L’erupció del volcà de la Palma posa en perill el trànsit aeri

 

Les cendres volcàniques ocasionades per l’erupció del volcà a la Palma estan posant en perill el trànsit aeri, especialment a l’illa de Gran Canària.

Estos núvols de cendra, formades per xicotets fragments de roca, originades per l’erupció del volcà en Cumbre Vieja (La Palma) ja es troben a 3.000 metres d’altura en direcció este-sud-est i podrien alterar vols, fins i tot suspendre’ls si les condicions són de baixa visibilitat.

Els aeroports de Canàries continuen oberts en estos moments després de l’erupció del volcà. «Cal esperar», assegura un controlador aeri, Carlos Riesco. «Veurem com evoluciona el volcà, les cendres, i veurem si cal restringir realment l’operació en els aeroports. De moment hi ha una recomanació de no volar a les illes», afig Riesco.

Aena assegura que tots els vols previstos per al dia d’ahir van operar en l’aeroport de la Palma i per a este dilluns hi ha 46 operacions. Si vas a volar, recomana consultar amb la companyia per a conéixer l’estat del vol.

L’aeroport de la Palma opera amb normalitat actualment, malgrat l’erupció volcànica. El núvol de cendres no està afectant els 46 vols programats hui a l’illa.

Seran les aerolínies les que en última instància decidiran si volen a la Palma, perquè no està tancat el trànsit aeri, afigen les fonts.

 

Primers vols cancel·lats

 

Hi ha quatre vols programats amb origen o destinació La Gomera que Binter tenia previstos per a este dilluns i que han sigut cancel·lats per l’erupció del volcà de la Palma, segons informa la companyia aèria.

Binter Canàries informa del desviament al punt d’origen d’un vol que va eixir de Tenerife Nord amb destinació a la Palma.

Afig en les xarxes socials que està pendent de la situació volcànica i que de moment opera «amb normalitat», encara que el fum que emana de la zona de Cap de Vaca «pot afectar la visibilitat».
 

Els primers vols cancel·lats són els següents: Vol NT350, de Gran Canària a la Gomera; NT351, de la Gomera a Gran Canària; NT651, de la Gomera a Gran Canària, i NT650 de la Gomera a Tenerife.

 

L’UME arriba a la Palma

 

El govern canari va sol·licitar al Ministeri de Defensa l’ajuda de la Unitat Militar d’Emergències (UME). El primer equip ja ha arribat a l’illa per a unir-se al dispositiu d’emergències desplegat i s’espera que durant este matí s’unisquen més equips.

L’erupció volcànica a l’illa de la Palma va començar este diumenge al voltant de les 15.15 hores entorn de Cabeza de Vaca, en el municipi del Pas, dins del complex de la Cumbre Vieja, d’on han sigut evacuats milers de veïns.

Últimes notícies

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.
FILMOTECA D'ESTIU