Ordenen endarrerir fins a la posta de sol l’oposició per una aspirant adventista

La Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa del TSJCV ha estimat la mesura cautelar sol·licitada per una opositora a places de metge especialista en oftalmologia i ha acordat que la Conselleria de Sanitat li retarde unes hores l’examen fins a la posta de sol del mateix dissabte en què està convocat, el pròxim 28 de maig, en virtut de les seues conviccions religioses com a membre de l’Església Adventista Seté Dia.

La Sala aplica jurisprudència del Tribunal Suprem i d’altres Tribunals Superiors de Justícia sobre casos similars i, després d’analitzar els interessos en conflicte, conclou que no accedir a la pretensió de la recurrent l’obligaria a veure’s “constreta a optar entre la fidelitat a les seues conviccions religioses i l’oportunitat d’ingrés en l’administració que li brinda el procés selectiu”.

Els magistrats apliquen a aquest cas l’article 12.3 de la Llei 24/1992 per la qual s’aprova l’Acord de Cooperació de l’Estat amb la Federació d’Entitats Religioses Evangèliques, que preveu que els exàmens, oposicions o proves selectives convocades per a l’ingrés en les Administracions Públiques puguen ser assenyalats en una data alternativa per als fidels d’aquestes esglésiesquan no hi haja causa motivada que ho impedisca”.

D’aquesta manera, la Sala accepta la mesura cautelar sol·licitada i estableix que l’Administració li realitze la prova “en horari no coincident amb el dissabte religiós”, és a dir, el mateix dia de la convocatòria, però a partir de la posta de sol.

Per a això, l’aspirant s’haurà de presentar en el lloc de la prova en el dia i hora de la crida general (28 de maig a les 12 hores) proveïda del seu DNI, i una vegada identificada es mantindrà “incomunicada en una sala fins que, a l’hora oficial de la posta del sol, puga començar la realització del seu examen d’igual contingut i duració que la resta dels aspirants”.

Aquesta resolució judicial no és ferma i pot ser recorreguda en reposició davant la mateixa Sala.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València invertirà més de 800.000 euros per a renovar la imatge i la llum del Mercat Central

L'Ajuntament de València impulsa un projecte de més de 800.000 euros per a netejar i restaurar les façanes del Mercat Central, recuperar els seus colors originals i millorar la il·luminació de l'edifici modernista.

Benidorm guarda tres minuts de silenci pels dos operaris morts en desplomar-se una bastida

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat tres minuts de silenci pels dos operaris morts després de desplomar-se una bastida en una obra, en un acte amb àmplia participació ciutadana.

La Generalitat obri expedient per infracció molt greu a la promotora de vivenda pública de Sant Joan

La conselleria de Vivenda ha iniciat un expedient sancionador per una possible infracció molt greu en la promoció de 131 vivendes de protecció pública en Nou Nazareth, a Sant Joan d'Alacant.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

Ángel Lluna defén davant Les Corts la independència del Síndic de Greuges, denúncia la deterioració de la bona administració i assenyala greus problemes en servicis socials, vivenda i transparència.

Protecció Civil provarà el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà entre el 24 d'abril i el 13 de maig un simulacre del sistema d'alertes ÉS-Alert en 61 municipis pròxims a centrals nuclears, aconseguint a més de 75.000 habitants.

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.