La Fiscalia demana que s’arxive la investigació al restaurant Riff per la mort d’una dona intoxicada

Restaurant Riff en València

El prestigiós restaurant Riff està en el carrer Comte d’Altea de València | Google Maps

La Fiscalia Provincial de València ha demanat al jutjat d’Instrucció número 1 que arxive la causa oberta el passat febrer per la mort d’una dona després de menjar amb la seua família en el restaurant Riff en no vore relació entre la defunció i la gastroenteritis que va patir.

 

L’home i el fill de la dona van presentar també intoxicació però amb una evolució bona. Després de la mort, el jutjat va obrir una investigació per si hi havia relació entre la ingesta alimentària d’uns bolets denominats múrgoles i la possibilitat de què li provocaren un quadre de gastroenteritis que finalment li va portar al fatal desenllaç.

 

L’estudi histopatològic de la dona i l’informe definitiu de l’autòpsia assenyalen que la mort va derivar d’un procés patològic propi de la morta. Consideren que possiblement va patir una gastroenteritis relacionada amb el consum previ dels bolets, però estimen que no va tindre la gravetat suficient com per a ser la causa fonamental de la mort.

 

Va morir en respirar el seu propi vòmit

Sobre este tema, detallen que la morta ja patia alteracions cerebrals i renals prèvies que van poder desencadenar la mort sobtada, en este cas, en el context d’una gastroenteritis aguda complicada amb una broncoaspiració o arrítmia cardíaca i posterior broncoaspiració agònica. És a dir, els vòmits van ser inhalats a través dels bronquis, pel que van impedir que l’oxigen passara als pulmons.

 

Els exàmens de toxicologia posen en relleu que els bolets de l’espècie consumida poden presentar alguns nivells de toxicitat i produir alguns quadres entre els que es troben els gastrointestinals, si bé en la majoria dels casos desapareixen espontàniament en un 90% dels pacients, és a dir, no poden qualificar-se com a greus i ni s’esmenta la seua possible mortaldat en l’informe.

 

Per tot això, es conclou que no pot afirmar-se que la gastroenteritis hipotèticament causada per la ingesta dels bolets múrgoles siga causa directa i única de la mort i s’incideix en què la dona morta tenia una malaltia prèvia, desconeguda pels supòsits implicats en l’eventual imprudència, que concorre com a causa fonamental de la seua defunció en unió amb el quadre de gastroenteritis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.