11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Una falsa alerta al 112 per una violenta baralla al Perelló mobilitza a 22 agents

 

Una alerta falsa al telèfon 112 del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat (CICU) que avisava d’una violenta batussa al Perelló (València) va mobilitzar aquest cap de setmana fins a 22 agents de la Policia Local de Sueca i Guàrdia Civil, a més d’una unitat sanitària SAMU, segons ha informat l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van succeir cap a les 02.25 hores de la matinada del dissabte al diumenge. A aqueixa hora, la Policia Local va rebre una comunicació que avisava que “40 persones s’agredeixen, tres ferits arma blanca, un home conscient, dos inconscients, tenen navalles i diuen que aniran per pistoles”.

 

El testimoni va reiterar l’exposat des del 112 després de contactar amb ell i va dir trobar-se a la porta d’entada del càmping del Perelló.

 

Les primeres unitats de la Policia Local i Guàrdia Civil operatives en el municipi de Sueca es van personar en pocs minuts en l’accés del mateix càmping per a atendre l’emergència. Al mateix temps es van mobilitzar urgentment Unitats de Seguretat Ciutadana (USECI) de la Guàrdia Civil –es tracta d’unitats de reserva d’àmbit provincial per a suports operatius de la Companyia de Sueca–.

 

Davant la gravetat dels fets descrits, en breu espai de temps en el lloc s’havien personat 22 agents de Policia Local i Guàrdia Civil i una unitat sanitària del SAMU.

 

Es dona la circumstància que el diumenge es complia un any d’una baralla multitudinària al Perelló, entre grups procedents de pobles de l’Horta Sud, que es va saldar amb un menor de 17 anys ferit amb arma blanca i un altre home lesionat.

 

Responsables del Càmping Sant Pasqual van informar no tindre constància de cap baralla en el lloc i després de realitzar vigilància preventiva dinàmica en tota la instal·lació, no van observar cap incidència. Així mateix, els clients van notificar no haver apreciat la batussa que s’havia alertat.

 

Sancionat per alterar el Servei d’Emergències

Després de dur a terme les investigacions oportunes, la Policia Local va confirmar la identitat de la persona de 26 anys que presumptament va realitzar la telefonada a Emergències i ja s’han redactat les diligències per a iniciar la incoació del procediment sancionador per part de la Generalitat.

 

“Aquest tipus de comportaments poden alterar el sistema d’emergències i posar en perill la vida de persones que realment puguen necessitar una ajuda o assistència sanitària urgent”, ha advertit el regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Sueca, Carlos Ramírez. “Les crides falses –ha incidit– també venen a afectar el temps de resposta a serveis o urgències reals”.

L’edil ha recordat també que “aquest tipus de comportaments incívics poden implicar sancions econòmiques de fins a 600.000 euros”.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.