9.7 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

La Fiscalia demana que s’arxive la investigació al restaurant Riff per la mort d’una dona intoxicada

Restaurant Riff en València

El prestigiós restaurant Riff està en el carrer Comte d’Altea de València | Google Maps

La Fiscalia Provincial de València ha demanat al jutjat d’Instrucció número 1 que arxive la causa oberta el passat febrer per la mort d’una dona després de menjar amb la seua família en el restaurant Riff en no vore relació entre la defunció i la gastroenteritis que va patir.

 

L’home i el fill de la dona van presentar també intoxicació però amb una evolució bona. Després de la mort, el jutjat va obrir una investigació per si hi havia relació entre la ingesta alimentària d’uns bolets denominats múrgoles i la possibilitat de què li provocaren un quadre de gastroenteritis que finalment li va portar al fatal desenllaç.

 

L’estudi histopatològic de la dona i l’informe definitiu de l’autòpsia assenyalen que la mort va derivar d’un procés patològic propi de la morta. Consideren que possiblement va patir una gastroenteritis relacionada amb el consum previ dels bolets, però estimen que no va tindre la gravetat suficient com per a ser la causa fonamental de la mort.

 

Va morir en respirar el seu propi vòmit

Sobre este tema, detallen que la morta ja patia alteracions cerebrals i renals prèvies que van poder desencadenar la mort sobtada, en este cas, en el context d’una gastroenteritis aguda complicada amb una broncoaspiració o arrítmia cardíaca i posterior broncoaspiració agònica. És a dir, els vòmits van ser inhalats a través dels bronquis, pel que van impedir que l’oxigen passara als pulmons.

 

Els exàmens de toxicologia posen en relleu que els bolets de l’espècie consumida poden presentar alguns nivells de toxicitat i produir alguns quadres entre els que es troben els gastrointestinals, si bé en la majoria dels casos desapareixen espontàniament en un 90% dels pacients, és a dir, no poden qualificar-se com a greus i ni s’esmenta la seua possible mortaldat en l’informe.

 

Per tot això, es conclou que no pot afirmar-se que la gastroenteritis hipotèticament causada per la ingesta dels bolets múrgoles siga causa directa i única de la mort i s’incideix en què la dona morta tenia una malaltia prèvia, desconeguda pels supòsits implicats en l’eventual imprudència, que concorre com a causa fonamental de la seua defunció en unió amb el quadre de gastroenteritis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.