11.2 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Alguns empresaris denuncien a la Policia Local d’Alzira per tancar negocis permesos durant l’estat d’alarma

Bugaderia

Els agents van indicar que esta classe de negoci no garantix les mesures d’higiene | Pixabay

 

Alguns empresaris han denunciat a la Policia Local d’Alzira, en la comarca de la Ribera, per obligar a tancar alguns negocis de màquines expenedores i locals d’autoservici per a llavar la roba durant l’estat d’alarma. Per este motiu, dos dels propietaris afectats ho han portat a juí, ja que esta classe d’activitats suposaven una excepció durant l’estat d’alarma. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’,  no va ser fins al passat 20 d’abril quan la policia es va posar en contacte amb els propietaris per a informar de què tenien dos hores per a tancar els seus negocis.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un dels propietaris afectats afirma que es va precintar el seu negoci sense cap notificació oficial. D’esta forma, quan estos empresaris sol·licitaren els motius del tancament dels seus locals, els agents van indicar que els productes que oferixen les màquines expenedores no són de primera necessitat i que esta classe de negoci no garantix les mesures d’higiene, igualment que els locals d’autoservici per a llavar la roba. 

 

Per tal de justificar-se, els afectats aporten un comunicat de la direcció general de Comerç sobre la continuïtat de l’activitat de les màquines expenedores que assenyala que el funcionament està permés per a la venda d’uns productes determinats. Per altra banda, pel que fa a la higiene, l’Ordre SND/399/20 del 9 de maig diu que «el titular del negoci haurà d’assegurar el compliment de les mesures d’higiene i desinfecció adequades i informar als usuaris del seu ús correcte».

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.