FACUA denuncia en l’AEPD la difusió d’un vídeo de les xiquetes violades a Burjassot


FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) la difusió d’un vídeo en el qual les xiquetes de 12 i 13 anys violades el passat 16 de maig en el municipi valencià de Burjassot parlen amb una amiga, també menor.

Cinc presumptes autors, d’edats compreses entre els 15 i els 17 anys, van ser detinguts i posteriorment posats en llibertat vigilada i amb ordres d’allunyament. La Fiscalia ha recorregut la decisió de la jutgessa de no decretar l’internament de quatre d’ells en règim tancat, tal com va sol·licitar dijous passat.

El vídeo, tret del compte d’Instagram d’una de les menors, va ser publicat el divendres per la cofundadora de Vox Cristina Seguí en el seu compte de Twitter i el seu canal de Telegram. En ell s’esmenta el nom d’una d’elles i el primer cognom d’una altra, apareix el nom d’usuari en Instagram d’una de les víctimes i durant un moment poden veure’s les cares de dos de les xiquetes que conversen. Aqueix mateix dia, a la nit, el canal de YouTube de Javier Negre, ‘Estado de Alarma TV’, va emetre el vídeo, difuminant les imatges.

En els seus tuits, Seguí va assegurar que les dos xiquetes tenen «15 i 16 anys» i que havien mantingut «sexe consentit amb altres menors per a denunciar-los falsament per violació i eixir així en televisió«. Durant el programa de ‘Estado de Alarma TV’, Negre va afirmar que estaven «fabricant una prova falsa» i que mereixien que els seus pares els pegaren «una hòstia«. No obstant això, en el vídeo les menors no fan més que comentar que les denúncies estan tenint repercussió en televisió, que creuen que el cas arribarà a judici i que una d’elles declararà com a testimoni.

Protecció de Dades ja investiga a Seguí i altres persones en un altre expedient obert després d’una denúncia de FACUA per difondre a la fi de 2019 àudios d’una xiqueta víctima el que el TSJCyL va considerar abusos sexuals per part d’exjugadors de l’Arandina Club de Fúbol -la Fiscalia ha recorregut al Suprem en entendre que es va tractar d’agressió sexual-.

L’AEPD va sancionar el maig de 2019 amb 150.000 euros al militar del Ramat, Alfonso Jesús Cabezuelo, per l’enregistrament i posterior difusió d’un vídeo de la víctima.

FACUA posa a la disposició de les famílies els certificats digitals dels missatges de Twitter i Telegram de Seguí i el vídeo de YouTube de ‘Estado de Alarma TV’, per si pretenen denunciar els fets en els tribunals.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.