Un entrenador condemnat a 15 anys i mig de presó per abusar de tres gimnastes menors en un poble de Castelló

Tres anys de presó per arrancar el dir a un company seu d'un centre penitenciari en Castelló

Comptava amb la titulació d’entrenador d’esta modalitat | Europa Press

 

La Secció Primera de l’Audiència de Castelló ha condemnat a penes que sumen 15 anys i mig de presó a un antic entrenador i conserge del polideportiu municipal d’una localitat de la província per abusar sexualment de forma continuada de tres gimnastes menors d’edat.

 

La sentència imposa també a l’acusat l’obligació d’indemnitzar a les tres víctimes amb un total de 16.000 euros en concepte de danys morals: 8.000 a una d’elles i 4.000 a les altres dos, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La sala assenyala com a responsable civil del pagament d’este quantitats al club de gimnàstica al que pertanyia l’acusat i a l’ajuntament propietari del polideportiu a on desenvolupava la seua labor. El tribunal li absol en canvi de dos delictes d’abusos sexuals contra les xiquetes per haver prescrit i tres delictes contra la integritat moral.

 

Les insultava i les castigava

La sala ha considerat provat que l’ara condemnat exercia com a conserge de les instal·lacions deportives municipals des de 1986 i paral·lelament, almenys des de l’any 2000, entrenava a gimnastes menors d’edat, en comptar amb la titulació d’entrenador d’esta modalitat expedida per la Real Federació Nacional de Gimnàstica Artística.

 

Els magistrats han declarat provat que dirigia estos entrenaments «de manera dura i exigent, portant a les menors al límit», a les que insultava o menyspreava o bé castigava amb repetició d’exercicis físics severs.

 

De la mateixa manera, la sentència considera acreditat que va sotmetre entre els anys 2005 i 2017 a cinc de les víctimes a les que entrenava, d’edats compreses entre els 6 i els 19 anys, a abusos sexuals de forma continuada.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.