La Fiscalia demana que s’arxive la investigació al restaurant Riff per la mort d’una dona intoxicada

Restaurant Riff en València

El prestigiós restaurant Riff està en el carrer Comte d’Altea de València | Google Maps

La Fiscalia Provincial de València ha demanat al jutjat d’Instrucció número 1 que arxive la causa oberta el passat febrer per la mort d’una dona després de menjar amb la seua família en el restaurant Riff en no vore relació entre la defunció i la gastroenteritis que va patir.

 

L’home i el fill de la dona van presentar també intoxicació però amb una evolució bona. Després de la mort, el jutjat va obrir una investigació per si hi havia relació entre la ingesta alimentària d’uns bolets denominats múrgoles i la possibilitat de què li provocaren un quadre de gastroenteritis que finalment li va portar al fatal desenllaç.

 

L’estudi histopatològic de la dona i l’informe definitiu de l’autòpsia assenyalen que la mort va derivar d’un procés patològic propi de la morta. Consideren que possiblement va patir una gastroenteritis relacionada amb el consum previ dels bolets, però estimen que no va tindre la gravetat suficient com per a ser la causa fonamental de la mort.

 

Va morir en respirar el seu propi vòmit

Sobre este tema, detallen que la morta ja patia alteracions cerebrals i renals prèvies que van poder desencadenar la mort sobtada, en este cas, en el context d’una gastroenteritis aguda complicada amb una broncoaspiració o arrítmia cardíaca i posterior broncoaspiració agònica. És a dir, els vòmits van ser inhalats a través dels bronquis, pel que van impedir que l’oxigen passara als pulmons.

 

Els exàmens de toxicologia posen en relleu que els bolets de l’espècie consumida poden presentar alguns nivells de toxicitat i produir alguns quadres entre els que es troben els gastrointestinals, si bé en la majoria dels casos desapareixen espontàniament en un 90% dels pacients, és a dir, no poden qualificar-se com a greus i ni s’esmenta la seua possible mortaldat en l’informe.

 

Per tot això, es conclou que no pot afirmar-se que la gastroenteritis hipotèticament causada per la ingesta dels bolets múrgoles siga causa directa i única de la mort i s’incideix en què la dona morta tenia una malaltia prèvia, desconeguda pels supòsits implicats en l’eventual imprudència, que concorre com a causa fonamental de la seua defunció en unió amb el quadre de gastroenteritis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.