FACUA denuncia en l’AEPD la difusió d’un vídeo de les xiquetes violades a Burjassot


FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) la difusió d’un vídeo en el qual les xiquetes de 12 i 13 anys violades el passat 16 de maig en el municipi valencià de Burjassot parlen amb una amiga, també menor.

Cinc presumptes autors, d’edats compreses entre els 15 i els 17 anys, van ser detinguts i posteriorment posats en llibertat vigilada i amb ordres d’allunyament. La Fiscalia ha recorregut la decisió de la jutgessa de no decretar l’internament de quatre d’ells en règim tancat, tal com va sol·licitar dijous passat.

El vídeo, tret del compte d’Instagram d’una de les menors, va ser publicat el divendres per la cofundadora de Vox Cristina Seguí en el seu compte de Twitter i el seu canal de Telegram. En ell s’esmenta el nom d’una d’elles i el primer cognom d’una altra, apareix el nom d’usuari en Instagram d’una de les víctimes i durant un moment poden veure’s les cares de dos de les xiquetes que conversen. Aqueix mateix dia, a la nit, el canal de YouTube de Javier Negre, ‘Estado de Alarma TV’, va emetre el vídeo, difuminant les imatges.

En els seus tuits, Seguí va assegurar que les dos xiquetes tenen «15 i 16 anys» i que havien mantingut «sexe consentit amb altres menors per a denunciar-los falsament per violació i eixir així en televisió«. Durant el programa de ‘Estado de Alarma TV’, Negre va afirmar que estaven «fabricant una prova falsa» i que mereixien que els seus pares els pegaren «una hòstia«. No obstant això, en el vídeo les menors no fan més que comentar que les denúncies estan tenint repercussió en televisió, que creuen que el cas arribarà a judici i que una d’elles declararà com a testimoni.

Protecció de Dades ja investiga a Seguí i altres persones en un altre expedient obert després d’una denúncia de FACUA per difondre a la fi de 2019 àudios d’una xiqueta víctima el que el TSJCyL va considerar abusos sexuals per part d’exjugadors de l’Arandina Club de Fúbol -la Fiscalia ha recorregut al Suprem en entendre que es va tractar d’agressió sexual-.

L’AEPD va sancionar el maig de 2019 amb 150.000 euros al militar del Ramat, Alfonso Jesús Cabezuelo, per l’enregistrament i posterior difusió d’un vídeo de la víctima.

FACUA posa a la disposició de les famílies els certificats digitals dels missatges de Twitter i Telegram de Seguí i el vídeo de YouTube de ‘Estado de Alarma TV’, per si pretenen denunciar els fets en els tribunals.

Últimes notícies

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.