L’erupció del volcà de la Palma posa en perill el trànsit aeri

 

Les cendres volcàniques ocasionades per l’erupció del volcà a la Palma estan posant en perill el trànsit aeri, especialment a l’illa de Gran Canària.

Estos núvols de cendra, formades per xicotets fragments de roca, originades per l’erupció del volcà en Cumbre Vieja (La Palma) ja es troben a 3.000 metres d’altura en direcció este-sud-est i podrien alterar vols, fins i tot suspendre’ls si les condicions són de baixa visibilitat.

Els aeroports de Canàries continuen oberts en estos moments després de l’erupció del volcà. «Cal esperar», assegura un controlador aeri, Carlos Riesco. «Veurem com evoluciona el volcà, les cendres, i veurem si cal restringir realment l’operació en els aeroports. De moment hi ha una recomanació de no volar a les illes», afig Riesco.

Aena assegura que tots els vols previstos per al dia d’ahir van operar en l’aeroport de la Palma i per a este dilluns hi ha 46 operacions. Si vas a volar, recomana consultar amb la companyia per a conéixer l’estat del vol.

L’aeroport de la Palma opera amb normalitat actualment, malgrat l’erupció volcànica. El núvol de cendres no està afectant els 46 vols programats hui a l’illa.

Seran les aerolínies les que en última instància decidiran si volen a la Palma, perquè no està tancat el trànsit aeri, afigen les fonts.

 

Primers vols cancel·lats

 

Hi ha quatre vols programats amb origen o destinació La Gomera que Binter tenia previstos per a este dilluns i que han sigut cancel·lats per l’erupció del volcà de la Palma, segons informa la companyia aèria.

Binter Canàries informa del desviament al punt d’origen d’un vol que va eixir de Tenerife Nord amb destinació a la Palma.

Afig en les xarxes socials que està pendent de la situació volcànica i que de moment opera «amb normalitat», encara que el fum que emana de la zona de Cap de Vaca «pot afectar la visibilitat».
 

Els primers vols cancel·lats són els següents: Vol NT350, de Gran Canària a la Gomera; NT351, de la Gomera a Gran Canària; NT651, de la Gomera a Gran Canària, i NT650 de la Gomera a Tenerife.

 

L’UME arriba a la Palma

 

El govern canari va sol·licitar al Ministeri de Defensa l’ajuda de la Unitat Militar d’Emergències (UME). El primer equip ja ha arribat a l’illa per a unir-se al dispositiu d’emergències desplegat i s’espera que durant este matí s’unisquen més equips.

L’erupció volcànica a l’illa de la Palma va començar este diumenge al voltant de les 15.15 hores entorn de Cabeza de Vaca, en el municipi del Pas, dins del complex de la Cumbre Vieja, d’on han sigut evacuats milers de veïns.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.