Alguns empresaris denuncien a la Policia Local d’Alzira per tancar negocis permesos durant l’estat d’alarma

Bugaderia

Els agents van indicar que esta classe de negoci no garantix les mesures d’higiene | Pixabay

 

Alguns empresaris han denunciat a la Policia Local d’Alzira, en la comarca de la Ribera, per obligar a tancar alguns negocis de màquines expenedores i locals d’autoservici per a llavar la roba durant l’estat d’alarma. Per este motiu, dos dels propietaris afectats ho han portat a juí, ja que esta classe d’activitats suposaven una excepció durant l’estat d’alarma. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’,  no va ser fins al passat 20 d’abril quan la policia es va posar en contacte amb els propietaris per a informar de què tenien dos hores per a tancar els seus negocis.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un dels propietaris afectats afirma que es va precintar el seu negoci sense cap notificació oficial. D’esta forma, quan estos empresaris sol·licitaren els motius del tancament dels seus locals, els agents van indicar que els productes que oferixen les màquines expenedores no són de primera necessitat i que esta classe de negoci no garantix les mesures d’higiene, igualment que els locals d’autoservici per a llavar la roba. 

 

Per tal de justificar-se, els afectats aporten un comunicat de la direcció general de Comerç sobre la continuïtat de l’activitat de les màquines expenedores que assenyala que el funcionament està permés per a la venda d’uns productes determinats. Per altra banda, pel que fa a la higiene, l’Ordre SND/399/20 del 9 de maig diu que «el titular del negoci haurà d’assegurar el compliment de les mesures d’higiene i desinfecció adequades i informar als usuaris del seu ús correcte».

Últimes notícies

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.