Ordenen endarrerir fins a la posta de sol l’oposició per una aspirant adventista

La Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa del TSJCV ha estimat la mesura cautelar sol·licitada per una opositora a places de metge especialista en oftalmologia i ha acordat que la Conselleria de Sanitat li retarde unes hores l’examen fins a la posta de sol del mateix dissabte en què està convocat, el pròxim 28 de maig, en virtut de les seues conviccions religioses com a membre de l’Església Adventista Seté Dia.

La Sala aplica jurisprudència del Tribunal Suprem i d’altres Tribunals Superiors de Justícia sobre casos similars i, després d’analitzar els interessos en conflicte, conclou que no accedir a la pretensió de la recurrent l’obligaria a veure’s “constreta a optar entre la fidelitat a les seues conviccions religioses i l’oportunitat d’ingrés en l’administració que li brinda el procés selectiu”.

Els magistrats apliquen a aquest cas l’article 12.3 de la Llei 24/1992 per la qual s’aprova l’Acord de Cooperació de l’Estat amb la Federació d’Entitats Religioses Evangèliques, que preveu que els exàmens, oposicions o proves selectives convocades per a l’ingrés en les Administracions Públiques puguen ser assenyalats en una data alternativa per als fidels d’aquestes esglésiesquan no hi haja causa motivada que ho impedisca”.

D’aquesta manera, la Sala accepta la mesura cautelar sol·licitada i estableix que l’Administració li realitze la prova “en horari no coincident amb el dissabte religiós”, és a dir, el mateix dia de la convocatòria, però a partir de la posta de sol.

Per a això, l’aspirant s’haurà de presentar en el lloc de la prova en el dia i hora de la crida general (28 de maig a les 12 hores) proveïda del seu DNI, i una vegada identificada es mantindrà “incomunicada en una sala fins que, a l’hora oficial de la posta del sol, puga començar la realització del seu examen d’igual contingut i duració que la resta dels aspirants”.

Aquesta resolució judicial no és ferma i pot ser recorreguda en reposició davant la mateixa Sala.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.