Detinguda per una estafa continuada de 10.000 euros comesa durant un any

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona, empleada d’una residència d’ancians a Calp, com a presumpta autora d’un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros. Quan quasi havia acabat amb tots els estalvis de la perjudicada, esta es va adonar del que estava passant.

Després de rebre la denúncia d’una dona de 90 anys que afirmava que algú li estava robant diners del seu compte bancari, el passat dia 1 de setembre els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia civil de Calp van iniciar les perquisicions per a esbrinar què estava ocorrent, donant inici a l’Operació Eptio.

Els investigadors van comprovar que feia aproximadament un any, algú havia sostret la targeta de crèdit de l’anciana i que, des d’eixe moment, estava realitzant reintegraments en efectiu en caixers, compres de roba i calçat, així com pagaments en cars restaurants i altres establiments de restauració situats en diferents punts de la província d’Alacant.

Però la víctima es trobava internada en una residència per a persones de la tercera edat en la localitat de Calp, i confirmava no haver autoritzat aqueixos moviments.

La tardança a posar la denúncia des de l’inici de la comissió del delicte va suposar una important trava en la recopilació de proves duta a terme per la Guàrdia Civil.

A més, els investigadors es van trobar davant una infinitat de pagaments fraudulents, realitzats en diferents establiments i situats en molt diversos punts de la província durant el transcurs de tot un any.

No obstant això, en tot just una setmana, l’intensiu i detallat estudi dels indicis recopilats va permetre traçar un perfil del possible autor, determinant perquè les pistes se centraren sobre una empleada de la residència d’ancians en la qual es trobava ingressada la denunciant.

Aprofitant-se de la confiança que la víctima, vulnerable i dependent, tenia depositada sobre ella, la presumpta autora va tindre accés a la targeta bancària i la clau de seguretat.

En el registre realitzat en el domicili de la sospitosa, els agents van localitzar diversos dels articles adquirits amb l’ús il·lícit de compte de la perjudicada.

El passat dia 8 va ser detinguda una dona de 45 anys, de nacionalitat veneçolana a la qual se li atribueix un delicte continuat d’estafa que ascendeix a 10.000 euros, la quasi totalitat dels estalvis de la víctima, deixant-la en una situació de greu risc econòmic. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La Guàrdia Civil desitja agrair la col·laboració prestada per la pròpia residència, que ha sigut determinant en la investigació. La presumpta estafadora va ser acomiadada del seu ús tan prompte com la direcció va tindre coneixement dels fets.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.