El firer de Mislata diu que hi havia ancoratges i va entrar una ràfega de 80 km/h

El 4 de gener a Mislata es va produir un terrible accident en un castell inflable, on van morir  dos xiquetes Cayetana i Vera, A més de resultar ferits set menors més.

Segons la declaració judicial dels responsables de l’atracció, “l’atracció comptava amb els ancoratges corresponents per tots els seus costats i es va alçar del sòl quan va entrar una ràfega sobtada de quasi 80 km/h”.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Mislata va escoltar aquest dijous les declaracions del propietari i un altre responsable del castell inflable, citats com investigats per apreciar en ells indicis de responsabilitat en els fets, així com en l’enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació d’aqueixa atracció.

Pel costat esquerre, l’atracció estava ancorada a la base dels llits elàstics, i per la part per la qual es va alçar estava subjecte a diversos elements de subjecció, entre ells un banc, un fanal i unes tanques que tenien blocs de ciment, segons han informat fonts de la defensa dels firers.

El vent va elevar el castell dos vegades

El vent va elevar el castell un parell de vegades i els ancoratges van tibar l’atracció, però una ràfega sobtada de quasi 80 km/h que va entrar per la part dreta va trencar els ancoratges i l’atracció es va alçar del sòl.

A més, assenyalen que Protecció Civil no va avisar del risc de vent fort i que el firaire entra en l’aplicació meteorològica sempre que munta l’atracció i durant diverses vegades al dia per a conéixer la previsió de ràfegues de vent o de pluja; aqueix dia no va veure res que li alertara ni s’havia registrat vent en els moments previs al succés, per la qual cosa “no hi havia manera de poder-lo evitar“.

Els firaires estan “consternats” pel que entenen va ser “un accident“, lamenten l’ocorregut i se solidaritzen amb les famílies de les víctimes, i estan disposats a fer tot el possible per aclarir el succeït. En la seua declaració d’aquest dijous, van contestar a les preguntes de totes les parts, incloses les del fiscal i les acusacions.

Les fonts afigen que el propietari de l’atracció no va poder declarar davant la Policia inicialment perquè estava amb medicació i està en tractament psicològic pels fets. Després de les declaracions realitzades aquest dijous en el jutjat de Mislata que porta el cas, no s’han fixat noves citacions per als pròxims dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.