Dos detinguts a Benidorm per estafar a persones majors en caixers automàtics

Agents del Grup VI de la Policia Judicial de la Comissaria Local de Benidorm, han detingut a dos persones en el marc d’una laboriosa i complexa investigació d’un delicte continuat d’estafa mitjançant l’ús fraudulent de targetes bancàries.

Els autors utilitzaven el següent “modus operandi” consistent en, embossar amb paper o un altre material la ranura d’inserció de la targeta en el caixer automàtic. Quan les víctimes, generalment persones d’avançada edat i amb menys coneixements en l’operativa dels caixers, no podien introduir la targeta, els detinguts s’aproximaven a ells i s’oferien per a ajudar-los.

Després de guanyar-se la confiança dels ancians, els indicaven que podien realitzar l’operació bancària utilitzant la modalitat «contactless» de la targeta en el dispositiu del caixer, sistema que incorporen les targetes amb una tecnologia de comunicació sense fil que permet disposar de diners en caixers sense necessitat d’introduir la targeta, únicament és necessari acostar la targeta «contactless» al terminal i es realitzarà la retirada de l’efectiu de manera sense fil, de la mateixa manera, per a compra en comerços, no hi ha necessitat d’introduir la targeta en el TPV o passar-la pel lector de bandes magnètiques, simplement amb posar-la damunt del terminal de punt de venda seria suficient.

Tornant als fets, en l’instant en el qual els autors aconseguien convéncer a les seues longeves víctimes, aprofitaven per a observar el pin que introduïen per a completar l’operació. Una vegada que els perjudicats acabaven les seues operacions, els indicaven que havien de tornar a passar la targeta pel lector contactless per a finalitzar-la, al que accedien, abandonant posteriorment el lloc, desconeixedors que l’operativa bancària havia quedat oberta i, com vulga que els autors disposaven del número pin que havien observat anteriorment al descuit, operaven lliurement en el caixer realitzant reintegraments d’efectiu.

Cal afegir que, en diverses ocasions, els responsables del succés quan van veure la possibilitat de fer-lo, van donar el “canvi” de les targetes de dèbit a les víctimes, de manera que, una vegada finalitzada la suposada ajuda en el caixer, no retornaven la targeta al seu propietari sinó que li entregaven una altra de similars característiques tot això amb la finalitat d’augmentar més el perjudici econòmic de les víctimes i realitzar compres en comerços i joieries de la localitat amb les targetes sostretes.

Gràcies a la investigació policial, amb la detenció d’aquestes dos persones, s’ha aconseguit recuperar part dels diners estafats a les víctimes, a més de diverses joies comprades il·lícitament en establiments de joieria de la ciutat.

Els detinguts, de nacionalitats espanyola i colombiana, de 39 i 44 anys, un d’ells amb diversos antecedents en diferents punts de la geografia nacional, van ser posats a disposició judicial davant els jutjats de la mateixa localitat, quedant en llibertat amb càrrecs després de les seues compareixences en seu judicial.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.