La sabateria que hauria expulsat a una dona i al seu gos guia en València nega els fets

Labrador

Gos labrador lligat en un carrer | Pixabay

 

ACTUALITZAT 03/01/2020 a les 11.40 hores. Este passat dilluns 16 de desembre una dona, que anava acompanyada amb el seu gos guia, hauria sigut expulsada d’una sabateria situada en l’avinguda de Peris i Valero de la ciutat de València, fets que ja han sigut denunciats davant la Policia Nacional.

 

Anuncios

Ara, segons informa ‘Las Provincias’, els propietaris del comerç han negat este dijous els fets, que han explicat que eixe dia, per «motius personals», van acurtar l’horari de matí. A demés, han assegurat que «el bloqueig del tancament automàtic va fallar i la porta de cristal es va obrir. En eixe moment van entrar dos dones amb un gos i, sense pendre consciència de que una era invident, els vaig dir que estava tancat i que no s’admetia l’entrada de gossos».

 

Elles van respondre que era un gos guia i els amos de la sabateria els digueren que «no hi ha problema, però heu d’eixir perque està tancat al públic». Segons els propietaris, les clientes van dir que «l’horari comercial és més ampli i que no podia tancar».

 

La dona explica una altra versió dels fets

Segons informa l’Associació d’Usuaris de Gossos Guia de la Comunitat Valenciana (AsPeGuiCV), Maite, la usuària del gos guia i que forma part d’esta entitat, va explicar que «se li va negar l’entrada amb el seu gos guia d’una manera agressiva i faltant al respecte». «La usuària va intentar explicar la normativa del gos guia i la reacció del propietari del negoci va ser agarrar l’arnés de l’animal i forçar-la a eixir del local».

 

Després de la rinya, Maite, propietària d’un labrador color canyella ensinistrat en els Estats Units, va decidir cridar a la policia per a que mediara i fins al lloc va acudir un cotxe patrulla. La dona va presentar una denúncia sobre els fets el dia següent.

 

«L’Associació de discapacitats visuals ha demanat una major conscienciació i solidaritat per a que estos fets no tornen a passar i les persones cegues o deficients visuals que necessiten auxiliars de mobilitat, com és el bastó o gos guia, no siguen discriminades», reclamen.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.