Dos detinguts a Benidorm per estafar a persones majors en caixers automàtics

Agents del Grup VI de la Policia Judicial de la Comissaria Local de Benidorm, han detingut a dos persones en el marc d’una laboriosa i complexa investigació d’un delicte continuat d’estafa mitjançant l’ús fraudulent de targetes bancàries.

Els autors utilitzaven el següent “modus operandi” consistent en, embossar amb paper o un altre material la ranura d’inserció de la targeta en el caixer automàtic. Quan les víctimes, generalment persones d’avançada edat i amb menys coneixements en l’operativa dels caixers, no podien introduir la targeta, els detinguts s’aproximaven a ells i s’oferien per a ajudar-los.

Després de guanyar-se la confiança dels ancians, els indicaven que podien realitzar l’operació bancària utilitzant la modalitat «contactless» de la targeta en el dispositiu del caixer, sistema que incorporen les targetes amb una tecnologia de comunicació sense fil que permet disposar de diners en caixers sense necessitat d’introduir la targeta, únicament és necessari acostar la targeta «contactless» al terminal i es realitzarà la retirada de l’efectiu de manera sense fil, de la mateixa manera, per a compra en comerços, no hi ha necessitat d’introduir la targeta en el TPV o passar-la pel lector de bandes magnètiques, simplement amb posar-la damunt del terminal de punt de venda seria suficient.

Tornant als fets, en l’instant en el qual els autors aconseguien convéncer a les seues longeves víctimes, aprofitaven per a observar el pin que introduïen per a completar l’operació. Una vegada que els perjudicats acabaven les seues operacions, els indicaven que havien de tornar a passar la targeta pel lector contactless per a finalitzar-la, al que accedien, abandonant posteriorment el lloc, desconeixedors que l’operativa bancària havia quedat oberta i, com vulga que els autors disposaven del número pin que havien observat anteriorment al descuit, operaven lliurement en el caixer realitzant reintegraments d’efectiu.

Cal afegir que, en diverses ocasions, els responsables del succés quan van veure la possibilitat de fer-lo, van donar el “canvi” de les targetes de dèbit a les víctimes, de manera que, una vegada finalitzada la suposada ajuda en el caixer, no retornaven la targeta al seu propietari sinó que li entregaven una altra de similars característiques tot això amb la finalitat d’augmentar més el perjudici econòmic de les víctimes i realitzar compres en comerços i joieries de la localitat amb les targetes sostretes.

Gràcies a la investigació policial, amb la detenció d’aquestes dos persones, s’ha aconseguit recuperar part dels diners estafats a les víctimes, a més de diverses joies comprades il·lícitament en establiments de joieria de la ciutat.

Els detinguts, de nacionalitats espanyola i colombiana, de 39 i 44 anys, un d’ells amb diversos antecedents en diferents punts de la geografia nacional, van ser posats a disposició judicial davant els jutjats de la mateixa localitat, quedant en llibertat amb càrrecs després de les seues compareixences en seu judicial.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.