10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Ordenen endarrerir fins a la posta de sol l’oposició per una aspirant adventista

La Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa del TSJCV ha estimat la mesura cautelar sol·licitada per una opositora a places de metge especialista en oftalmologia i ha acordat que la Conselleria de Sanitat li retarde unes hores l’examen fins a la posta de sol del mateix dissabte en què està convocat, el pròxim 28 de maig, en virtut de les seues conviccions religioses com a membre de l’Església Adventista Seté Dia.

La Sala aplica jurisprudència del Tribunal Suprem i d’altres Tribunals Superiors de Justícia sobre casos similars i, després d’analitzar els interessos en conflicte, conclou que no accedir a la pretensió de la recurrent l’obligaria a veure’s “constreta a optar entre la fidelitat a les seues conviccions religioses i l’oportunitat d’ingrés en l’administració que li brinda el procés selectiu”.

Els magistrats apliquen a aquest cas l’article 12.3 de la Llei 24/1992 per la qual s’aprova l’Acord de Cooperació de l’Estat amb la Federació d’Entitats Religioses Evangèliques, que preveu que els exàmens, oposicions o proves selectives convocades per a l’ingrés en les Administracions Públiques puguen ser assenyalats en una data alternativa per als fidels d’aquestes esglésiesquan no hi haja causa motivada que ho impedisca”.

D’aquesta manera, la Sala accepta la mesura cautelar sol·licitada i estableix que l’Administració li realitze la prova “en horari no coincident amb el dissabte religiós”, és a dir, el mateix dia de la convocatòria, però a partir de la posta de sol.

Per a això, l’aspirant s’haurà de presentar en el lloc de la prova en el dia i hora de la crida general (28 de maig a les 12 hores) proveïda del seu DNI, i una vegada identificada es mantindrà “incomunicada en una sala fins que, a l’hora oficial de la posta del sol, puga començar la realització del seu examen d’igual contingut i duració que la resta dels aspirants”.

Aquesta resolució judicial no és ferma i pot ser recorreguda en reposició davant la mateixa Sala.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.