FACUA denuncia en l’AEPD la difusió d’un vídeo de les xiquetes violades a Burjassot


FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) la difusió d’un vídeo en el qual les xiquetes de 12 i 13 anys violades el passat 16 de maig en el municipi valencià de Burjassot parlen amb una amiga, també menor.

Cinc presumptes autors, d’edats compreses entre els 15 i els 17 anys, van ser detinguts i posteriorment posats en llibertat vigilada i amb ordres d’allunyament. La Fiscalia ha recorregut la decisió de la jutgessa de no decretar l’internament de quatre d’ells en règim tancat, tal com va sol·licitar dijous passat.

El vídeo, tret del compte d’Instagram d’una de les menors, va ser publicat el divendres per la cofundadora de Vox Cristina Seguí en el seu compte de Twitter i el seu canal de Telegram. En ell s’esmenta el nom d’una d’elles i el primer cognom d’una altra, apareix el nom d’usuari en Instagram d’una de les víctimes i durant un moment poden veure’s les cares de dos de les xiquetes que conversen. Aqueix mateix dia, a la nit, el canal de YouTube de Javier Negre, ‘Estado de Alarma TV’, va emetre el vídeo, difuminant les imatges.

En els seus tuits, Seguí va assegurar que les dos xiquetes tenen «15 i 16 anys» i que havien mantingut «sexe consentit amb altres menors per a denunciar-los falsament per violació i eixir així en televisió«. Durant el programa de ‘Estado de Alarma TV’, Negre va afirmar que estaven «fabricant una prova falsa» i que mereixien que els seus pares els pegaren «una hòstia«. No obstant això, en el vídeo les menors no fan més que comentar que les denúncies estan tenint repercussió en televisió, que creuen que el cas arribarà a judici i que una d’elles declararà com a testimoni.

Protecció de Dades ja investiga a Seguí i altres persones en un altre expedient obert després d’una denúncia de FACUA per difondre a la fi de 2019 àudios d’una xiqueta víctima el que el TSJCyL va considerar abusos sexuals per part d’exjugadors de l’Arandina Club de Fúbol -la Fiscalia ha recorregut al Suprem en entendre que es va tractar d’agressió sexual-.

L’AEPD va sancionar el maig de 2019 amb 150.000 euros al militar del Ramat, Alfonso Jesús Cabezuelo, per l’enregistrament i posterior difusió d’un vídeo de la víctima.

FACUA posa a la disposició de les famílies els certificats digitals dels missatges de Twitter i Telegram de Seguí i el vídeo de YouTube de ‘Estado de Alarma TV’, per si pretenen denunciar els fets en els tribunals.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.