Una falsa alerta al 112 per una violenta baralla al Perelló mobilitza a 22 agents

 

Una alerta falsa al telèfon 112 del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat (CICU) que avisava d’una violenta batussa al Perelló (València) va mobilitzar aquest cap de setmana fins a 22 agents de la Policia Local de Sueca i Guàrdia Civil, a més d’una unitat sanitària SAMU, segons ha informat l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van succeir cap a les 02.25 hores de la matinada del dissabte al diumenge. A aqueixa hora, la Policia Local va rebre una comunicació que avisava que “40 persones s’agredeixen, tres ferits arma blanca, un home conscient, dos inconscients, tenen navalles i diuen que aniran per pistoles”.

 

El testimoni va reiterar l’exposat des del 112 després de contactar amb ell i va dir trobar-se a la porta d’entada del càmping del Perelló.

 

Les primeres unitats de la Policia Local i Guàrdia Civil operatives en el municipi de Sueca es van personar en pocs minuts en l’accés del mateix càmping per a atendre l’emergència. Al mateix temps es van mobilitzar urgentment Unitats de Seguretat Ciutadana (USECI) de la Guàrdia Civil –es tracta d’unitats de reserva d’àmbit provincial per a suports operatius de la Companyia de Sueca–.

 

Davant la gravetat dels fets descrits, en breu espai de temps en el lloc s’havien personat 22 agents de Policia Local i Guàrdia Civil i una unitat sanitària del SAMU.

 

Es dona la circumstància que el diumenge es complia un any d’una baralla multitudinària al Perelló, entre grups procedents de pobles de l’Horta Sud, que es va saldar amb un menor de 17 anys ferit amb arma blanca i un altre home lesionat.

 

Responsables del Càmping Sant Pasqual van informar no tindre constància de cap baralla en el lloc i després de realitzar vigilància preventiva dinàmica en tota la instal·lació, no van observar cap incidència. Així mateix, els clients van notificar no haver apreciat la batussa que s’havia alertat.

 

Sancionat per alterar el Servei d’Emergències

Després de dur a terme les investigacions oportunes, la Policia Local va confirmar la identitat de la persona de 26 anys que presumptament va realitzar la telefonada a Emergències i ja s’han redactat les diligències per a iniciar la incoació del procediment sancionador per part de la Generalitat.

 

“Aquest tipus de comportaments poden alterar el sistema d’emergències i posar en perill la vida de persones que realment puguen necessitar una ajuda o assistència sanitària urgent”, ha advertit el regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Sueca, Carlos Ramírez. “Les crides falses –ha incidit– també venen a afectar el temps de resposta a serveis o urgències reals”.

L’edil ha recordat també que “aquest tipus de comportaments incívics poden implicar sancions econòmiques de fins a 600.000 euros”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.