotada laboralment a l’interior de la nau investigada, situada a un polígon industrial de la ciutat d’Alcoi.

La víctima de nacionalitat marroquina, segons va relatar, des que va arribar a Espanya procedent del seu país, havia treballat per a un empresari del sector del tèxtil, concretament en el reciclatge de roba, amb la promesa d’un contracte laboral, trobant-se en situació irregular al nostre país, i realitzant les seues funcions en condicions de semi esclavatge.

Segons el denunciant, l’empresari li feia treballar set dies a la setmana, en horari de matí i vesprada, per això rebia un salari setmanal de 150 euros.

De la mateixa manera, va manifestar haver estat pernoctant a la nau en un matalàs a terra juntament amb els sacs de roba i menjant el que portava una altra treballadora, la qual es trobava en circumstàncies laborals similars.

Tots dos rebien instruccions de l’empresari, de no obrir ningú sota cap circumstància i avisar-lo si detectaven qualsevol moviment estrany de vehicles que pogués suposar la presència de la policia o de la inspecció de treball.

Un cop va fugir i va abandonar la nau la víctima, va ser amenaçat per l’empresari, que estava en possessió del passaport, amb enviar la seua documentació al Marroc on tenia contactes i en patiria les conseqüències si era expulsat.

Els investigadors després d’identificar l’empresari van poder comprovar que, de manera molt discreta, es realitzava una activitat empresarial irregular relacionada amb el reciclatge de tèxtils a l’interior de la nau investigada.

Inspecció de la nau industrial i detenció de l’empresari

 

Realitzades totes les indagacions policials necessàries, agents de la Brigada d’Estrangeria de la Policia Nacional d’Alcoi al marc d’un dispositiu policial procedeixen a fer una entrada i inspecció a la nau localitzant a l’interior a dos treballadors amagats al seu interior, un home de 28 anys i una dona de 42 anys, tots dos de nacionalitat marroquina.

Els treballadors, també estrangers en situació irregular, realitzaven la seua tasca de selecció i tall del tèxtil reciclat sense cap mesura de seguretat, mancant de ventilació la nau ni mitjans de protecció i cobrant per això sous mínims sense cap contracte ni cap assegurança.

A l’interior de la nau es va recuperar el passaport i la documentació de la víctima fugida i es va poder constatar les condicions en què pernoctava i va viure durant la seua estada a la nau.

El detingut, un home marroquí de 43 anys, va ser traslladat a dependències de la Policia Nacional a Alcoi on va estar fins a concloure les gestions necessàries i prestar declaració com a detingut.

Amb esta, ja és la segona operació desenvolupada per agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi en relació amb delictes contra els drets dels treballadors en menys de dos mesos, després d’haver detingut al mes d’octubre un altre empresari per fets molt similars.
 

Últimes notícies

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.