13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

FACUA denuncia en l’AEPD la difusió d’un vídeo de les xiquetes violades a Burjassot


FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) la difusió d’un vídeo en el qual les xiquetes de 12 i 13 anys violades el passat 16 de maig en el municipi valencià de Burjassot parlen amb una amiga, també menor.

Cinc presumptes autors, d’edats compreses entre els 15 i els 17 anys, van ser detinguts i posteriorment posats en llibertat vigilada i amb ordres d’allunyament. La Fiscalia ha recorregut la decisió de la jutgessa de no decretar l’internament de quatre d’ells en règim tancat, tal com va sol·licitar dijous passat.

El vídeo, tret del compte d’Instagram d’una de les menors, va ser publicat el divendres per la cofundadora de Vox Cristina Seguí en el seu compte de Twitter i el seu canal de Telegram. En ell s’esmenta el nom d’una d’elles i el primer cognom d’una altra, apareix el nom d’usuari en Instagram d’una de les víctimes i durant un moment poden veure’s les cares de dos de les xiquetes que conversen. Aqueix mateix dia, a la nit, el canal de YouTube de Javier Negre, ‘Estado de Alarma TV’, va emetre el vídeo, difuminant les imatges.

En els seus tuits, Seguí va assegurar que les dos xiquetes tenen “15 i 16 anys” i que havien mantingut “sexe consentit amb altres menors per a denunciar-los falsament per violació i eixir així en televisió“. Durant el programa de ‘Estado de Alarma TV’, Negre va afirmar que estaven “fabricant una prova falsa” i que mereixien que els seus pares els pegaren “una hòstia“. No obstant això, en el vídeo les menors no fan més que comentar que les denúncies estan tenint repercussió en televisió, que creuen que el cas arribarà a judici i que una d’elles declararà com a testimoni.

Protecció de Dades ja investiga a Seguí i altres persones en un altre expedient obert després d’una denúncia de FACUA per difondre a la fi de 2019 àudios d’una xiqueta víctima el que el TSJCyL va considerar abusos sexuals per part d’exjugadors de l’Arandina Club de Fúbol -la Fiscalia ha recorregut al Suprem en entendre que es va tractar d’agressió sexual-.

L’AEPD va sancionar el maig de 2019 amb 150.000 euros al militar del Ramat, Alfonso Jesús Cabezuelo, per l’enregistrament i posterior difusió d’un vídeo de la víctima.

FACUA posa a la disposició de les famílies els certificats digitals dels missatges de Twitter i Telegram de Seguí i el vídeo de YouTube de ‘Estado de Alarma TV’, per si pretenen denunciar els fets en els tribunals.

Últimes notícies

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.

L’IVAM proposa un Nadal amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa

L'IVAM reunix estes festes una agenda amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa, al costat de col·lectives i permanents. Horari especial el 31 i tancaments l'1 i 6 de gener

Cinc persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Quart de Poblet

Cinc persones han sigut rescatades d'un edifici de Quart de Poblet després de declarar-se un incendi en una vivenda de la primera planta. També s'ha posat fora de perill a un gos.

El València tornarà als entrenaments este dissabte després de l’aturada nadalenca

L'equip reprendrà el treball el dissabte a les 17.00 després d'una setmana de descans, amb la permanència com a prioritat i un gener clau en Lliga i Copa.

Detingut a València per vendre droga oculta en un rellotge intel·ligent

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 39 anys quan venia droga al carrer. Ocultava dosi en el compartiment d'auriculars d'un rellotge intel·ligent i portava cocaïna i tusi.

Immobilitzen 112 quilos de gamba roja per captura i emmagatzematge il·legals a Santa Pola

El Seprona ha immobilitzat 112,33 quilos de gamba roja en un magatzem no autoritzat de Santa Pola i ha denunciat al responsable. Els expedients s'han remés a l'Administració autonòmica, Salut Pública i l'Ajuntament.