El firer de Mislata diu que hi havia ancoratges i va entrar una ràfega de 80 km/h

El 4 de gener a Mislata es va produir un terrible accident en un castell inflable, on van morir  dos xiquetes Cayetana i Vera, A més de resultar ferits set menors més.

Segons la declaració judicial dels responsables de l’atracció, “l’atracció comptava amb els ancoratges corresponents per tots els seus costats i es va alçar del sòl quan va entrar una ràfega sobtada de quasi 80 km/h”.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Mislata va escoltar aquest dijous les declaracions del propietari i un altre responsable del castell inflable, citats com investigats per apreciar en ells indicis de responsabilitat en els fets, així com en l’enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació d’aqueixa atracció.

Pel costat esquerre, l’atracció estava ancorada a la base dels llits elàstics, i per la part per la qual es va alçar estava subjecte a diversos elements de subjecció, entre ells un banc, un fanal i unes tanques que tenien blocs de ciment, segons han informat fonts de la defensa dels firers.

El vent va elevar el castell dos vegades

El vent va elevar el castell un parell de vegades i els ancoratges van tibar l’atracció, però una ràfega sobtada de quasi 80 km/h que va entrar per la part dreta va trencar els ancoratges i l’atracció es va alçar del sòl.

A més, assenyalen que Protecció Civil no va avisar del risc de vent fort i que el firaire entra en l’aplicació meteorològica sempre que munta l’atracció i durant diverses vegades al dia per a conéixer la previsió de ràfegues de vent o de pluja; aqueix dia no va veure res que li alertara ni s’havia registrat vent en els moments previs al succés, per la qual cosa «no hi havia manera de poder-lo evitar«.

Els firaires estan «consternats» pel que entenen va ser «un accident«, lamenten l’ocorregut i se solidaritzen amb les famílies de les víctimes, i estan disposats a fer tot el possible per aclarir el succeït. En la seua declaració d’aquest dijous, van contestar a les preguntes de totes les parts, incloses les del fiscal i les acusacions.

Les fonts afigen que el propietari de l’atracció no va poder declarar davant la Policia inicialment perquè estava amb medicació i està en tractament psicològic pels fets. Després de les declaracions realitzades aquest dijous en el jutjat de Mislata que porta el cas, no s’han fixat noves citacions per als pròxims dies.

Últimes notícies

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.