FACUA denuncia en l’AEPD la difusió d’un vídeo de les xiquetes violades a Burjassot


FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) la difusió d’un vídeo en el qual les xiquetes de 12 i 13 anys violades el passat 16 de maig en el municipi valencià de Burjassot parlen amb una amiga, també menor.

Cinc presumptes autors, d’edats compreses entre els 15 i els 17 anys, van ser detinguts i posteriorment posats en llibertat vigilada i amb ordres d’allunyament. La Fiscalia ha recorregut la decisió de la jutgessa de no decretar l’internament de quatre d’ells en règim tancat, tal com va sol·licitar dijous passat.

El vídeo, tret del compte d’Instagram d’una de les menors, va ser publicat el divendres per la cofundadora de Vox Cristina Seguí en el seu compte de Twitter i el seu canal de Telegram. En ell s’esmenta el nom d’una d’elles i el primer cognom d’una altra, apareix el nom d’usuari en Instagram d’una de les víctimes i durant un moment poden veure’s les cares de dos de les xiquetes que conversen. Aqueix mateix dia, a la nit, el canal de YouTube de Javier Negre, ‘Estado de Alarma TV’, va emetre el vídeo, difuminant les imatges.

En els seus tuits, Seguí va assegurar que les dos xiquetes tenen “15 i 16 anys” i que havien mantingut “sexe consentit amb altres menors per a denunciar-los falsament per violació i eixir així en televisió“. Durant el programa de ‘Estado de Alarma TV’, Negre va afirmar que estaven “fabricant una prova falsa” i que mereixien que els seus pares els pegaren “una hòstia“. No obstant això, en el vídeo les menors no fan més que comentar que les denúncies estan tenint repercussió en televisió, que creuen que el cas arribarà a judici i que una d’elles declararà com a testimoni.

Protecció de Dades ja investiga a Seguí i altres persones en un altre expedient obert després d’una denúncia de FACUA per difondre a la fi de 2019 àudios d’una xiqueta víctima el que el TSJCyL va considerar abusos sexuals per part d’exjugadors de l’Arandina Club de Fúbol -la Fiscalia ha recorregut al Suprem en entendre que es va tractar d’agressió sexual-.

L’AEPD va sancionar el maig de 2019 amb 150.000 euros al militar del Ramat, Alfonso Jesús Cabezuelo, per l’enregistrament i posterior difusió d’un vídeo de la víctima.

FACUA posa a la disposició de les famílies els certificats digitals dels missatges de Twitter i Telegram de Seguí i el vídeo de YouTube de ‘Estado de Alarma TV’, per si pretenen denunciar els fets en els tribunals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.

Paiporta, eix de la transformació de 138 hectàrees del corredor verd metropolità

Paiporta ha acollit una trobada per a avançar en la intervenció de 138 hectàrees dins del corredor verd metropolità. El pla combina gestió de l'aigua, recuperació agrícola, ciclovías i nous parcs per a més de 100.000 veïns.

El PP avala el pla de vivenda de Pérez Llorca i l’oposició el titlla d’ocurrència

El PP ha qualificat de potent i nova la proposta de Pérez Llorca per a permetre vivendes en sòl dotacional sense desenrotllar. PSPV i Compromís l'han titllada d'ocurrència i alerten d'una cessió a privats; Vox ha defés liberalitzar sòl.

El València viu la mascletà al balcó de l’Ajuntament amb la sorpresa dels argentins

La plantilla va acudir al balcó municipal per a presenciar el tret 'Masclethor 5.0' de Pirotècnia Alpujarreña; per a diversos jugadors va ser la primera vegada. Els nous fitxatges, especialment els argentins, es van mostrar els més sorpresos.