Detinguda per una estafa continuada de 10.000 euros comesa durant un any

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona, empleada d’una residència d’ancians a Calp, com a presumpta autora d’un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros. Quan quasi havia acabat amb tots els estalvis de la perjudicada, esta es va adonar del que estava passant.

Després de rebre la denúncia d’una dona de 90 anys que afirmava que algú li estava robant diners del seu compte bancari, el passat dia 1 de setembre els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia civil de Calp van iniciar les perquisicions per a esbrinar què estava ocorrent, donant inici a l’Operació Eptio.

Els investigadors van comprovar que feia aproximadament un any, algú havia sostret la targeta de crèdit de l’anciana i que, des d’eixe moment, estava realitzant reintegraments en efectiu en caixers, compres de roba i calçat, així com pagaments en cars restaurants i altres establiments de restauració situats en diferents punts de la província d’Alacant.

Però la víctima es trobava internada en una residència per a persones de la tercera edat en la localitat de Calp, i confirmava no haver autoritzat aqueixos moviments.

La tardança a posar la denúncia des de l’inici de la comissió del delicte va suposar una important trava en la recopilació de proves duta a terme per la Guàrdia Civil.

A més, els investigadors es van trobar davant una infinitat de pagaments fraudulents, realitzats en diferents establiments i situats en molt diversos punts de la província durant el transcurs de tot un any.

No obstant això, en tot just una setmana, l’intensiu i detallat estudi dels indicis recopilats va permetre traçar un perfil del possible autor, determinant perquè les pistes se centraren sobre una empleada de la residència d’ancians en la qual es trobava ingressada la denunciant.

Aprofitant-se de la confiança que la víctima, vulnerable i dependent, tenia depositada sobre ella, la presumpta autora va tindre accés a la targeta bancària i la clau de seguretat.

En el registre realitzat en el domicili de la sospitosa, els agents van localitzar diversos dels articles adquirits amb l’ús il·lícit de compte de la perjudicada.

El passat dia 8 va ser detinguda una dona de 45 anys, de nacionalitat veneçolana a la qual se li atribueix un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros, la quasi totalitat dels estalvis de la víctima, deixant-la en una situació de greu risc econòmic. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La Guàrdia Civil desitja agrair la col·laboració prestada per la pròpia residència, que ha sigut determinant en la investigació. La presumpta estafadora va ser acomiadada del seu ús tan prompte com la direcció va tindre coneixement dels fets.

Últimes notícies

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.

València es convertix en escenari del rodatge de la comèdia romàntica ‘Libre’ inspirada en Nino Bravo

València, Madrid i Màlaga acolliran el rodatge de ‘Libre’, una comèdia romàntica dirigida per David Serrano i inspirada en l’univers musical de Nino Bravo, amb estrena prevista en 2027. La pel·lícula, produïda per La Terraza Films i Nadie es Perfecto, compta amb un repartiment coral i vol acostar el llegat del cantant valencià a noves generacions.