Esclavitzen a una persona per a mantindre un cultiu de marihuana a Picassent

La Guàrdia Civil de Picassent ha detingut a 3 persones i investigat a 2 en la localitat de Picassent pels delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, tracte degradant, detenció il·legal, amenaces i defraudació de fluid elèctric.

L’agost de 2021 es va tindre coneixement de l’existència d’un punt de venda de droga en la localitat de Picassent, iniciant-se així l’operació ONEVU. Es va poder acreditar que diversos membres d’una família estaven desenvolupant activitats relacionades amb el tràfic de marihuana. En concret, s’utilitzava a un menor d’edat per a la venda directa d’aquesta substància.

Posteriorment, components de la Guàrdia Civil de Carlet van rebre denúncia d’una persona que deia estar obligada per membres d’aquesta família mantindre una plantació de marihuana. Segons el seu testimoniatge va estar sotmés a tracte degradant i vexatori durant 5 mesos i va anar forçat a mantindre aquest cultiu. Segons va declarar, va estar sota condicions pròximes a l’esclavitud, va perdre pes per falta d’aliment i va patir lesions físiques i psicològiques.

Es van realitzar 4 registres domiciliaris, en els quals es van confiscar unes 200 plantes de marihuana en ple desenvolupament, així com 250 grams de cànnabis preparats per a la seua distribució i venda, 685 euros en efectiu, armes prohibides de tipus tasser i una pistola simulada.

Finalment es va procedir a la detenció de 3 persones de nacionalitat espanyola d’entre 31 i 42 anys, així com la investigació d’altres 2, nacionals espanyols de 21 i 17 anys, pels delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, tracte degradant, detenció il·legal, amenaces de mort i defraudació de fluid elèctric. Es van desactivar en aquesta operació tres punts de venda de substàncies estupefaents de la localitat de Picassent.

Les diligències van ser entregades en el Jugat d’Instrucció Número 3 de la localitat de Picassent.

Últimes notícies

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.