15.4 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Ordenen endarrerir fins a la posta de sol l’oposició per una aspirant adventista

La Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa del TSJCV ha estimat la mesura cautelar sol·licitada per una opositora a places de metge especialista en oftalmologia i ha acordat que la Conselleria de Sanitat li retarde unes hores l’examen fins a la posta de sol del mateix dissabte en què està convocat, el pròxim 28 de maig, en virtut de les seues conviccions religioses com a membre de l’Església Adventista Seté Dia.

La Sala aplica jurisprudència del Tribunal Suprem i d’altres Tribunals Superiors de Justícia sobre casos similars i, després d’analitzar els interessos en conflicte, conclou que no accedir a la pretensió de la recurrent l’obligaria a veure’s “constreta a optar entre la fidelitat a les seues conviccions religioses i l’oportunitat d’ingrés en l’administració que li brinda el procés selectiu”.

Els magistrats apliquen a aquest cas l’article 12.3 de la Llei 24/1992 per la qual s’aprova l’Acord de Cooperació de l’Estat amb la Federació d’Entitats Religioses Evangèliques, que preveu que els exàmens, oposicions o proves selectives convocades per a l’ingrés en les Administracions Públiques puguen ser assenyalats en una data alternativa per als fidels d’aquestes esglésiesquan no hi haja causa motivada que ho impedisca”.

D’aquesta manera, la Sala accepta la mesura cautelar sol·licitada i estableix que l’Administració li realitze la prova “en horari no coincident amb el dissabte religiós”, és a dir, el mateix dia de la convocatòria, però a partir de la posta de sol.

Per a això, l’aspirant s’haurà de presentar en el lloc de la prova en el dia i hora de la crida general (28 de maig a les 12 hores) proveïda del seu DNI, i una vegada identificada es mantindrà “incomunicada en una sala fins que, a l’hora oficial de la posta del sol, puga començar la realització del seu examen d’igual contingut i duració que la resta dels aspirants”.

Aquesta resolució judicial no és ferma i pot ser recorreguda en reposició davant la mateixa Sala.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.