La sabateria que hauria expulsat a una dona i al seu gos guia en València nega els fets

Labrador

Gos labrador lligat en un carrer | Pixabay

 

ACTUALITZAT 03/01/2020 a les 11.40 hores. Este passat dilluns 16 de desembre una dona, que anava acompanyada amb el seu gos guia, hauria sigut expulsada d’una sabateria situada en l’avinguda de Peris i Valero de la ciutat de València, fets que ja han sigut denunciats davant la Policia Nacional.

 

Ara, segons informa ‘Las Provincias’, els propietaris del comerç han negat este dijous els fets, que han explicat que eixe dia, per «motius personals», van acurtar l’horari de matí. A demés, han assegurat que «el bloqueig del tancament automàtic va fallar i la porta de cristal es va obrir. En eixe moment van entrar dos dones amb un gos i, sense pendre consciència de que una era invident, els vaig dir que estava tancat i que no s’admetia l’entrada de gossos».

 

Elles van respondre que era un gos guia i els amos de la sabateria els digueren que «no hi ha problema, però heu d’eixir perque està tancat al públic». Segons els propietaris, les clientes van dir que «l’horari comercial és més ampli i que no podia tancar».

 

La dona explica una altra versió dels fets

Segons informa l’Associació d’Usuaris de Gossos Guia de la Comunitat Valenciana (AsPeGuiCV), Maite, la usuària del gos guia i que forma part d’esta entitat, va explicar que «se li va negar l’entrada amb el seu gos guia d’una manera agressiva i faltant al respecte». «La usuària va intentar explicar la normativa del gos guia i la reacció del propietari del negoci va ser agarrar l’arnés de l’animal i forçar-la a eixir del local».

 

Després de la rinya, Maite, propietària d’un labrador color canyella ensinistrat en els Estats Units, va decidir cridar a la policia per a que mediara i fins al lloc va acudir un cotxe patrulla. La dona va presentar una denúncia sobre els fets el dia següent.

 

«L’Associació de discapacitats visuals ha demanat una major conscienciació i solidaritat per a que estos fets no tornen a passar i les persones cegues o deficients visuals que necessiten auxiliars de mobilitat, com és el bastó o gos guia, no siguen discriminades», reclamen.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.