La sabateria que hauria expulsat a una dona i al seu gos guia en València nega els fets

Labrador

Gos labrador lligat en un carrer | Pixabay

 

ACTUALITZAT 03/01/2020 a les 11.40 hores. Este passat dilluns 16 de desembre una dona, que anava acompanyada amb el seu gos guia, hauria sigut expulsada d’una sabateria situada en l’avinguda de Peris i Valero de la ciutat de València, fets que ja han sigut denunciats davant la Policia Nacional.

 

Ara, segons informa ‘Las Provincias’, els propietaris del comerç han negat este dijous els fets, que han explicat que eixe dia, per «motius personals», van acurtar l’horari de matí. A demés, han assegurat que «el bloqueig del tancament automàtic va fallar i la porta de cristal es va obrir. En eixe moment van entrar dos dones amb un gos i, sense pendre consciència de que una era invident, els vaig dir que estava tancat i que no s’admetia l’entrada de gossos».

 

Elles van respondre que era un gos guia i els amos de la sabateria els digueren que «no hi ha problema, però heu d’eixir perque està tancat al públic». Segons els propietaris, les clientes van dir que «l’horari comercial és més ampli i que no podia tancar».

 

La dona explica una altra versió dels fets

Segons informa l’Associació d’Usuaris de Gossos Guia de la Comunitat Valenciana (AsPeGuiCV), Maite, la usuària del gos guia i que forma part d’esta entitat, va explicar que «se li va negar l’entrada amb el seu gos guia d’una manera agressiva i faltant al respecte». «La usuària va intentar explicar la normativa del gos guia i la reacció del propietari del negoci va ser agarrar l’arnés de l’animal i forçar-la a eixir del local».

 

Després de la rinya, Maite, propietària d’un labrador color canyella ensinistrat en els Estats Units, va decidir cridar a la policia per a que mediara i fins al lloc va acudir un cotxe patrulla. La dona va presentar una denúncia sobre els fets el dia següent.

 

«L’Associació de discapacitats visuals ha demanat una major conscienciació i solidaritat per a que estos fets no tornen a passar i les persones cegues o deficients visuals que necessiten auxiliars de mobilitat, com és el bastó o gos guia, no siguen discriminades», reclamen.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.