L’erupció del volcà de la Palma posa en perill el trànsit aeri

 

Les cendres volcàniques ocasionades per l’erupció del volcà a la Palma estan posant en perill el trànsit aeri, especialment a l’illa de Gran Canària.

Estos núvols de cendra, formades per xicotets fragments de roca, originades per l’erupció del volcà en Cumbre Vieja (La Palma) ja es troben a 3.000 metres d’altura en direcció este-sud-est i podrien alterar vols, fins i tot suspendre’ls si les condicions són de baixa visibilitat.

Els aeroports de Canàries continuen oberts en estos moments després de l’erupció del volcà. «Cal esperar», assegura un controlador aeri, Carlos Riesco. «Veurem com evoluciona el volcà, les cendres, i veurem si cal restringir realment l’operació en els aeroports. De moment hi ha una recomanació de no volar a les illes», afig Riesco.

Aena assegura que tots els vols previstos per al dia d’ahir van operar en l’aeroport de la Palma i per a este dilluns hi ha 46 operacions. Si vas a volar, recomana consultar amb la companyia per a conéixer l’estat del vol.

L’aeroport de la Palma opera amb normalitat actualment, malgrat l’erupció volcànica. El núvol de cendres no està afectant els 46 vols programats hui a l’illa.

Seran les aerolínies les que en última instància decidiran si volen a la Palma, perquè no està tancat el trànsit aeri, afigen les fonts.

 

Primers vols cancel·lats

 

Hi ha quatre vols programats amb origen o destinació La Gomera que Binter tenia previstos per a este dilluns i que han sigut cancel·lats per l’erupció del volcà de la Palma, segons informa la companyia aèria.

Binter Canàries informa del desviament al punt d’origen d’un vol que va eixir de Tenerife Nord amb destinació a la Palma.

Afig en les xarxes socials que està pendent de la situació volcànica i que de moment opera «amb normalitat», encara que el fum que emana de la zona de Cap de Vaca «pot afectar la visibilitat».
 

Els primers vols cancel·lats són els següents: Vol NT350, de Gran Canària a la Gomera; NT351, de la Gomera a Gran Canària; NT651, de la Gomera a Gran Canària, i NT650 de la Gomera a Tenerife.

 

L’UME arriba a la Palma

 

El govern canari va sol·licitar al Ministeri de Defensa l’ajuda de la Unitat Militar d’Emergències (UME). El primer equip ja ha arribat a l’illa per a unir-se al dispositiu d’emergències desplegat i s’espera que durant este matí s’unisquen més equips.

L’erupció volcànica a l’illa de la Palma va començar este diumenge al voltant de les 15.15 hores entorn de Cabeza de Vaca, en el municipi del Pas, dins del complex de la Cumbre Vieja, d’on han sigut evacuats milers de veïns.

Últimes notícies

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.