ETA demana perdó a les víctimes pel dolor causat pel «llarg període de lluita armada»

 

L’organització terrorista ETA ha demanat este divendres perdó a les seues víctimes pel «llarg període de lluita armada». L’anunci arriba poc després que la banda basca anunciara la seua dissolució definitiva, prevista per al primer cap de setmana del pròxim més de maig. Ho ha comunicat en un escrit publicat esta matinada pels diaris ‘Gara’ i ‘Berria’. 

 

«Volem mostrar respecte als morts, als ferits, i a les víctimes que ha causat ETA, en la mesura que han resultat damnificades pel conflicte», han expressat des de l’organització terrorista. «Ho sentim de veritat, a aquestes persones i a les seues famílies els hi demanem perdó», ha dit ETA, que ha reconegut que «estes paraules no solucionen el que ha passat, ni mitigaran tant de dolor». L’organització es compromet també a la «superació definitiva de les conseqüències del conflicte i a la no repetició». 

Dissolució definitiva el mes vinent

Segons va avançar la televisió pública basca el passat dimecres, la banda terrorista es dissoldrà de manera definitiva durant un acte públic el primer cap de setmana de maig, possiblement els dies 5 i 6 del mencionat mes. Recordem que fa pràcticament un any l’organització terrorista va anunciar que entregava les armes a la «societat civil», i els darrers mesos han estat moltes les veus que han demanat que abandone del tot la seua activitat. 

 

En aquest sentit, ETA el pròxim dilluns, 23 d’abril, diversos membres de la banda oferiran una roda de premsa amb integrants del Grup Internacional de Contacte (GIC) de l’advocat sud-africà Brian Currin per concretar la seua decisió. Segons han indicat des de la banda armada, també participaran altres personalitats d’arreu del món, implicades en les negociacions que han tingut lloc el darrer any. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.