La Fiscalia demana que s’arxive la investigació al restaurant Riff per la mort d’una dona intoxicada

Restaurant Riff en València

El prestigiós restaurant Riff està en el carrer Comte d’Altea de València | Google Maps

La Fiscalia Provincial de València ha demanat al jutjat d’Instrucció número 1 que arxive la causa oberta el passat febrer per la mort d’una dona després de menjar amb la seua família en el restaurant Riff en no vore relació entre la defunció i la gastroenteritis que va patir.

 

L’home i el fill de la dona van presentar també intoxicació però amb una evolució bona. Després de la mort, el jutjat va obrir una investigació per si hi havia relació entre la ingesta alimentària d’uns bolets denominats múrgoles i la possibilitat de què li provocaren un quadre de gastroenteritis que finalment li va portar al fatal desenllaç.

 

L’estudi histopatològic de la dona i l’informe definitiu de l’autòpsia assenyalen que la mort va derivar d’un procés patològic propi de la morta. Consideren que possiblement va patir una gastroenteritis relacionada amb el consum previ dels bolets, però estimen que no va tindre la gravetat suficient com per a ser la causa fonamental de la mort.

 

Va morir en respirar el seu propi vòmit

Sobre este tema, detallen que la morta ja patia alteracions cerebrals i renals prèvies que van poder desencadenar la mort sobtada, en este cas, en el context d’una gastroenteritis aguda complicada amb una broncoaspiració o arrítmia cardíaca i posterior broncoaspiració agònica. És a dir, els vòmits van ser inhalats a través dels bronquis, pel que van impedir que l’oxigen passara als pulmons.

 

Els exàmens de toxicologia posen en relleu que els bolets de l’espècie consumida poden presentar alguns nivells de toxicitat i produir alguns quadres entre els que es troben els gastrointestinals, si bé en la majoria dels casos desapareixen espontàniament en un 90% dels pacients, és a dir, no poden qualificar-se com a greus i ni s’esmenta la seua possible mortaldat en l’informe.

 

Per tot això, es conclou que no pot afirmar-se que la gastroenteritis hipotèticament causada per la ingesta dels bolets múrgoles siga causa directa i única de la mort i s’incideix en què la dona morta tenia una malaltia prèvia, desconeguda pels supòsits implicats en l’eventual imprudència, que concorre com a causa fonamental de la seua defunció en unió amb el quadre de gastroenteritis.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.