10.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Els experts desmentixen per complet que l’alcohol mate neurones

 

El mite que l’alcohol mata neurones és totalment fals, tal com explica ‘El Español’. Segurament, la creació d’este mite es deu a l’any 1990 quan un estudi realitzat pels investigadors Harper i Krill van trobar que els alcohòlics tenien menys neurones que la resta de persones.

  

  

  

  

Açò sí és important matisar esta afirmació, ja que innegablement beure en excés és perjudicial per a la salut. Beure implica a llarg termini problemes en el fetge, el pàncrees i el sistema circulatori.

  

  

  

  

En este sentit, el cervell és el que queda més protegit de possibles lesions. Cal assenyalar que si bé és cert que les persones que beuen presenten taxes significativament altes de fallades de memòria, trastorns de conducta, trastorn de dèficit d’atenció i demència, l’alcohol en si no mata de forma literal a cap neurona, ja que el nombre de neurones no descendix per beure.

 

Últimes notícies

Desmantellat un fals club de fumadors que servia com a punt de venda de droga a l’Alfàs del Pi

La Policia Nacional ha detingut a dos persones de 30 i 32 anys per presumpte tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. El local es presentava com a club de fumadors però venia a qualsevol i mancava de llicències.

Avís groc per pluges de fins a 20 l/m² en el litoral nord de València

Aemet manté fins a les 14.00 l'avís groc per pluges intenses en el litoral nord de València després d'un ruixat de 20 l en l'Albufera. El diumenge s'amplia a tota la província amb llindars de 30 l/h i 80 en 12 hores i possibilitat de tempestes amb graníssol.

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.