15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

ETA demana perdó a les víctimes pel dolor causat pel «llarg període de lluita armada»

 

L’organització terrorista ETA ha demanat este divendres perdó a les seues víctimes pel «llarg període de lluita armada». L’anunci arriba poc després que la banda basca anunciara la seua dissolució definitiva, prevista per al primer cap de setmana del pròxim més de maig. Ho ha comunicat en un escrit publicat esta matinada pels diaris ‘Gara’ i ‘Berria’. 

 

«Volem mostrar respecte als morts, als ferits, i a les víctimes que ha causat ETA, en la mesura que han resultat damnificades pel conflicte», han expressat des de l’organització terrorista. «Ho sentim de veritat, a aquestes persones i a les seues famílies els hi demanem perdó», ha dit ETA, que ha reconegut que «estes paraules no solucionen el que ha passat, ni mitigaran tant de dolor». L’organització es compromet també a la «superació definitiva de les conseqüències del conflicte i a la no repetició». 

Dissolució definitiva el mes vinent

Segons va avançar la televisió pública basca el passat dimecres, la banda terrorista es dissoldrà de manera definitiva durant un acte públic el primer cap de setmana de maig, possiblement els dies 5 i 6 del mencionat mes. Recordem que fa pràcticament un any l’organització terrorista va anunciar que entregava les armes a la «societat civil», i els darrers mesos han estat moltes les veus que han demanat que abandone del tot la seua activitat. 

 

En aquest sentit, ETA el pròxim dilluns, 23 d’abril, diversos membres de la banda oferiran una roda de premsa amb integrants del Grup Internacional de Contacte (GIC) de l’advocat sud-africà Brian Currin per concretar la seua decisió. Segons han indicat des de la banda armada, també participaran altres personalitats d’arreu del món, implicades en les negociacions que han tingut lloc el darrer any. 

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.