10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Un entrenador condemnat a 15 anys i mig de presó per abusar de tres gimnastes menors en un poble de Castelló

Tres anys de presó per arrancar el dir a un company seu d'un centre penitenciari en Castelló

Comptava amb la titulació d’entrenador d’esta modalitat | Europa Press

 

La Secció Primera de l’Audiència de Castelló ha condemnat a penes que sumen 15 anys i mig de presó a un antic entrenador i conserge del polideportiu municipal d’una localitat de la província per abusar sexualment de forma continuada de tres gimnastes menors d’edat.

 

La sentència imposa també a l’acusat l’obligació d’indemnitzar a les tres víctimes amb un total de 16.000 euros en concepte de danys morals: 8.000 a una d’elles i 4.000 a les altres dos, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La sala assenyala com a responsable civil del pagament d’este quantitats al club de gimnàstica al que pertanyia l’acusat i a l’ajuntament propietari del polideportiu a on desenvolupava la seua labor. El tribunal li absol en canvi de dos delictes d’abusos sexuals contra les xiquetes per haver prescrit i tres delictes contra la integritat moral.

 

Les insultava i les castigava

La sala ha considerat provat que l’ara condemnat exercia com a conserge de les instal·lacions deportives municipals des de 1986 i paral·lelament, almenys des de l’any 2000, entrenava a gimnastes menors d’edat, en comptar amb la titulació d’entrenador d’esta modalitat expedida per la Real Federació Nacional de Gimnàstica Artística.

 

Els magistrats han declarat provat que dirigia estos entrenaments «de manera dura i exigent, portant a les menors al límit», a les que insultava o menyspreava o bé castigava amb repetició d’exercicis físics severs.

 

De la mateixa manera, la sentència considera acreditat que va sotmetre entre els anys 2005 i 2017 a cinc de les víctimes a les que entrenava, d’edats compreses entre els 6 i els 19 anys, a abusos sexuals de forma continuada.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.