ETA demana perdó a les víctimes pel dolor causat pel «llarg període de lluita armada»

 

L’organització terrorista ETA ha demanat este divendres perdó a les seues víctimes pel «llarg període de lluita armada». L’anunci arriba poc després que la banda basca anunciara la seua dissolució definitiva, prevista per al primer cap de setmana del pròxim més de maig. Ho ha comunicat en un escrit publicat esta matinada pels diaris ‘Gara’ i ‘Berria’. 

 

«Volem mostrar respecte als morts, als ferits, i a les víctimes que ha causat ETA, en la mesura que han resultat damnificades pel conflicte», han expressat des de l’organització terrorista. «Ho sentim de veritat, a aquestes persones i a les seues famílies els hi demanem perdó», ha dit ETA, que ha reconegut que «estes paraules no solucionen el que ha passat, ni mitigaran tant de dolor». L’organització es compromet també a la «superació definitiva de les conseqüències del conflicte i a la no repetició». 

Dissolució definitiva el mes vinent

Segons va avançar la televisió pública basca el passat dimecres, la banda terrorista es dissoldrà de manera definitiva durant un acte públic el primer cap de setmana de maig, possiblement els dies 5 i 6 del mencionat mes. Recordem que fa pràcticament un any l’organització terrorista va anunciar que entregava les armes a la «societat civil», i els darrers mesos han estat moltes les veus que han demanat que abandone del tot la seua activitat. 

 

En aquest sentit, ETA el pròxim dilluns, 23 d’abril, diversos membres de la banda oferiran una roda de premsa amb integrants del Grup Internacional de Contacte (GIC) de l’advocat sud-africà Brian Currin per concretar la seua decisió. Segons han indicat des de la banda armada, també participaran altres personalitats d’arreu del món, implicades en les negociacions que han tingut lloc el darrer any. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.