13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Expulsen a un xiquet d’un avió per no posar-se la mascareta per tindre asma

 

 

Waylon és un xiquet de dos anys que viatjava amb la seua mare, Amanda, en un avió d’American Airlines, als Estats Units. El xicotet va patir un atac d’asma en ple vol i la seua mamà intentava calmar-lo com bonament podia.
Malgrat observar l’ocorregut, en un moment donat un tripulant de cabina li demana a la seua mare que li pose la mascareta al xiquet, malgrat seguir hiperventilant, amb la finalitat de complir amb el protocol de la Covid-19. La dona ho intenta sense èxit i, finalment, els expulsen de l’avió!

Un vídeo que provoca molta angoixa i denúncia l’ocorregut

 

Els fets han quedat plasmats en un vídeo que ràpidament s’ha convertit en viral en xarxes socials, que han servit com a plataforma de denúncia per l’ocorregut per esta mamà i el seu bebé. Es tracta d’un vídeo que provoca angoixa i molta ràbia, perquè en ell es pot veure al xicotet Waylon plorant desconsoladament mentre la seua mare intenta calmar-li, en ple atac d’asma.

En comptes de mostrar empatia i ajudar a la mamà, els tripulants de l’avió li posen les coses més difícils, perquè en un moment donat li demanen que pose la mascareta al xiquet. Amanda tracta de posar-li-la en repetides ocasions, però no ho aconsegueix.

Finalment, la mamà ensenya als tripulants un test negatiu de Covid-19, i en vigor, del xiquet. No obstant això, de poc li serveix, perquè l’avió dona la volta, torna a l’aeroport i expulsa a Amanda i Waylon. Cal esmentar que, a més, mentre l’avió dona la volta, el sobrecarregue, emet este missatge per megafonia: “Lamente la demora, però estem tractant amb un viatger que no compleix amb les normes”.

 

L’aerolínia s’ha justificat

 

L’ocorregut per esta mamà i el seu fill s’ha viralitzat en xarxes socials gràcies al fet que una altra passatgera va gravar l’escena i va utilitzar les xarxes socials com a via de denúncia de l’ocorregut.

 

Davant el renou generat, perquè el vídeo ha circulat ràpidament, la companyia aèria s’ha justificat, al·legant que la normativa als Estats Units obliga al fet que tot passatger major de dos anys ha de portar la màscara posada dins de l’avió.

No obstant això, i malgrat les explicacions donades per American Airlines, les imatges continuen provocant indignació i moltes crítiques contra la companyia aèria per part dels usuaris de xarxes socials que les han vistes i s’han bolcat amb el xicotet Waylon.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.