ETA demana perdó a les víctimes pel dolor causat pel «llarg període de lluita armada»

 

L’organització terrorista ETA ha demanat este divendres perdó a les seues víctimes pel «llarg període de lluita armada». L’anunci arriba poc després que la banda basca anunciara la seua dissolució definitiva, prevista per al primer cap de setmana del pròxim més de maig. Ho ha comunicat en un escrit publicat esta matinada pels diaris ‘Gara’ i ‘Berria’. 

 

«Volem mostrar respecte als morts, als ferits, i a les víctimes que ha causat ETA, en la mesura que han resultat damnificades pel conflicte», han expressat des de l’organització terrorista. «Ho sentim de veritat, a aquestes persones i a les seues famílies els hi demanem perdó», ha dit ETA, que ha reconegut que «estes paraules no solucionen el que ha passat, ni mitigaran tant de dolor». L’organització es compromet també a la «superació definitiva de les conseqüències del conflicte i a la no repetició». 

Dissolució definitiva el mes vinent

Segons va avançar la televisió pública basca el passat dimecres, la banda terrorista es dissoldrà de manera definitiva durant un acte públic el primer cap de setmana de maig, possiblement els dies 5 i 6 del mencionat mes. Recordem que fa pràcticament un any l’organització terrorista va anunciar que entregava les armes a la «societat civil», i els darrers mesos han estat moltes les veus que han demanat que abandone del tot la seua activitat. 

 

En aquest sentit, ETA el pròxim dilluns, 23 d’abril, diversos membres de la banda oferiran una roda de premsa amb integrants del Grup Internacional de Contacte (GIC) de l’advocat sud-africà Brian Currin per concretar la seua decisió. Segons han indicat des de la banda armada, també participaran altres personalitats d’arreu del món, implicades en les negociacions que han tingut lloc el darrer any. 

Últimes notícies

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.