Ordenen endarrerir fins a la posta de sol l’oposició per una aspirant adventista

La Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa del TSJCV ha estimat la mesura cautelar sol·licitada per una opositora a places de metge especialista en oftalmologia i ha acordat que la Conselleria de Sanitat li retarde unes hores l’examen fins a la posta de sol del mateix dissabte en què està convocat, el pròxim 28 de maig, en virtut de les seues conviccions religioses com a membre de l’Església Adventista Seté Dia.

La Sala aplica jurisprudència del Tribunal Suprem i d’altres Tribunals Superiors de Justícia sobre casos similars i, després d’analitzar els interessos en conflicte, conclou que no accedir a la pretensió de la recurrent l’obligaria a veure’s “constreta a optar entre la fidelitat a les seues conviccions religioses i l’oportunitat d’ingrés en l’administració que li brinda el procés selectiu”.

Els magistrats apliquen a aquest cas l’article 12.3 de la Llei 24/1992 per la qual s’aprova l’Acord de Cooperació de l’Estat amb la Federació d’Entitats Religioses Evangèliques, que preveu que els exàmens, oposicions o proves selectives convocades per a l’ingrés en les Administracions Públiques puguen ser assenyalats en una data alternativa per als fidels d’aquestes esglésiesquan no hi haja causa motivada que ho impedisca”.

D’aquesta manera, la Sala accepta la mesura cautelar sol·licitada i estableix que l’Administració li realitze la prova “en horari no coincident amb el dissabte religiós”, és a dir, el mateix dia de la convocatòria, però a partir de la posta de sol.

Per a això, l’aspirant s’haurà de presentar en el lloc de la prova en el dia i hora de la crida general (28 de maig a les 12 hores) proveïda del seu DNI, i una vegada identificada es mantindrà “incomunicada en una sala fins que, a l’hora oficial de la posta del sol, puga començar la realització del seu examen d’igual contingut i duració que la resta dels aspirants”.

Aquesta resolució judicial no és ferma i pot ser recorreguda en reposició davant la mateixa Sala.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.