El firer de Mislata diu que hi havia ancoratges i va entrar una ràfega de 80 km/h

El 4 de gener a Mislata es va produir un terrible accident en un castell inflable, on van morir  dos xiquetes Cayetana i Vera, A més de resultar ferits set menors més.

Segons la declaració judicial dels responsables de l’atracció, “l’atracció comptava amb els ancoratges corresponents per tots els seus costats i es va alçar del sòl quan va entrar una ràfega sobtada de quasi 80 km/h”.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Mislata va escoltar aquest dijous les declaracions del propietari i un altre responsable del castell inflable, citats com investigats per apreciar en ells indicis de responsabilitat en els fets, així com en l’enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació d’aqueixa atracció.

Pel costat esquerre, l’atracció estava ancorada a la base dels llits elàstics, i per la part per la qual es va alçar estava subjecte a diversos elements de subjecció, entre ells un banc, un fanal i unes tanques que tenien blocs de ciment, segons han informat fonts de la defensa dels firers.

El vent va elevar el castell dos vegades

El vent va elevar el castell un parell de vegades i els ancoratges van tibar l’atracció, però una ràfega sobtada de quasi 80 km/h que va entrar per la part dreta va trencar els ancoratges i l’atracció es va alçar del sòl.

A més, assenyalen que Protecció Civil no va avisar del risc de vent fort i que el firaire entra en l’aplicació meteorològica sempre que munta l’atracció i durant diverses vegades al dia per a conéixer la previsió de ràfegues de vent o de pluja; aqueix dia no va veure res que li alertara ni s’havia registrat vent en els moments previs al succés, per la qual cosa «no hi havia manera de poder-lo evitar«.

Els firaires estan «consternats» pel que entenen va ser «un accident«, lamenten l’ocorregut i se solidaritzen amb les famílies de les víctimes, i estan disposats a fer tot el possible per aclarir el succeït. En la seua declaració d’aquest dijous, van contestar a les preguntes de totes les parts, incloses les del fiscal i les acusacions.

Les fonts afigen que el propietari de l’atracció no va poder declarar davant la Policia inicialment perquè estava amb medicació i està en tractament psicològic pels fets. Després de les declaracions realitzades aquest dijous en el jutjat de Mislata que porta el cas, no s’han fixat noves citacions per als pròxims dies.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.