Un entrenador condemnat a 15 anys i mig de presó per abusar de tres gimnastes menors en un poble de Castelló

Tres anys de presó per arrancar el dir a un company seu d'un centre penitenciari en Castelló

Comptava amb la titulació d’entrenador d’esta modalitat | Europa Press

 

La Secció Primera de l’Audiència de Castelló ha condemnat a penes que sumen 15 anys i mig de presó a un antic entrenador i conserge del polideportiu municipal d’una localitat de la província per abusar sexualment de forma continuada de tres gimnastes menors d’edat.

 

La sentència imposa també a l’acusat l’obligació d’indemnitzar a les tres víctimes amb un total de 16.000 euros en concepte de danys morals: 8.000 a una d’elles i 4.000 a les altres dos, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La sala assenyala com a responsable civil del pagament d’este quantitats al club de gimnàstica al que pertanyia l’acusat i a l’ajuntament propietari del polideportiu a on desenvolupava la seua labor. El tribunal li absol en canvi de dos delictes d’abusos sexuals contra les xiquetes per haver prescrit i tres delictes contra la integritat moral.

 

Les insultava i les castigava

La sala ha considerat provat que l’ara condemnat exercia com a conserge de les instal·lacions deportives municipals des de 1986 i paral·lelament, almenys des de l’any 2000, entrenava a gimnastes menors d’edat, en comptar amb la titulació d’entrenador d’esta modalitat expedida per la Real Federació Nacional de Gimnàstica Artística.

 

Els magistrats han declarat provat que dirigia estos entrenaments «de manera dura i exigent, portant a les menors al límit», a les que insultava o menyspreava o bé castigava amb repetició d’exercicis físics severs.

 

De la mateixa manera, la sentència considera acreditat que va sotmetre entre els anys 2005 i 2017 a cinc de les víctimes a les que entrenava, d’edats compreses entre els 6 i els 19 anys, a abusos sexuals de forma continuada.

Últimes notícies

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.