La sabateria que hauria expulsat a una dona i al seu gos guia en València nega els fets

Labrador

Gos labrador lligat en un carrer | Pixabay

 

ACTUALITZAT 03/01/2020 a les 11.40 hores. Este passat dilluns 16 de desembre una dona, que anava acompanyada amb el seu gos guia, hauria sigut expulsada d’una sabateria situada en l’avinguda de Peris i Valero de la ciutat de València, fets que ja han sigut denunciats davant la Policia Nacional.

 

Ara, segons informa ‘Las Provincias’, els propietaris del comerç han negat este dijous els fets, que han explicat que eixe dia, per «motius personals», van acurtar l’horari de matí. A demés, han assegurat que «el bloqueig del tancament automàtic va fallar i la porta de cristal es va obrir. En eixe moment van entrar dos dones amb un gos i, sense pendre consciència de que una era invident, els vaig dir que estava tancat i que no s’admetia l’entrada de gossos».

 

Elles van respondre que era un gos guia i els amos de la sabateria els digueren que «no hi ha problema, però heu d’eixir perque està tancat al públic». Segons els propietaris, les clientes van dir que «l’horari comercial és més ampli i que no podia tancar».

 

La dona explica una altra versió dels fets

Segons informa l’Associació d’Usuaris de Gossos Guia de la Comunitat Valenciana (AsPeGuiCV), Maite, la usuària del gos guia i que forma part d’esta entitat, va explicar que «se li va negar l’entrada amb el seu gos guia d’una manera agressiva i faltant al respecte». «La usuària va intentar explicar la normativa del gos guia i la reacció del propietari del negoci va ser agarrar l’arnés de l’animal i forçar-la a eixir del local».

 

Després de la rinya, Maite, propietària d’un labrador color canyella ensinistrat en els Estats Units, va decidir cridar a la policia per a que mediara i fins al lloc va acudir un cotxe patrulla. La dona va presentar una denúncia sobre els fets el dia següent.

 

«L’Associació de discapacitats visuals ha demanat una major conscienciació i solidaritat per a que estos fets no tornen a passar i les persones cegues o deficients visuals que necessiten auxiliars de mobilitat, com és el bastó o gos guia, no siguen discriminades», reclamen.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.