Desmantellen una empresa clandestina a Alcoi on explotaven els seus treballadors

 

La Policia Nacional ha detingut un home, marroquí de 43 anys, per un delicte contra els Drets dels Treballadors i Tracta d’Éssers Humans a Alcoi.

La investigació va ser iniciada per la Brigada d’Estrangeria de la Comissaria d’Alcoi el mes de juny, després de rebre una informació anònima en què s’adonava d’una possible activitat il·legal a una nau industrial.

En el transcurs de la investigació es va prendre declaració a una víctima d’explotació laboral que va anar voluntàriament a la Comissària de la Policia Nacional, on va denunciar haver estat explotada laboralment a l’interior de la nau investigada, situada a un polígon industrial de la ciutat d’Alcoi.

La víctima de nacionalitat marroquina, segons va relatar, des que va arribar a Espanya procedent del seu país, havia treballat per a un empresari del sector del tèxtil, concretament en el reciclatge de roba, amb la promesa d’un contracte laboral, trobant-se en situació irregular al nostre país, i realitzant les seues funcions en condicions de semi esclavatge.

Segons el denunciant, l’empresari li feia treballar set dies a la setmana, en horari de matí i vesprada, per això rebia un salari setmanal de 150 euros.

De la mateixa manera, va manifestar haver estat pernoctant a la nau en un matalàs a terra juntament amb els sacs de roba i menjant el que portava una altra treballadora, la qual es trobava en circumstàncies laborals similars.

Tots dos rebien instruccions de l’empresari, de no obrir ningú sota cap circumstància i avisar-lo si detectaven qualsevol moviment estrany de vehicles que pogués suposar la presència de la policia o de la inspecció de treball.

Un cop va fugir i va abandonar la nau la víctima, va ser amenaçat per l’empresari, que estava en possessió del passaport, amb enviar la seua documentació al Marroc on tenia contactes i en patiria les conseqüències si era expulsat.

Els investigadors després d’identificar l’empresari van poder comprovar que, de manera molt discreta, es realitzava una activitat empresarial irregular relacionada amb el reciclatge de tèxtils a l’interior de la nau investigada.

Inspecció de la nau industrial i detenció de l’empresari

 

Realitzades totes les indagacions policials necessàries, agents de la Brigada d’Estrangeria de la Policia Nacional d’Alcoi al marc d’un dispositiu policial procedeixen a fer una entrada i inspecció a la nau localitzant a l’interior a dos treballadors amagats al seu interior, un home de 28 anys i una dona de 42 anys, tots dos de nacionalitat marroquina.

Els treballadors, també estrangers en situació irregular, realitzaven la seua tasca de selecció i tall del tèxtil reciclat sense cap mesura de seguretat, mancant de ventilació la nau ni mitjans de protecció i cobrant per això sous mínims sense cap contracte ni cap assegurança.

A l’interior de la nau es va recuperar el passaport i la documentació de la víctima fugida i es va poder constatar les condicions en què pernoctava i va viure durant la seua estada a la nau.

El detingut, un home marroquí de 43 anys, va ser traslladat a dependències de la Policia Nacional a Alcoi on va estar fins a concloure les gestions necessàries i prestar declaració com a detingut.

Amb esta, ja és la segona operació desenvolupada per agents de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi en relació amb delictes contra els drets dels treballadors en menys de dos mesos, després d’haver detingut al mes d’octubre un altre empresari per fets molt similars.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.