Esclavitzen a una persona per a mantindre un cultiu de marihuana a Picassent

La Guàrdia Civil de Picassent ha detingut a 3 persones i investigat a 2 en la localitat de Picassent pels delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, tracte degradant, detenció il·legal, amenaces i defraudació de fluid elèctric.

L’agost de 2021 es va tindre coneixement de l’existència d’un punt de venda de droga en la localitat de Picassent, iniciant-se així l’operació ONEVU. Es va poder acreditar que diversos membres d’una família estaven desenvolupant activitats relacionades amb el tràfic de marihuana. En concret, s’utilitzava a un menor d’edat per a la venda directa d’aquesta substància.

Posteriorment, components de la Guàrdia Civil de Carlet van rebre denúncia d’una persona que deia estar obligada per membres d’aquesta família mantindre una plantació de marihuana. Segons el seu testimoniatge va estar sotmés a tracte degradant i vexatori durant 5 mesos i va anar forçat a mantindre aquest cultiu. Segons va declarar, va estar sota condicions pròximes a l’esclavitud, va perdre pes per falta d’aliment i va patir lesions físiques i psicològiques.

Es van realitzar 4 registres domiciliaris, en els quals es van confiscar unes 200 plantes de marihuana en ple desenvolupament, així com 250 grams de cànnabis preparats per a la seua distribució i venda, 685 euros en efectiu, armes prohibides de tipus tasser i una pistola simulada.

Finalment es va procedir a la detenció de 3 persones de nacionalitat espanyola d’entre 31 i 42 anys, així com la investigació d’altres 2, nacionals espanyols de 21 i 17 anys, pels delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, tracte degradant, detenció il·legal, amenaces de mort i defraudació de fluid elèctric. Es van desactivar en aquesta operació tres punts de venda de substàncies estupefaents de la localitat de Picassent.

Les diligències van ser entregades en el Jugat d’Instrucció Número 3 de la localitat de Picassent.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.