El firer de Mislata diu que hi havia ancoratges i va entrar una ràfega de 80 km/h

El 4 de gener a Mislata es va produir un terrible accident en un castell inflable, on van morir  dos xiquetes Cayetana i Vera, A més de resultar ferits set menors més.

Segons la declaració judicial dels responsables de l’atracció, “l’atracció comptava amb els ancoratges corresponents per tots els seus costats i es va alçar del sòl quan va entrar una ràfega sobtada de quasi 80 km/h”.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Mislata va escoltar aquest dijous les declaracions del propietari i un altre responsable del castell inflable, citats com investigats per apreciar en ells indicis de responsabilitat en els fets, així com en l’enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació d’aqueixa atracció.

Pel costat esquerre, l’atracció estava ancorada a la base dels llits elàstics, i per la part per la qual es va alçar estava subjecte a diversos elements de subjecció, entre ells un banc, un fanal i unes tanques que tenien blocs de ciment, segons han informat fonts de la defensa dels firers.

El vent va elevar el castell dos vegades

El vent va elevar el castell un parell de vegades i els ancoratges van tibar l’atracció, però una ràfega sobtada de quasi 80 km/h que va entrar per la part dreta va trencar els ancoratges i l’atracció es va alçar del sòl.

A més, assenyalen que Protecció Civil no va avisar del risc de vent fort i que el firaire entra en l’aplicació meteorològica sempre que munta l’atracció i durant diverses vegades al dia per a conéixer la previsió de ràfegues de vent o de pluja; aqueix dia no va veure res que li alertara ni s’havia registrat vent en els moments previs al succés, per la qual cosa “no hi havia manera de poder-lo evitar“.

Els firaires estan “consternats” pel que entenen va ser “un accident“, lamenten l’ocorregut i se solidaritzen amb les famílies de les víctimes, i estan disposats a fer tot el possible per aclarir el succeït. En la seua declaració d’aquest dijous, van contestar a les preguntes de totes les parts, incloses les del fiscal i les acusacions.

Les fonts afigen que el propietari de l’atracció no va poder declarar davant la Policia inicialment perquè estava amb medicació i està en tractament psicològic pels fets. Després de les declaracions realitzades aquest dijous en el jutjat de Mislata que porta el cas, no s’han fixat noves citacions per als pròxims dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.