Detinguda per una estafa continuada de 10.000 euros comesa durant un any

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona, empleada d’una residència d’ancians a Calp, com a presumpta autora d’un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros. Quan quasi havia acabat amb tots els estalvis de la perjudicada, esta es va adonar del que estava passant.

Després de rebre la denúncia d’una dona de 90 anys que afirmava que algú li estava robant diners del seu compte bancari, el passat dia 1 de setembre els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia civil de Calp van iniciar les perquisicions per a esbrinar què estava ocorrent, donant inici a l’Operació Eptio.

Els investigadors van comprovar que feia aproximadament un any, algú havia sostret la targeta de crèdit de l’anciana i que, des d’eixe moment, estava realitzant reintegraments en efectiu en caixers, compres de roba i calçat, així com pagaments en cars restaurants i altres establiments de restauració situats en diferents punts de la província d’Alacant.

Però la víctima es trobava internada en una residència per a persones de la tercera edat en la localitat de Calp, i confirmava no haver autoritzat aqueixos moviments.

La tardança a posar la denúncia des de l’inici de la comissió del delicte va suposar una important trava en la recopilació de proves duta a terme per la Guàrdia Civil.

A més, els investigadors es van trobar davant una infinitat de pagaments fraudulents, realitzats en diferents establiments i situats en molt diversos punts de la província durant el transcurs de tot un any.

No obstant això, en tot just una setmana, l’intensiu i detallat estudi dels indicis recopilats va permetre traçar un perfil del possible autor, determinant perquè les pistes se centraren sobre una empleada de la residència d’ancians en la qual es trobava ingressada la denunciant.

Aprofitant-se de la confiança que la víctima, vulnerable i dependent, tenia depositada sobre ella, la presumpta autora va tindre accés a la targeta bancària i la clau de seguretat.

En el registre realitzat en el domicili de la sospitosa, els agents van localitzar diversos dels articles adquirits amb l’ús il·lícit de compte de la perjudicada.

El passat dia 8 va ser detinguda una dona de 45 anys, de nacionalitat veneçolana a la qual se li atribueix un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros, la quasi totalitat dels estalvis de la víctima, deixant-la en una situació de greu risc econòmic. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La Guàrdia Civil desitja agrair la col·laboració prestada per la pròpia residència, que ha sigut determinant en la investigació. La presumpta estafadora va ser acomiadada del seu ús tan prompte com la direcció va tindre coneixement dels fets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.