L’erupció del volcà de la Palma posa en perill el trànsit aeri

 

Les cendres volcàniques ocasionades per l’erupció del volcà a la Palma estan posant en perill el trànsit aeri, especialment a l’illa de Gran Canària.

Estos núvols de cendra, formades per xicotets fragments de roca, originades per l’erupció del volcà en Cumbre Vieja (La Palma) ja es troben a 3.000 metres d’altura en direcció este-sud-est i podrien alterar vols, fins i tot suspendre’ls si les condicions són de baixa visibilitat.

Els aeroports de Canàries continuen oberts en estos moments després de l’erupció del volcà. «Cal esperar», assegura un controlador aeri, Carlos Riesco. «Veurem com evoluciona el volcà, les cendres, i veurem si cal restringir realment l’operació en els aeroports. De moment hi ha una recomanació de no volar a les illes», afig Riesco.

Aena assegura que tots els vols previstos per al dia d’ahir van operar en l’aeroport de la Palma i per a este dilluns hi ha 46 operacions. Si vas a volar, recomana consultar amb la companyia per a conéixer l’estat del vol.

L’aeroport de la Palma opera amb normalitat actualment, malgrat l’erupció volcànica. El núvol de cendres no està afectant els 46 vols programats hui a l’illa.

Seran les aerolínies les que en última instància decidiran si volen a la Palma, perquè no està tancat el trànsit aeri, afigen les fonts.

 

Primers vols cancel·lats

 

Hi ha quatre vols programats amb origen o destinació La Gomera que Binter tenia previstos per a este dilluns i que han sigut cancel·lats per l’erupció del volcà de la Palma, segons informa la companyia aèria.

Binter Canàries informa del desviament al punt d’origen d’un vol que va eixir de Tenerife Nord amb destinació a la Palma.

Afig en les xarxes socials que està pendent de la situació volcànica i que de moment opera «amb normalitat», encara que el fum que emana de la zona de Cap de Vaca «pot afectar la visibilitat».
 

Els primers vols cancel·lats són els següents: Vol NT350, de Gran Canària a la Gomera; NT351, de la Gomera a Gran Canària; NT651, de la Gomera a Gran Canària, i NT650 de la Gomera a Tenerife.

 

L’UME arriba a la Palma

 

El govern canari va sol·licitar al Ministeri de Defensa l’ajuda de la Unitat Militar d’Emergències (UME). El primer equip ja ha arribat a l’illa per a unir-se al dispositiu d’emergències desplegat i s’espera que durant este matí s’unisquen més equips.

L’erupció volcànica a l’illa de la Palma va començar este diumenge al voltant de les 15.15 hores entorn de Cabeza de Vaca, en el municipi del Pas, dins del complex de la Cumbre Vieja, d’on han sigut evacuats milers de veïns.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.