ETA demana perdó a les víctimes pel dolor causat pel «llarg període de lluita armada»

 

L’organització terrorista ETA ha demanat este divendres perdó a les seues víctimes pel «llarg període de lluita armada». L’anunci arriba poc després que la banda basca anunciara la seua dissolució definitiva, prevista per al primer cap de setmana del pròxim més de maig. Ho ha comunicat en un escrit publicat esta matinada pels diaris ‘Gara’ i ‘Berria’. 

 

«Volem mostrar respecte als morts, als ferits, i a les víctimes que ha causat ETA, en la mesura que han resultat damnificades pel conflicte», han expressat des de l’organització terrorista. «Ho sentim de veritat, a aquestes persones i a les seues famílies els hi demanem perdó», ha dit ETA, que ha reconegut que «estes paraules no solucionen el que ha passat, ni mitigaran tant de dolor». L’organització es compromet també a la «superació definitiva de les conseqüències del conflicte i a la no repetició». 

Dissolució definitiva el mes vinent

Segons va avançar la televisió pública basca el passat dimecres, la banda terrorista es dissoldrà de manera definitiva durant un acte públic el primer cap de setmana de maig, possiblement els dies 5 i 6 del mencionat mes. Recordem que fa pràcticament un any l’organització terrorista va anunciar que entregava les armes a la «societat civil», i els darrers mesos han estat moltes les veus que han demanat que abandone del tot la seua activitat. 

 

En aquest sentit, ETA el pròxim dilluns, 23 d’abril, diversos membres de la banda oferiran una roda de premsa amb integrants del Grup Internacional de Contacte (GIC) de l’advocat sud-africà Brian Currin per concretar la seua decisió. Segons han indicat des de la banda armada, també participaran altres personalitats d’arreu del món, implicades en les negociacions que han tingut lloc el darrer any. 

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.