La Fiscalia demana que s’arxive la investigació al restaurant Riff per la mort d’una dona intoxicada

Restaurant Riff en València

El prestigiós restaurant Riff està en el carrer Comte d’Altea de València | Google Maps

La Fiscalia Provincial de València ha demanat al jutjat d’Instrucció número 1 que arxive la causa oberta el passat febrer per la mort d’una dona després de menjar amb la seua família en el restaurant Riff en no vore relació entre la defunció i la gastroenteritis que va patir.

 

L’home i el fill de la dona van presentar també intoxicació però amb una evolució bona. Després de la mort, el jutjat va obrir una investigació per si hi havia relació entre la ingesta alimentària d’uns bolets denominats múrgoles i la possibilitat de què li provocaren un quadre de gastroenteritis que finalment li va portar al fatal desenllaç.

 

L’estudi histopatològic de la dona i l’informe definitiu de l’autòpsia assenyalen que la mort va derivar d’un procés patològic propi de la morta. Consideren que possiblement va patir una gastroenteritis relacionada amb el consum previ dels bolets, però estimen que no va tindre la gravetat suficient com per a ser la causa fonamental de la mort.

 

Va morir en respirar el seu propi vòmit

Sobre este tema, detallen que la morta ja patia alteracions cerebrals i renals prèvies que van poder desencadenar la mort sobtada, en este cas, en el context d’una gastroenteritis aguda complicada amb una broncoaspiració o arrítmia cardíaca i posterior broncoaspiració agònica. És a dir, els vòmits van ser inhalats a través dels bronquis, pel que van impedir que l’oxigen passara als pulmons.

 

Els exàmens de toxicologia posen en relleu que els bolets de l’espècie consumida poden presentar alguns nivells de toxicitat i produir alguns quadres entre els que es troben els gastrointestinals, si bé en la majoria dels casos desapareixen espontàniament en un 90% dels pacients, és a dir, no poden qualificar-se com a greus i ni s’esmenta la seua possible mortaldat en l’informe.

 

Per tot això, es conclou que no pot afirmar-se que la gastroenteritis hipotèticament causada per la ingesta dels bolets múrgoles siga causa directa i única de la mort i s’incideix en què la dona morta tenia una malaltia prèvia, desconeguda pels supòsits implicats en l’eventual imprudència, que concorre com a causa fonamental de la seua defunció en unió amb el quadre de gastroenteritis.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.