Detinguda per una estafa continuada de 10.000 euros comesa durant un any

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona, empleada d’una residència d’ancians a Calp, com a presumpta autora d’un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros. Quan quasi havia acabat amb tots els estalvis de la perjudicada, esta es va adonar del que estava passant.

Després de rebre la denúncia d’una dona de 90 anys que afirmava que algú li estava robant diners del seu compte bancari, el passat dia 1 de setembre els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia civil de Calp van iniciar les perquisicions per a esbrinar què estava ocorrent, donant inici a l’Operació Eptio.

Els investigadors van comprovar que feia aproximadament un any, algú havia sostret la targeta de crèdit de l’anciana i que, des d’eixe moment, estava realitzant reintegraments en efectiu en caixers, compres de roba i calçat, així com pagaments en cars restaurants i altres establiments de restauració situats en diferents punts de la província d’Alacant.

Però la víctima es trobava internada en una residència per a persones de la tercera edat en la localitat de Calp, i confirmava no haver autoritzat aqueixos moviments.

La tardança a posar la denúncia des de l’inici de la comissió del delicte va suposar una important trava en la recopilació de proves duta a terme per la Guàrdia Civil.

A més, els investigadors es van trobar davant una infinitat de pagaments fraudulents, realitzats en diferents establiments i situats en molt diversos punts de la província durant el transcurs de tot un any.

No obstant això, en tot just una setmana, l’intensiu i detallat estudi dels indicis recopilats va permetre traçar un perfil del possible autor, determinant perquè les pistes se centraren sobre una empleada de la residència d’ancians en la qual es trobava ingressada la denunciant.

Aprofitant-se de la confiança que la víctima, vulnerable i dependent, tenia depositada sobre ella, la presumpta autora va tindre accés a la targeta bancària i la clau de seguretat.

En el registre realitzat en el domicili de la sospitosa, els agents van localitzar diversos dels articles adquirits amb l’ús il·lícit de compte de la perjudicada.

El passat dia 8 va ser detinguda una dona de 45 anys, de nacionalitat veneçolana a la qual se li atribueix un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros, la quasi totalitat dels estalvis de la víctima, deixant-la en una situació de greu risc econòmic. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La Guàrdia Civil desitja agrair la col·laboració prestada per la pròpia residència, que ha sigut determinant en la investigació. La presumpta estafadora va ser acomiadada del seu ús tan prompte com la direcció va tindre coneixement dels fets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.