10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Una falsa alerta al 112 per una violenta baralla al Perelló mobilitza a 22 agents

 

Una alerta falsa al telèfon 112 del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat (CICU) que avisava d’una violenta batussa al Perelló (València) va mobilitzar aquest cap de setmana fins a 22 agents de la Policia Local de Sueca i Guàrdia Civil, a més d’una unitat sanitària SAMU, segons ha informat l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van succeir cap a les 02.25 hores de la matinada del dissabte al diumenge. A aqueixa hora, la Policia Local va rebre una comunicació que avisava que “40 persones s’agredeixen, tres ferits arma blanca, un home conscient, dos inconscients, tenen navalles i diuen que aniran per pistoles”.

 

El testimoni va reiterar l’exposat des del 112 després de contactar amb ell i va dir trobar-se a la porta d’entada del càmping del Perelló.

 

Les primeres unitats de la Policia Local i Guàrdia Civil operatives en el municipi de Sueca es van personar en pocs minuts en l’accés del mateix càmping per a atendre l’emergència. Al mateix temps es van mobilitzar urgentment Unitats de Seguretat Ciutadana (USECI) de la Guàrdia Civil –es tracta d’unitats de reserva d’àmbit provincial per a suports operatius de la Companyia de Sueca–.

 

Davant la gravetat dels fets descrits, en breu espai de temps en el lloc s’havien personat 22 agents de Policia Local i Guàrdia Civil i una unitat sanitària del SAMU.

 

Es dona la circumstància que el diumenge es complia un any d’una baralla multitudinària al Perelló, entre grups procedents de pobles de l’Horta Sud, que es va saldar amb un menor de 17 anys ferit amb arma blanca i un altre home lesionat.

 

Responsables del Càmping Sant Pasqual van informar no tindre constància de cap baralla en el lloc i després de realitzar vigilància preventiva dinàmica en tota la instal·lació, no van observar cap incidència. Així mateix, els clients van notificar no haver apreciat la batussa que s’havia alertat.

 

Sancionat per alterar el Servei d’Emergències

Després de dur a terme les investigacions oportunes, la Policia Local va confirmar la identitat de la persona de 26 anys que presumptament va realitzar la telefonada a Emergències i ja s’han redactat les diligències per a iniciar la incoació del procediment sancionador per part de la Generalitat.

 

“Aquest tipus de comportaments poden alterar el sistema d’emergències i posar en perill la vida de persones que realment puguen necessitar una ajuda o assistència sanitària urgent”, ha advertit el regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Sueca, Carlos Ramírez. “Les crides falses –ha incidit– també venen a afectar el temps de resposta a serveis o urgències reals”.

L’edil ha recordat també que “aquest tipus de comportaments incívics poden implicar sancions econòmiques de fins a 600.000 euros”.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.