El firer de Mislata diu que hi havia ancoratges i va entrar una ràfega de 80 km/h

El 4 de gener a Mislata es va produir un terrible accident en un castell inflable, on van morir  dos xiquetes Cayetana i Vera, A més de resultar ferits set menors més.

Segons la declaració judicial dels responsables de l’atracció, “l’atracció comptava amb els ancoratges corresponents per tots els seus costats i es va alçar del sòl quan va entrar una ràfega sobtada de quasi 80 km/h”.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Mislata va escoltar aquest dijous les declaracions del propietari i un altre responsable del castell inflable, citats com investigats per apreciar en ells indicis de responsabilitat en els fets, així com en l’enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació d’aqueixa atracció.

Pel costat esquerre, l’atracció estava ancorada a la base dels llits elàstics, i per la part per la qual es va alçar estava subjecte a diversos elements de subjecció, entre ells un banc, un fanal i unes tanques que tenien blocs de ciment, segons han informat fonts de la defensa dels firers.

El vent va elevar el castell dos vegades

El vent va elevar el castell un parell de vegades i els ancoratges van tibar l’atracció, però una ràfega sobtada de quasi 80 km/h que va entrar per la part dreta va trencar els ancoratges i l’atracció es va alçar del sòl.

A més, assenyalen que Protecció Civil no va avisar del risc de vent fort i que el firaire entra en l’aplicació meteorològica sempre que munta l’atracció i durant diverses vegades al dia per a conéixer la previsió de ràfegues de vent o de pluja; aqueix dia no va veure res que li alertara ni s’havia registrat vent en els moments previs al succés, per la qual cosa “no hi havia manera de poder-lo evitar“.

Els firaires estan “consternats” pel que entenen va ser “un accident“, lamenten l’ocorregut i se solidaritzen amb les famílies de les víctimes, i estan disposats a fer tot el possible per aclarir el succeït. En la seua declaració d’aquest dijous, van contestar a les preguntes de totes les parts, incloses les del fiscal i les acusacions.

Les fonts afigen que el propietari de l’atracció no va poder declarar davant la Policia inicialment perquè estava amb medicació i està en tractament psicològic pels fets. Després de les declaracions realitzades aquest dijous en el jutjat de Mislata que porta el cas, no s’han fixat noves citacions per als pròxims dies.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.