La sabateria que hauria expulsat a una dona i al seu gos guia en València nega els fets

Labrador

Gos labrador lligat en un carrer | Pixabay

 

ACTUALITZAT 03/01/2020 a les 11.40 hores. Este passat dilluns 16 de desembre una dona, que anava acompanyada amb el seu gos guia, hauria sigut expulsada d’una sabateria situada en l’avinguda de Peris i Valero de la ciutat de València, fets que ja han sigut denunciats davant la Policia Nacional.

 

Ara, segons informa ‘Las Provincias’, els propietaris del comerç han negat este dijous els fets, que han explicat que eixe dia, per «motius personals», van acurtar l’horari de matí. A demés, han assegurat que «el bloqueig del tancament automàtic va fallar i la porta de cristal es va obrir. En eixe moment van entrar dos dones amb un gos i, sense pendre consciència de que una era invident, els vaig dir que estava tancat i que no s’admetia l’entrada de gossos».

 

Elles van respondre que era un gos guia i els amos de la sabateria els digueren que «no hi ha problema, però heu d’eixir perque està tancat al públic». Segons els propietaris, les clientes van dir que «l’horari comercial és més ampli i que no podia tancar».

 

La dona explica una altra versió dels fets

Segons informa l’Associació d’Usuaris de Gossos Guia de la Comunitat Valenciana (AsPeGuiCV), Maite, la usuària del gos guia i que forma part d’esta entitat, va explicar que «se li va negar l’entrada amb el seu gos guia d’una manera agressiva i faltant al respecte». «La usuària va intentar explicar la normativa del gos guia i la reacció del propietari del negoci va ser agarrar l’arnés de l’animal i forçar-la a eixir del local».

 

Després de la rinya, Maite, propietària d’un labrador color canyella ensinistrat en els Estats Units, va decidir cridar a la policia per a que mediara i fins al lloc va acudir un cotxe patrulla. La dona va presentar una denúncia sobre els fets el dia següent.

 

«L’Associació de discapacitats visuals ha demanat una major conscienciació i solidaritat per a que estos fets no tornen a passar i les persones cegues o deficients visuals que necessiten auxiliars de mobilitat, com és el bastó o gos guia, no siguen discriminades», reclamen.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.